Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jaki zysk mogą przynieść linki afiliacyjne?

Linki afiliacyjne

Linki afiliacyjne to narzędzie, dzięki któremu wirtualni twórcy, a więc blogerzy i influencerzy w mediach społecznościowych mogą zarabiać, otrzymując prowizję za sprzedaż generowaną przez promowane przez nich linki. Stawki, jakie można zyskać korzystając z programów afiliacyjnych będą różniły się w zależności od firmy, która podejmuje współpracę na tej zasadzie z internetowymi twórcami i sukcesu, jaki linki publikowane przez daną osobę odnoszą w skali całej sprzedaży sklepu. W jaki sposób działają programy afiliacyjne i jaki zysk mogą przynieść dla twórcy oraz reklamodawcy?

Czym jest link afiliacyjny?

Link afiliacyjny to specjalnie przygotowany adres URL do strony internetowej reklamodawcy, prowadzącej do konkretnego produktu, usługi lub oferty. Link taki, przed dostarczeniem do twórcy, a więc blogera czy influencera zostaje przetworzony w systemie afiliacyjnym, w ramach którego w linku zaszyfrowane zostaje unikalne ID twórcy. Dzięki takiej opcji, reklamodawca może łatwo zweryfikować ile wejść na stronę produktu prowadziło do niej bezpośrednio z linku afiliacyjnego danego wydawcy i przeliczyć w ten sposób prowizję, jaką ten powinien otrzymać za sprzedaż danego produktu.

Linki afiliacyjne są połączone z łatwym systemem monitorowania statystyk, tak by możliwe było zliczenie każdego kliknięcia w link opublikowany przez twórcę i przejścia przez niego na stronę reklamodawcy, każdej akcji lub sprzedaży dochodzącej do skutku dzięki kliknięciu w link afiliacyjny, oraz należnej prowizji za sprzedaż promowanego produktu. Linki afiliacyjne mogą być rozliczane w modelu CPA (Cost per Action), CPS (Cost per Sale), CPC (Cost per Click), CPM (Cost per Mille) lub indywidualnie ustalonych sposobów rozliczenia, dogadanych bezpośrednio pomiędzy twórcą a reklamodawcą.

Wybór określonego modelu rozliczenia będzie dopasowany do kampanii i produktu, z jaką wiążą się dane linki afiliacyjne, a często także podejmowanego okresu współpracy, jej sukcesu i wcześniejszych relacji reklamodawcy i twórcy – im większe sukcesy odnoszą linki afiliacyjne, tym większa szansa na rozliczenie korzystniejsze dla twórcy.

Gdzie publikowane są linki afiliacyjne? Poszerzanie zasięgu reklamy

Zdecydowanie największą zaletą linków afiliacyjnych jest możliwość publikowania ich dosłownie wszędzie, co skrzętnie wykorzystują internetowi influencerzy. O ile kiedyś członkiem programów afiliacyjnych mogli zostawać jedynie twórcy dobrze prowadzących się stron internetowych i blogów branżowych, współcześnie linki afiliacyjne pojawiają się także na Instagramie, Facebooku, pod filmami na YouTube, w serwisach rabatowych i cashbackowych, a grupach i na forach tematycznych, a przez niektórych wykorzystywane są nawet w prywatnych wiadomościach, e-mailach czy newsletterach. Założenie jest takie, by twórca dotarł z linkiem do jak największego grona osób i zachęcił odbiorców do transakcji lub podjęcia konkretnej akcji (np. wypełnienia formularza).

Jak działa to w praktyce? Najbardziej wartościowym miejscem dla linków afiliacyjnych wydają się być obecnie influencerzy w mediach społecznościowych, którzy tworząc tematyczne treści rozpoczynają współpracę na zasadzie afiliacji z firmami, których produkty pasują do ich osobistego brandu. Przykładowo, streamerzy korzystający z platformy Twitch i pokazujący w sieci swoje potyczki w grach komputerowych mogą posiadać link afiliacyjny z Amazonem, w ramach którego do listy „ulubionych produktów” podpinają sprzęt, z jakiego korzystają podczas transmisji na żywo. Każde kliknięcie w ten link i sprzedaż produktów z listy twórcy oznacza dla niego prowizję ze sprzedaży. Na programy afiliacyjne decydują się także mniejsze firmy, które widzą potencjał zarobkowy we współpracy z twórcami, którzy będą dla nich dodatkową platformą reklamową i sposobem na poszerzanie zasięgów marki w sieci.

Kto zarabia na linkach afiliacyjnych?

Tworzenie i publikowanie w sieci linków afiliacyjnych przynosi korzyści zarówno dla samego twórcy, który udostępnia linki swoim odbiorcom, jak i firmie, która tworzy program afiliacyjny i współpracuje w ten sposób z twórcami. Dla influencerów, blogerów, twórców stron internetowych czy właścicieli serwisów tematycznych, każdy link afiliacyjny i każde kliknięcie w niego przez użytkownika oznacza drobną prowizję za kliknięcie bądź sprzedaż, zależnie od wybranego modelu rozliczania.

Na publikowaniu linków afiliacyjnych zarabiają także popularne porównywarki i wyszukiwarki produktów, legalne bazy mailingowe i serwisy remarketingowe.

Firma do której produktów i stron prowadzą linki afiliacyjne zyskuje możliwość poszerzania swoich zasięgów, docierania do nowej grupy odbiorców i wzmacniania sprzedaży przez stosunkowo tanią i skuteczną formę reklamy. Sposób, w jaki twórcy będą promować linki afiliacyjne jest całkowicie zależny od nich – firma może wskazać działania zalecane czy zabronione, tak by twórca nie wpływał negatywnie na wizerunek marki, ale ostatecznie zależy jej głównie na tym, by link docierał do odbiorców i by ci korzystali z niego, generując sprzedaż.

 

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne