Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Zalety performance marketingu

Performance marketing

Za atrakcyjną nazwą performance marketingu kryje się nic innego, jak tzw. marketing efektywnościowy, który zdobywa sobie coraz większą popularność dzięki temu, że stanowi bardzo skuteczne narzędzie zachęcające klientów do podjęcia konkretnej akcji, takiej jak wejście na stronę, wypełnienie formularza, czy też wreszcie dokonanie zakupu. Czy jednak na tej krótkiej definicji można zakończyć objaśnianie reklamowego fenomenu, jakim dziś staje się na naszych oczach performance marketing? Raczej nie, zatem przekonaj się, jakie są zalety tego rozwiązania i co Ty możesz zrobić, by korzystać z jego dobrodziejstw przy promowaniu swojego biznesu.

Czym tak właściwie jest performance marketing?

Dla przewrotności zaczniemy od tego, czym on na pewno NIE JEST. Nie służy on wykreowaniu wizerunku marki. Zastosowanie performance marketingu skupia się na sprzedaniu istniejącego już wizerunku odbiorcom, w taki sposób, aby skłonić ich do podjęcia aktywnych działań, polegających na klikanie w linki, dokonywanie zamówień, czy też wystawianie opinii.

Wszystkie działania, jakie podejmują odbiorcy na stronie np. sklepu, są mierzone przez tzw. wskaźnik konwersji, który dostarcza informacji o tym, ilu dokładnie odwiedzających podjęło akcję, jakiej oczekiwali reklamodawcy. Jest to bardzo korzystna forma promowania biznesu, dlatego że kosztów nie ponosi się za samo odsłonięcie reklamy, lecz za konkretną akcję, jaką podejmuje odbiorca.

Performance marketing w praktyce

Klasyczna forma reklamy przestaje trafiać do odbiorców, a przecież chcesz, by Twoje produkty przykuwały uwagę i były regularnie nabywane przez odbiorców, zgadza się? Celujesz w konkretne działania, których efekty da się zmierzyć i dokładnie określić, które elementy działają najskuteczniej? Jeśli tak, performance marketing jest dla Ciebie idealnym wyborem.

Jakie kanały możesz wykorzystać, by skutecznie dotrzeć do odbiorców?

Reklama natywna

Jest ona właściwie esencją tego, co nie odpycha odbiorców. Dlaczego? Otóż chodzi o to, że z definicji, jest to taka forma reklamy, która jest spójna z treścią, w którą jest wkomponowana. Oznacza to, że produkt reklamowany jest w sposób łagodny, jest jedynie wspomniany gdzieniegdzie w tekście, którego z pozoru głównym zadaniem jest nie promowanie, lecz dostarczenie czytelnikowi wiedzy na interesujący go temat.

Porównywarka cen

Według danych zebranych przez ceneo.pl, aż 70% konsumentów korzysta z porównywarek cenowych. Szacuje się, że dołączenie swojej oferty do porównywarki cenowej może wygenerować nawet o 20% większy ruch na stronie. To bardzo cenna informacja, zwłaszcza że porównywarki to niezwykle istotne narzędzie, dzięki któremu konsumenci mogą szybko porównać już nie tylko same ceny, lecz też ogólnie oferty poszczególnych firm w kontekście całościowym.

E-mail marketing

Inaczej określany newsletterem, jest to forma reklamy, która skutecznie dociera do konkretnej grupy odbiorców. Taka forma reklamy w rękach doświadczonych marketingowców, może służyć nie tylko swoim podstawowym celom, czyli zareklamowaniu nowego produktu, czy też zachęcanie do skorzystania z kodu rabatowego. Ta forma reklamy daje nieograniczone możliwości zaciekawienia odbiorcy, stworzenia z nim swoistej więzi i wzbudzenia zaufania. A przecież o to właśnie chodzi. O zaufanie odbiorcy, stwarzające możliwość do odwdzięczenia się wartościowym produktem.

E-mail marketing

Dlaczego warto postawić na marketing efektywnościowy?

  • Performance marketing jest w pełni mierzalny. Dzięki uzyskaniu dostępu do konkretnych danych liczbowych istnieje możliwość dokładnego określenia, które działania podjęte w jego ramach przynoszą największe korzyści.
  • Szybkie osiąganie rezultatów – być może w trudno w to uwierzyć, ale dobrze opracowana kampania reklamowa, zgodna z założeniami performance marketingu, potrafi przynieść pierwsze namacalne efekty w zaskakującym tempie.
  • Działania podejmowane w ramach performance marketingu są w pełni przejrzyste. Dzięki temu można na bieżąco raportować skuteczność działań swoim klientom, którzy doskonale wiedzą dzięki temu, jak została zagospodarowana praktycznie każda wydana złotówka.
  • Możliwość dywersyfikacji. Dzięki temu, że można łatwo i szybko obliczyć, które formy działania generują największe zyski, zwiększa się pole do wprowadzania nowych form reklamy. Krótko mówiąc, performance marketing może otworzyć drzwi nowym dziedzinom reklamy, których obecnie jeszcze nie znamy.
  • Szerokie pole do manewru, wspomniane w poprzednim punkcie, umożliwia szybkie przekierowywanie budżetu na te formy reklamy, które są najbardziej opłacalne, z rezygnacją z tych mniej skutecznych.

 

Zalety performance marketingu

Dla kogo performance marketing?

Dla wszystkich elastycznych i nowoczesnych przedsiębiorców, gotowych na odkrywanie niewykorzystanego potencjału w postaci atrakcyjnej niszy rynkowej. Jeśli zależy Ci na pełnej kontroli nad budżetem poświęconym na reklamę i pewności, że każda kampania, jakiej się podejmiesz, nie będzie wydatkiem, lecz inwestycją, to performance marketing jest wprost stworzony dla Ciebie!

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne