Serwisy społecznościowe umożliwiają za pomocą nowych technologii dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Osoby korzystające z popularnych social-mediów są bardzo podatne na reklamy, a publikacja sponsorowanych treści przez znajomych, influencerów lub znanych celebrytów pozwala na prowadzenie skutecznej kampanii social media marketingowej. Jak za pomocą zdjęć, muzyki lub klipów wideo zacząć sprzedawać więcej?
Jak wygląda promocja produktów w social-mediach?
Promocja produktów i usług w Internecie zwiększy zyski z prowadzenia przedsiębiorstwa, ale tylko pod warunkiem, że będzie dobrze zaplanowana i dopasowana do potrzeb użytkowników. Zastanawiasz się, jaki sposób promocji wybrać, aby najlepiej wykorzystać social-media? Przedstawiamy opis poszczególnych mediów społecznościowych oraz sposoby stosowane zwykle do promowania różnych produktów w zależności od wyboru kanału komunikacji.
Największe medium wśród portali społecznościowych. Pozwala nie tylko na prowadzenie informacji, ale także na budowanie więzi z odbiorcami. Działanie określane jako więziotwórcze to wszelkie działania mające na celu budowanie w środowisku wirtualnym społeczności zjednoczonej wokół jednej osoby, celu, zainteresowania czy inicjatywy. Promocyjne wpisy na Facebooka to idealny sposób na dotarcie do osób, które podzielają wartości łączące odbiorcę z konkretną marką lub produktem. Działające stale algorytmy Facebooka oraz informacje zbierane przez aplikację przez cały czas działania jej w tle sprawiają, że dzięki zdefiniowaniu profilu odbiorcy reklama trafi na przygotowany grunt. Dzięki temu szansa na powodzenie kampanii jest zdecydowanie większa niż w przypadku reklamowania oferty osobom, które są najmniej zainteresowane tematem.
Jak można przeczytać na stronie aplikacji: “Instagram to prosty, zabawny i kreatywny sposób na tworzenie i edytowanie zdjęć, filmów i wiadomości oraz udostępnianie ich znajomym oraz rodzinie. Rewolucja w social-mediach, która nastąpiła wraz z pojawieniem się Instagrama, sprawiła, że większość osób przestała publikować zdjęcia na swojej facebookowej osi czasu. Doskonale zastąpił ją Instagram, który pozwala na tworzenie unikalnych i inspirujących tablic ze zdjęciami. Graficzna obróbka, estetyczne ułożenie przedmiotów i zwięzły tekst – często tylko tyle wystarczy, aby pięknie wyglądające profile przyciągały odbiorców nieświadomych, że to reklama, która generuje zyski. Co ciekawe, Instagram pozwala podawać przez konkretną reklamą informację o sponsorze, ale nie wszyscy influencerzy i firmy z tego korzystają, ponieważ zdecydowanie lepszym zagraniem marketingowym i wizerunkowym jest ukrywanie reklamy. Instagram pozwala także na tworzenie społeczności wokół tagów i możliwości oznaczania zdjęć, co pozwala na łatwe poruszanie się po aplikacji i odwiedzanie interesujących wątków i stron.
TikTok
Nowość w świecie social-mediów. TikTok powstał w 2016 roku, a według najnowszych danych z 2020 roku obecnie konto na platformie posiada już 800 milionów użytkowników. To nowoczesne medium nie sprawdzi się jednak w przypadku każdego przedsiębiorstwa, ponieważ korzystają z niego głównie osoby mające około 16-24 lat. Aby promocja produktów na TikToku miała sens, należy rozważyć wszystkie za i przeciw, a na produkcję produktów zdecydować się tylko, jeśli taki kanał będzie realizować cele przedsiębiorstwa.
YouTube
Kanał na YouTube to doskonały sposób na promowanie produktów. Wideorecenzje są chętnie oglądane przez wielu użytkowników Internetu. Opinia znanej osoby umieszczona w social-mediach jest niezwykle cenna, ponieważ ponad 60% internautów dzieli się swoją opinią o zakupach w Internecie, a jak donosi raport “Lubię to czy kupuję to” od Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej aż 76% osób deklaruje, że na ich decyzje zakupowe wpływają pozytywne opinie znajomych. Podobnie jest w przypadku kanałów na Youtube, gdzie możliwe jest dzielenie się recenzjami produktów, jednocześnie je pokazując. Portal społecznościowy umożliwia także prowadzenie dyskusji i wymienianie się informacjami i opiniami. Promocja produktów za pomocą YouTube to sposób, aby pozyskać nowych klientów, którzy korzystają z drugiej co do wielkości wyszukiwarki na świecie. Czy wiesz, że Youtube odwiedza każdego miesiąca ponad 800 milionów internautów? Publikuj wideo i nawiąż kontakt z potencjalnymi odbiorcami lub nawiąż współpracę z influencerami – dzięki temu wykorzystasz moc social medium i masz szansę na większy zysk.