Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Rodzaje reklam LinkedIn

Obecność w mediach społecznościowych jest dziś dla firmy niemalże tak ważna, jak dobrze zoptymalizowana strona internetowa i równie istotna, jak przygotowanie solidnej kampanii marketingowej online. Portale takie jak Facebook czy Instagram już od dłuższego czasu służą biznesom jako narzędzie reklamowe oraz sposób komunikacji z klientami. Ciekawym, choć nieco mniej oczywistym dodatkiem do tego pakietu będzie profil firmowy na LinkedIn i utworzone z jego pomocą reklamy, kierujące do samego profilu lub na zewnętrzną stronę internetową. Jakie możliwości daje reklama w LinkedIn i jakie rodzaje reklam można tu przygotować?  

Najważniejsze rodzaje i formaty reklam na LinkedIn 

Możliwości reklamowe LinkedIn są mocno rozbudowane, dzięki czemu pozwalają zarówno na prowadzenie kampanii tekstowych i graficznych, pojawiających się w bocznym pasku, jak i tworzenie reklam graficznych i wideo widocznych bezpośrednio w feedzie. Reklamy tekstowe są obecnie rzadziej wykorzystywaną w LinkedIn formą – choć dają szansę kierowania na Twój profil lub do strony zewnętrznej, wykorzystują dość prosty schemat (25 znaków nagłówka plus 75 znaków treści) i są stosunkowo mało widoczne, a na urządzeniach mobilnych nie wyświetlają się wcale. Z tego względu większość reklamodawców przeszła do tzw. reklam natywnych oraz wielu innych formatów dających większe możliwości personalizacji.

  

Reklamy natywne, często nazywane także reklamami produktowymi to drugi, obok reklam tekstowych, format treści sponsorowanych. Reklama taka wyświetla się bezpośrednio w news feedzie, jest widoczna na urządzeniach mobilnych i dzięki lepszej widoczności zalicza znacznie lepszą klikalność.  LinkedIn pozwala także na tworzenie reklam w formie:

  • karuzeli graficznej (doskonałe dla reklamy większej ilości produktów lub bardziej rozbudowanej kampanii),
  • reklam wideo (z dodatkowym przyciskiem CTA),
  • sponsorowanych wiadomości InMail, 
  • reklam Spotlight Ads.

Parametry i wymagania dla nich są zależne od wybranego formatu oraz celu reklamy – LinkedIn sam stworzył przewodnik po dostępnych formatach reklamy, wskazując które z nich są dostępne dla konkretnych celów reklamowych.  

Jak zrobić reklamę na LinkedIn – krok po kroku 

Pierwszym i jednym z najważniejszych elementów, jakie należy przygotować budując reklamy w LinkedIn jest cel – to na jego podstawie będziemy wybierać formę spośród dostępnych na platformie rodzajów reklam. LinkedIn pozwala na wybór celu spośród celów takich jak:

  • zwiększanie świadomości marki,
  • wizyty na witrynie,
  • zainteresowanie,
  • generowanie potencjalnych klientów czy konwersja, po których wybraniu otrzymamy nieco inną pulę formatów reklamowych do wyboru.  

Nastawiając się na zwiększanie świadomości marki możesz stworzyć reklamę z pojedynczym zdjęciem, reklamę karuzelową, reklamę wideo, tekstową, spotlight lub dedykowaną reklamę dla pozyskania obserwujących. Powyższe formaty są dostępne także dla kampanii z celem pozyskiwania wizyt na witrynie. Nieco mniejszą pulę formatów oferują kampanie dla budowania zainteresowania, nacelowane na zdobywanie interakcji od użytkowników oraz generowania potencjalnych klientów – w stosunku do reklam budujących świadomość marki, nie stworzymy tu reklamy tekstowej oraz reklamy spotlight, a zyskamy m.in. reklamę w wiadomościach oraz reklamę konwersacyjną. Ostatnie dwie kategorie celów proponowane przez LinkedIn to reklamy na konwersje na witrynie dające możliwość wykorzystania reklam z pojedynczym zdjęciem, karuzel, wideo, reklam tekstowych, w wiadomościach oraz reklam Spotlight, a także reklamy dla pozyskania kandydatów na oferty pracy, korzystające z dedykowanych formatów ofertowych lub reklam ze zdjęciem i Spotlight 

Dalsze etapy budowania kampanii reklamowej w LinkedIn będą wymagały określenia grupy odbiorców, ich lokalizacji, preferowanego języka oraz kryteriów ukierunkowania (np. ukończonych studiów, tytułów naukowych, ale też wieku, płci, branży czy zajmowanego stanowiska). Później przechodzimy już do wyboru formatu reklamy, z możliwością dopłacenia do opcji promowania jej także na stronach partnerów. W ostatnim kroku należy wybrać budżet reklamy i jej harmonogram (minimalny możliwy budżet dzienny wynosi 10 dolarów) i publikowania reklamy. LinkedIn daje podgląd statystyk, w tym przede wszystkim możliwość śledzenia konwersji i optymalizowania na ich podstawie działań w zakresie dalszego publikowania konkretnych reklam.  

Czy reklama na LinkedIn się opłaca? 

Ceny reklam na LinkedIn nie są najniższe i w porównaniu z Facebookiem, Instagramem czy Google Ads mogą wydawać się mniej opłacalne. Musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że reklama w portalu biznesowym ma szanse trafić do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych działaniami w Twojej branży – profesjonalistów, którzy nie korzystają z innych platform ale chętnie przyswajają treści promowane w LinkedIn. Opłacalność dobrze zaplanowanej kampanii reklamowej jest zdecydowanie wysoka, choć oczywiście wszystko zależy od włożonego budżetu, przemyślenia kampanii i dopasowania jej do oczekiwań grupy docelowej.  

W zakresie dostępnych modeli rozliczania reklam na LinkedIn, platforma stosuje system second-price auction, na podstawie którego zwycięzca aukcji może zapłacić za reklamę nieco więcej niż konkurencja, ale dzięki temu przebić innych reklamodawców. System już w trakcie ustawiania szczegółów kampanii reklamowej podpowiada, jaką stawkę warto podać by osiągnąć założony cel. LinkedIn oferuje rozliczenia za kliknięcie (CPC), za tysiąc wyświetleń (CPM) lub za pojedyncze wyświetlenie (CPV). Dla powyższych, minimalne stawki za reklamę wynoszą 0,02 dolara za CPV, 5,5 dolara za CPM, 0,1 dolara za wiadomości InMail oraz 2 dol. Za reklamy tekstowe i treści sponsorowane rozliczane w systemie CPC lub CPM. Jak już wspomnieliśmy, aby uruchomić reklamę należy ustawić budżet dzienny na poziomie minimum 10 dolarów.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Rola copywritera w marketingu internetowym jest nieoceniona. Odpowiadając za słowo copywriter potrafi zdefiniować całą kampanię i stworzyć treści, które nie tylko sprzedają,lecz także tworzą...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne