Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają czas na złożenie deklarację IFT-2R. Jest to informacja dotycząca rozliczeń zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych. Co należy zawrzeć w takiej deklaracji i jak ją prawidłowo przesłać do poszczególnych firm?
Jakie informacje muszą znaleźć się w deklaracji IFT-2R?
Deklaracja nakłada na osobę prawną obowiązek wykazania zarówno dochodów podlegających opodatkowaniu, jak i tych, które z podatku są zwolnione. Oznacza to, że konieczne jest wykazanie wszystkich transakcji pomiędzy Twoją firmą a portalami społecznościowymi, w ramach których reklamowały one Twoje usługi.
Ważne – transakcje zawierane z portalami społecznościowymi są postrzegane jako import usług, co oznacza konieczność przeliczania ich wartości na polską walutę. Zaksięgowanie ich w podatku VAT i podatku dochodowym nie zwalnia z obowiązku złożenia deklaracji IFT-2R. Co więcej, jeśli korzystasz z usług więcej niż jednego portalu, złożenie deklaracji ift-2r facebook czy też ift-2r linkedIn będzie wymagało przedłożenia dwóch osobnych dokumentów dla każdego kontrahenta.
Jak wysłać ift-2r do Google?
W przypadku rozliczeń z Google można wejść na stronę https://support.google.com/google-ads/gethelp, w rubryce “Zaczynamy”, należy wpisać “IFT-2R”, a w kolejnym kroku, opisanym jako “Potwierdź problem” i zaznaczyć pole z napisem “Inne”. Aby móc przejść dalej, należy podać swój identyfikator klienta Google Ads. Link do wskazówek dotyczących jego znalezienia znajduje się nad polem. Ostatnim krokiem jest prośba o możliwość kontaktu.
W odpowiedzi otrzymasz maila z adresu ads-support@google.com, o następującej treści:
W odpowiedzi wystarczy przesłać deklarację, a na koniec powinno pojawić się potwierdzenie otrzymania dokumentu.
Ift-2r facebook oraz ift-2r linkedIn – jak przesłać?
W przypadku portalu LinkedIn masz dwie możliwości – pierwszą z nich jest, podobnie jak w przypadku Google, kontakt poprzez pomoc pod linkiem https://www.linkedin.com/help/lms/ask, przy czym cała procedura przebiega podobnie jak w przypadku Google, lub możesz wysłać deklarację bezpośrednio na adres mailowy linkedin_ads_support@linkedin.com.
Wystawienie deklaracji dla Facebooka odbywa się poprzez wysłanie formularza na adres platformcs@support.facebook.com. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie wysłanie kopii na adres info@facebook.com.
Jak widać, przesyłanie deklaracji podatkowych największym gigantom internetowym nie musi być wcale takie skomplikowane!
1 Komentarz