Za atrakcyjną nazwą performance marketingu kryje się nic innego, jak tzw. marketing efektywnościowy, który zdobywa sobie coraz większą popularność dzięki temu, że stanowi bardzo skuteczne narzędzie zachęcające klientów do podjęcia konkretnej akcji, takiej jak wejście na stronę, wypełnienie formularza, czy też wreszcie dokonanie zakupu. Czy jednak na tej krótkiej definicji można zakończyć objaśnianie reklamowego fenomenu, jakim dziś staje się na naszych oczach performance marketing? Raczej nie, zatem przekonaj się, jakie są zalety tego rozwiązania i co Ty możesz zrobić, by korzystać z jego dobrodziejstw przy promowaniu swojego biznesu.
Czym tak właściwie jest performance marketing?
Dla przewrotności zaczniemy od tego, czym on na pewno NIE JEST. Nie służy on wykreowaniu wizerunku marki. Zastosowanie performance marketingu skupia się na sprzedaniu istniejącego już wizerunku odbiorcom, w taki sposób, aby skłonić ich do podjęcia aktywnych działań, polegających na klikanie w linki, dokonywanie zamówień, czy też wystawianie opinii.
Wszystkie działania, jakie podejmują odbiorcy na stronie np. sklepu, są mierzone przez tzw. wskaźnik konwersji, który dostarcza informacji o tym, ilu dokładnie odwiedzających podjęło akcję, jakiej oczekiwali reklamodawcy. Jest to bardzo korzystna forma promowania biznesu, dlatego że kosztów nie ponosi się za samo odsłonięcie reklamy, lecz za konkretną akcję, jaką podejmuje odbiorca.
Performance marketing w praktyce
Klasyczna forma reklamy przestaje trafiać do odbiorców, a przecież chcesz, by Twoje produkty przykuwały uwagę i były regularnie nabywane przez odbiorców, zgadza się? Celujesz w konkretne działania, których efekty da się zmierzyć i dokładnie określić, które elementy działają najskuteczniej? Jeśli tak, performance marketing jest dla Ciebie idealnym wyborem.
Jakie kanały możesz wykorzystać, by skutecznie dotrzeć do odbiorców?
Reklama natywna
Jest ona właściwie esencją tego, co nie odpycha odbiorców. Dlaczego? Otóż chodzi o to, że z definicji, jest to taka forma reklamy, która jest spójna z treścią, w którą jest wkomponowana. Oznacza to, że produkt reklamowany jest w sposób łagodny, jest jedynie wspomniany gdzieniegdzie w tekście, którego z pozoru głównym zadaniem jest nie promowanie, lecz dostarczenie czytelnikowi wiedzy na interesujący go temat.
Porównywarka cen
Według danych zebranych przez ceneo.pl, aż 70% konsumentów korzysta z porównywarek cenowych. Szacuje się, że dołączenie swojej oferty do porównywarki cenowej może wygenerować nawet o 20% większy ruch na stronie. To bardzo cenna informacja, zwłaszcza że porównywarki to niezwykle istotne narzędzie, dzięki któremu konsumenci mogą szybko porównać już nie tylko same ceny, lecz też ogólnie oferty poszczególnych firm w kontekście całościowym.
E-mail marketing
Inaczej określany newsletterem, jest to forma reklamy, która skutecznie dociera do konkretnej grupy odbiorców. Taka forma reklamy w rękach doświadczonych marketingowców, może służyć nie tylko swoim podstawowym celom, czyli zareklamowaniu nowego produktu, czy też zachęcanie do skorzystania z kodu rabatowego. Ta forma reklamy daje nieograniczone możliwości zaciekawienia odbiorcy, stworzenia z nim swoistej więzi i wzbudzenia zaufania. A przecież o to właśnie chodzi. O zaufanie odbiorcy, stwarzające możliwość do odwdzięczenia się wartościowym produktem.
Dlaczego warto postawić na marketing efektywnościowy?
- Performance marketing jest w pełni mierzalny. Dzięki uzyskaniu dostępu do konkretnych danych liczbowych istnieje możliwość dokładnego określenia, które działania podjęte w jego ramach przynoszą największe korzyści.
- Szybkie osiąganie rezultatów – być może w trudno w to uwierzyć, ale dobrze opracowana kampania reklamowa, zgodna z założeniami performance marketingu, potrafi przynieść pierwsze namacalne efekty w zaskakującym tempie.
- Działania podejmowane w ramach performance marketingu są w pełni przejrzyste. Dzięki temu można na bieżąco raportować skuteczność działań swoim klientom, którzy doskonale wiedzą dzięki temu, jak została zagospodarowana praktycznie każda wydana złotówka.
- Możliwość dywersyfikacji. Dzięki temu, że można łatwo i szybko obliczyć, które formy działania generują największe zyski, zwiększa się pole do wprowadzania nowych form reklamy. Krótko mówiąc, performance marketing może otworzyć drzwi nowym dziedzinom reklamy, których obecnie jeszcze nie znamy.
- Szerokie pole do manewru, wspomniane w poprzednim punkcie, umożliwia szybkie przekierowywanie budżetu na te formy reklamy, które są najbardziej opłacalne, z rezygnacją z tych mniej skutecznych.
Dla kogo performance marketing?
Dla wszystkich elastycznych i nowoczesnych przedsiębiorców, gotowych na odkrywanie niewykorzystanego potencjału w postaci atrakcyjnej niszy rynkowej. Jeśli zależy Ci na pełnej kontroli nad budżetem poświęconym na reklamę i pewności, że każda kampania, jakiej się podejmiesz, nie będzie wydatkiem, lecz inwestycją, to performance marketing jest wprost stworzony dla Ciebie!