Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Domeny, hosting

Landing page – czym jest i co powinien zawierać?

Landing page

Każda witryna internetowa musi spełniać określony cel. Jej wygląd czy przeznaczenie są ściśle powiązane ze strategią marketingową. W przypadku, kiedy strona internetowa realizuje jedną konkretną funkcję, czyli promowanie danego produktu, wówczas jest określana mianem landing page.

Landing page – co to jest?

Landing page inaczej strona docelowa to witryna, na którą trafia użytkownik poprzez kliknięcie w link reklamowy. Cała jej konstrukcja ma zachęcić do ściśle określonego działania pożądanego przez firmę. Mowa tutaj np. o dokonaniu zakupu.

Landing page a strona główna – czym się różnią?

Strona główna ma za zadanie zaprezentować szeroki zakres produktów, usług bądź opcji, natomiast landing page ma na celu efektywne zbieranie leadów tj. danych kontaktowych osób odwiedzających konkretną witrynę.

Najważniejszym elementem landing page jest atrakcyjny design, który ma przyciągnąć wzrok. Kluczowy jest także krótki i zwięzły tekst, mający na celu przekazanie wiadomości bądź osiągniecie zamierzonego efektu.

Jakie są rodzaje landing page’y, i czym się charakteryzują?

Click Through Landing Page

Ten rodzaj ma za zadanie zachęcić odbiorcę do przejścia z landing page’a na inną witrynę, np. do sklepu internetowego. W tym przypadku landing może posłużyć jako zapowiedź tego, co ma do zaoferowania strona docelowa.

Lead Generation Landing Page

W tym przypadku głównym celem jest szybkie i skuteczne pozyskanie danych od użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Proceder ten zazwyczaj odbywa się na zasadzie wartości dodanej. Ten rodzaj landing page stosowany jest w celu:

  • uzyskania rejestracji, np. na webinar bądź jakieś wydarzenie;
  • udostępnienia bezpłatnego dostępu do konkretnej usługi bądź produktu;
  • przedterminowego udostępnienia produktu;
  • umożliwienia darmowego podarunku, np. e-booka.

Landing Page sprzedażowy

Zadaniem takiej strony jest sprzedaż danego produktu bądź usługi. Odbywa się to zazwyczaj za pośrednictwem landing page bez konieczności przekierowania użytkownika do głównego sklepu internetowego. Strony te są bardziej rozbudowane, gdyż zachodzi potrzeba wdrożenia zaawansowanych rozwiązań e-commerce.

Coming Soon Landing Page

W tym przypadku landing page ma za zadanie zebrać cenne informacje na temat produktu, który dopiero ma się pojawić na rynku. Dodatkowo ma zachęcić do pozostawienia danych kontaktowych przez użytkowników, by mogli otrzymać powiadomienie, kiedy ruszy sprzedaż.

Jak zrobić landing page, aby był skuteczny?

Skuteczny landing page musi zawierać kilka najważniejszych elementów, aby efektywnie zaprojektować stronę docelową. Kluczowe są:

  • precyzyjny nagłówek;
  • staranny dobór treści – ważny jest jasny przekaz i konkretne informacje;
  • landing page design – czyli ciekawa szata graficzna;
  • wysoka jakość zdjęć – jest to niezwykle istotne, gdyż większość kupujących to wzrokowcy;
  • CTA (Call To Action) – czyli komunikat, który ma zachęcić użytkownika do konkretnego działania. Warto wykorzystać chwytliwe zwroty;
  • umieszczenie danych kontaktowych w widocznym miejscu;
  • sekcja rekomendacji – użytkownicy często sprawdzają opinię innych kupujących;
  • język korzyści – użytkownik powinien być świadomy, co otrzyma w zamian za skorzystanie z oferty.

Tworząc skuteczną stronę docelową, można również skorzystać z tzw. landing page template, czyli szablonu, który w prosty sposób można dostosować do swoich potrzeb.

Tworzenie landing page

Jak pozyskać ruch na landing page?

Chcąc pozyskać ruch na stronie docelowej, należy zachęcić użytkowników do jej odwiedzania. W tym celu warto wykorzystać zarówno płatne, jak i bezpłatne narzędzia.

Media społecznościowe

To jeden z najlepszych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Skuteczna promocja w Internecie zawsze oparta jest na mediach społecznościowych i to najlepiej na wielu jednocześnie. W tym celu warto wykorzystać takie platformy jak: Facebook, Instagram czy serwis X (dawny Twitter). Jeżeli dana firma ma profile na innych portalach, np. LinkedIn czy Google+, tam również należy umieścić informację o trwającej promocji wraz z linkiem do landing page.

E-mail marketing

Jeżeli dana firma dysponuje już swoją bazą klientów, warto wysłać do nich e-mail. Dobrze jest skupić się na formie i treści przekazu, by zachęcić do kliknięcia w CTA, który przekieruje na landing page.

Google Ads

Kolejnym sposobem są płatne kampanie. Google Ads pozwala na wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, które przekładają się na zwiększony ruch na stronie.

Landing page – przykłady wykorzystania

Landing page tworzony jest na potrzeby kampanii marketingowych, służy m.in. zaprezentowaniu nowej wersji danego produktu. Może również być wykorzystywany w celu pozyskiwania danych kontaktowych, np. użytkownik otrzymuje dane treści w zamian za wypełnienie formularza.

Jakie są zalety wykorzystania landing page?

Dobrze zaprojektowana i wykonana strona docelowa dostarczy wymiernych korzyści w postaci:

  • wysokiej skuteczności marketingowej;
  • obniżenia kosztów kampanii reklamowej;
  • możliwości dotarcia do grupy docelowej;
  • pozyskiwania nowych klientów;
  • wglądu w ścieżkę efektywności sprzedaży;
  • zwiększenia sprzedaży;
  • możliwości wypromowania nowości;
  • pozyskiwania bazy danych.

Landing page – cena

Landing page można stworzyć samemu lub zlecić to zadanie profesjonalistom. Biorąc pod uwagę drugie rozwiązanie, należy liczyć się z wydatkiem od 1500 zł w górę. Najczęściej jednak jest to koszt, który waha się w granicach od 2 000 zł do 4 000 zł. Warto pamiętać, że profesjonalnie wykonany landing page jest wart swojej ceny.

Landing page to doskonała w swojej prostocie strona, która stanowi cenne narzędzie w strategii marketingowej. Przyczynia się do realizacji głównego celu, ponadto jest kluczowym elementem leja sprzedażowego. Warto zatem zadbać o staranne zaprojektowanie i wykonanie strony docelowej.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne