Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Domeny, hosting

Jakie rozszerzenie domeny wybrać?

jakie rozszerzenie domeny wybrać

Niezależnie, czy planujemy założenie bloga, czy strony firmowej, to decydując się na założenie nowego serwisu internetowego, kluczowa jest nazwa domeny oraz jej rozszerzenie. Oczywiście domena powinna kojarzyć się z danym biznesem, natomiast wybór końcówki wydaje się prostym zadaniem. Jednak w praktyce warto to dobrze przemyśleć nie tylko pod względem finansowym, ale przede wszystkim biorąc pod uwagę cele biznesowe. Dodatkowo poszczególne rozszerzenia dedykowane są danym dziedzinom, organizacjom czy instytucjom.

Jakie są najczęściej spotykane rozszerzenia domen?

Domena internetowa to nazwa, dzięki której internauci mogą korzystać z danej strony. Składa się ona z dwóch części nazwy (samodzielnyprzedsiebiorca) i rozszerzenia (.pl). Oba te aspekty mają niezwykle ważną rolę.

Nazwa domeny powinna wskazywać typ usług bądź informacji, które internauta znajdzie na danej stronie, dlatego też przedsiębiorcy najczęściej decydują się umieścić nazwę firmy. Z kolei rozszerzenie domeny ma na celu dotarcie do docelowej grupy użytkowników. Jeżeli dana firma działa na rynku krajowym, to należy zastosować rozszerzenie .pl, z kolei rynki międzynarodowe mogą mieć rozszerzenie .eu.

Rozszerzenie domeny .com cieszy się największą popularnością. Oprócz niej najchętniej wybierane są:

  • rozszerzenie domeny .tech – usługi związane z technologią;
  • rozszerzenie domeny .net – firmy związane z siecią Internet;
  • rozszerzenie domeny .biz – strony biznesowe;
  • rozszerzenie domeny .org – strony organizacji, instytucji charytatywnych czy stowarzyszeń;
  • rozszerzenie domeny .art – strony związane ze sztuką;
  • rozszerzenie domeny .edu – strony związane z edukacją;
  • rozszerzenie domeny .gov – strony instytucji rządowych.

Rozszerzenia domeny można podzielić na cztery grupy. Pierwsza: krajowe np. w Polsce .pl, w Niemczech .de itp. Druga: europejskie np. .eu. Trzecia: globalne .biz, .com, .edu, .info, .org czy .net. Czwarta: sponsorowane, w tym przypadku rozszerzenie określa cel adresu np. .jobs.

Co należy brać pod uwagę podczas wyboru rozszerzenia domeny?

Przy zakładaniu domeny należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych aspektów. Jednym z nich jest koszt domeny. W przypadku, kiedy dany biznes ma się rozwijać na terytorium Polski, nie ma konieczności wybierania rozszerzenia europejskiego lub globalnego, które są droższe przy odnawianiu. Następnym aspektem jest cel biznesowy. W tym przypadku, jeśli dana branża ma działać nie tylko w naszym kraju, ale również w Unii Europejskiej, warto zarejestrować domenę z rozszerzeniem .eu. Z kolei, jeśli biznes ma rozwijać się na skalę ogólnopolską, końcówka .pl będzie wystarczająca. Warto również pamiętać, że w sytuacji, kiedy dany przedsiębiorca chce skorzystać z rozszerzenia .eu, to musi być zarejestrowany jako podmiot działający na terenie Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii lub w Liechtensteinie. Ważna jest także kreatywność. Nazwa domeny wraz z rozszerzeniem może stworzyć coś atrakcyjnego. Ilość kombinacji jest naprawdę spora, można zatem postawić na coś oryginalnego, jednak warto pamiętać, że mało znane końcówki nie cieszą się dużą popularnością. Dane – ich transfer oraz ukrywanie. Tutaj rozszerzenie ma duże znaczenie. W przypadku polskich dane są ukryte, natomiast w globalnych jest to możliwe po dokonaniu stosownej wpłaty. Kluczowa jest także dostępność konkretnej domeny i rozszerzenia.

najpopularniejsze rozszerzenia domeny

Czy można stworzyć własne rozszerzenie domeny?

O ile stworzenie własnej domeny oczywiście jest możliwe i nie wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania, to utworzenie własnego rozszerzenia jest bardziej skomplikowane. Zatem jak stworzyć rozszerzenie domeny? Dla przeciętnej osoby jest to zadanie praktycznie niemożliwe. Własną końcówkę może stworzyć organizacja czy firma o ugruntowanej pozycji, która dysponuje sporym budżetem. Konieczne jest złożenie stosownego wniosku do ICANN, czyli organizacji kontrolującej rejestratorów wraz z bezzwrotną zaliczką. W dalszej kolejności następuje proces weryfikacyjny. Dzięki takiej możliwości powstają atrakcyjne adresy, które osiągają na rynku wtórnym niewiele niższe ceny niż te z popularnymi końcówkami.

Każda domena składa się z nazwy i rozszerzenia. Warto dobrze przemyśleć obie te części. Odpowiednio dobrane mogą stanowić świetny potencjał marketingowy. W obecnych czasach prowadzenie własnego serwisu internetowego jest kluczowe dla każdej firmy. Prawidłowe dostosowanie całej struktury contentowej, graficznej i technicznej pozwoli na promowanie marki i rozwijanie biznesu.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne