Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Jak wysłać ift 2r do Google, LinkedIn i Facebook?

Jak wysłać ift-2r

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają czas na złożenie deklarację IFT-2R. Jest to informacja dotycząca rozliczeń zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych. Co należy zawrzeć w takiej deklaracji i jak ją prawidłowo przesłać do poszczególnych firm?

Jakie informacje muszą znaleźć się w deklaracji IFT-2R?

Deklaracja nakłada na osobę prawną obowiązek wykazania zarówno dochodów podlegających opodatkowaniu, jak i tych, które z podatku są zwolnione. Oznacza to, że konieczne jest wykazanie wszystkich transakcji pomiędzy Twoją firmą a portalami społecznościowymi, w ramach których reklamowały one Twoje usługi.

Ważne – transakcje zawierane z portalami społecznościowymi są postrzegane jako import usług, co oznacza konieczność przeliczania ich wartości na polską walutę. Zaksięgowanie ich w podatku VAT i podatku dochodowym nie zwalnia z obowiązku złożenia deklaracji IFT-2R. Co więcej, jeśli korzystasz z usług więcej niż jednego portalu, złożenie deklaracji ift-2r facebook czy też ift-2r linkedIn będzie wymagało przedłożenia dwóch osobnych dokumentów dla każdego kontrahenta.

Jak wysłać ift-2r do Google?

W przypadku rozliczeń z Google można wejść na stronę https://support.google.com/google-ads/gethelp, w rubryce “Zaczynamy”, należy wpisać “IFT-2R”, a w kolejnym kroku, opisanym jako “Potwierdź problem” i zaznaczyć pole z napisem “Inne”. Aby móc przejść dalej, należy podać swój identyfikator klienta Google Ads. Link do wskazówek dotyczących jego znalezienia znajduje się nad polem. Ostatnim krokiem jest prośba o możliwość kontaktu.

W odpowiedzi otrzymasz maila z adresu ads-support@google.com, o następującej treści:

ift-2r Facebook

W odpowiedzi wystarczy przesłać deklarację, a na koniec powinno pojawić się potwierdzenie otrzymania dokumentu.

Ift-2r facebook oraz ift-2r linkedIn – jak przesłać?

W przypadku portalu LinkedIn masz dwie możliwości – pierwszą z nich jest, podobnie jak w przypadku Google, kontakt poprzez pomoc pod linkiem https://www.linkedin.com/help/lms/ask, przy czym cała procedura przebiega podobnie jak w przypadku Google, lub możesz wysłać deklarację bezpośrednio na adres mailowy linkedin_ads_support@linkedin.com.

ift-2r Google

Wystawienie deklaracji dla Facebooka odbywa się poprzez wysłanie formularza na adres platformcs@support.facebook.com. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie wysłanie kopii na adres info@facebook.com.

Jak widać, przesyłanie deklaracji podatkowych największym gigantom internetowym nie musi być wcale takie skomplikowane!

1 Komentarz

1 Komentarz

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Prawo do reklamacji przysługuje każdemu konsumentowi i w żaden sposób nie może być ograniczane. W przypadku zwrotu należy udowodnić, że dany produkt został zakupiony...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne