Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Jak wysłać ift 2r do Google, LinkedIn i Facebook?

Jak wysłać ift-2r

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają czas na złożenie deklarację IFT-2R. Jest to informacja dotycząca rozliczeń zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych. Co należy zawrzeć w takiej deklaracji i jak ją prawidłowo przesłać do poszczególnych firm?

Jakie informacje muszą znaleźć się w deklaracji IFT-2R?

Deklaracja nakłada na osobę prawną obowiązek wykazania zarówno dochodów podlegających opodatkowaniu, jak i tych, które z podatku są zwolnione. Oznacza to, że konieczne jest wykazanie wszystkich transakcji pomiędzy Twoją firmą a portalami społecznościowymi, w ramach których reklamowały one Twoje usługi.

Ważne – transakcje zawierane z portalami społecznościowymi są postrzegane jako import usług, co oznacza konieczność przeliczania ich wartości na polską walutę. Zaksięgowanie ich w podatku VAT i podatku dochodowym nie zwalnia z obowiązku złożenia deklaracji IFT-2R. Co więcej, jeśli korzystasz z usług więcej niż jednego portalu, złożenie deklaracji ift-2r facebook czy też ift-2r linkedIn będzie wymagało przedłożenia dwóch osobnych dokumentów dla każdego kontrahenta.

Jak wysłać ift-2r do Google?

W przypadku rozliczeń z Google można wejść na stronę https://support.google.com/google-ads/gethelp, w rubryce “Zaczynamy”, należy wpisać “IFT-2R”, a w kolejnym kroku, opisanym jako “Potwierdź problem” i zaznaczyć pole z napisem “Inne”. Aby móc przejść dalej, należy podać swój identyfikator klienta Google Ads. Link do wskazówek dotyczących jego znalezienia znajduje się nad polem. Ostatnim krokiem jest prośba o możliwość kontaktu.

W odpowiedzi otrzymasz maila z adresu ads-support@google.com, o następującej treści:

ift-2r Facebook

W odpowiedzi wystarczy przesłać deklarację, a na koniec powinno pojawić się potwierdzenie otrzymania dokumentu.

Ift-2r facebook oraz ift-2r linkedIn – jak przesłać?

W przypadku portalu LinkedIn masz dwie możliwości – pierwszą z nich jest, podobnie jak w przypadku Google, kontakt poprzez pomoc pod linkiem https://www.linkedin.com/help/lms/ask, przy czym cała procedura przebiega podobnie jak w przypadku Google, lub możesz wysłać deklarację bezpośrednio na adres mailowy linkedin_ads_support@linkedin.com.

ift-2r Google

Wystawienie deklaracji dla Facebooka odbywa się poprzez wysłanie formularza na adres platformcs@support.facebook.com. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie wysłanie kopii na adres info@facebook.com.

Jak widać, przesyłanie deklaracji podatkowych największym gigantom internetowym nie musi być wcale takie skomplikowane!

1 Komentarz

1 Komentarz

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Biznes

Rola copywritera w marketingu internetowym jest nieoceniona. Odpowiadając za słowo copywriter potrafi zdefiniować całą kampanię i stworzyć treści, które nie tylko sprzedają,lecz także tworzą pozytywny wizerunek marki. Możliwości i zadania...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne