Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Dlaczego warto optymalizować stronę internetową, aby szybciej się ładowała

Optymalizacja prędkości strony WWW

W celu zwiększenia ruchu na stronie internetowej i zasięgów publikowanych na niej treści, konieczne jest przeprowadzenie jej optymalizacji, aby jak najlepiej wykorzystać jej możliwości. Szybkość ładowania się strony, a także jej przejrzystość to kluczowe kwestie, które będą miały wpływ na wzrost ruchu na stronie. Optymalizacja strony WWW to zatem sprawa, o której nie powinien zapomnieć nikt – niezależnie od tego czy swoją witrynę prowadzi już dłuższy czas, czy dopiero zaczyna.

Zoptymalizowanie witryny WWW do wymagań wyszukiwarki Google oraz potencjalnych klientów to podstawa, jeśli zależy nam na najlepszych wynikach sprzedażowych. W tym celu przydatne będzie kilka wskazówek, które ułatwią ten proces. Jedną z ich będzie szybkość ładowania strony internetowej.

Zanim jednak przejdziemy do tego w jaki sposób można zwiększyć szybkość strony internetowej, należy wyjaśnić czym właściwie jest optymalizacja strony i jak można przyspieszyć jej działanie.

Optymalizacja strony WWW – czym jest?

Optymalizacja witryny internetowej to szereg procesów, których celem jest usprawnienie wielu kwestii technicznych strony WWW. Poszczególne etapy zmienią szybkość ładowania strony internetowej, zwiększą jej zasięg w wyszukiwarce oraz dostarczą treści interesujących dla czytelnika.

Optymalizacja ma na celu doprowadzenie witryny do takiego stanu, w którym proces z jej korzystania jest wygodny i przejrzysty przez wszystkich użytkowników. Dodatkowo optymalizacja wpływa także pozytywnie na algorytmy wyszukiwarek internetowych (zwłaszcza Google), co pozwala na zwiększenie zasięgów strony i jej jak najlepszego pozycjonowania. Zwiększony ruch organiczny na naszej stronie WWW to efekt poprawnej optymalizacji, co przekłada się na większe zainteresowanie marką, a tym samym – polepszeniem wizerunku firmy.

Pomimo tego, że wiele mówi się o dobrej  jakości treściach, spełniających wszystkie wymagania SEO, nie zawsze stanowią one klucz do sukcesu. W praktyce to właśnie kwestie techniczne i graficzne przyczyniają się do umiejscowienia strony internetowej na wysokim miejscu w wyszukiwarce. Przeanalizowanie strony internetowej pod każdym kątem umożliwi wyłapanie wszystkich błędów, a następnie wdrożenie kroków niezbędnych do prawidłowej optymalizacji strony WWW.

Dlaczego warto optymalizować stronę internetową?

Optymalizacja strony internetowej to szereg korzyści, takich jak:

  1. Poprawa page speed, który wpływa na poprawę rankingową w pozycjonowaniu stron. Im szybciej strona się wczytuje, tym większe zadowolenie użytkowników, którzy nie muszą czekać na poprawne załadowanie wszystkich interesujących ich treści i zakładek;
  2. Poprawa Quality Score, która jest nieodłączonym elementem kampanii Google Ads – im wyższa jakość strony docelowej, tym lepsze wyniki reklamowe i zwiększenie konkurencji;
  3. Znaczna poprawa konwersji strony – zwiększenie ruchu organicznego w wyszukiwarkach oraz poprzez social media;
  4. Zwiększenie zadowolenia użytkowników, zapewniając im płynne funkcjonowanie witryny, ograniczając tym samym ryzyko zamknięcia strony przez wolne ładowania zakładek;
  5. Lepsze indeksowanie strony przez roboty wyszukiwarki Google.

Optymalizacja prędkości strony WWW

Jak zbadać szybkość ładowania strony internetowej?

Wpływ na szybkość ładowania strony internetowej ma wiele czynników – linkowanie, objętość kodu strony, waga grafik zamieszczanych na stronie, hierarchizacja nagłówków html i metatagów i inne. Aby określić, co może wpływać na szybkość ładowania, warto przeprowadzić test prędkości ładowania strony internetowej. Można to zrobić poprzez specjalne aplikacje lub bardziej dostępne narzędzie każdej wyszukiwarki Google – Google PageSpeed Insights.

Dzięki Google PageSpeed Insights można przeanalizować każdą stronę internetową pod kątem jej wydajności zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i laptopach. Wystarczy w narzędziu wprowadzić adres URL i rozpocząć analizę. W efekcie po krótkim czasie otrzymujemy podstawowy raport odnośnie kwestii, które wymagają poprawy i negatywnie wpływają na prędkość ładowania strony. Zaletą korzystania z narzędzia Google są także rożnego rodzaju odnośniki do poradników pomocnych w samodzielnym optymalizowaniu strony.

Jeśli z różnych przyczyn nie chcemy korzystać z narzędzia Google, dostępny jest również program GTmetrix. W analizie raportu użytkownik otrzymuje dwa rodzaje wyników. Pierwszy z nich odnosi się do wymogów pozycjonowania Google, drugi zaś do wytycznych Yahoo.

W sieci dostępne są również takie programy jak: Light House, Pingdom Website Speed Test czy popularny Google Analytics.

Sposoby na poprawę ładowania strony internetowej

Samodzielna optymalizacja strony WWW nie jest łatwa i wymaga zastosowania się do wielu wytycznych, a następnie weryfikowania ich cyklicznie. Z pewnością na poprawę ładowania strony wpłynie zamiana formatu grafik oraz ich kompresji po dodaniu na stronę. Skutecznym sposobem jest wdrożenie tzw. lazy loading, czyli funkcji pozwalającej na ładowanie grafiki dopiero w momencie, kiedy jest ona potrzebna. Przydatne jest także ograniczenie ilości dużych plików wideo oraz przeprowadzenie minifikacji plików CSS, JavaScript czy HTML i wyczyszczenie plików z pamięci podręcznej.

Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z pomocy specjalistów SEO i poddanie swojej strony audytowi SEO. Wyniki takiego audytu są najbardziej precyzyjne i miarodajne, dzięki czemu możliwa jest optymalizacja strony dostosowanej do potrzeb naszej witryny.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne