Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Sztuczna inteligencja – jak wykorzystać ją w biznesie?

Sztuczna inteligencja

W życiu każdej osoby prędzej czy później pojawi się sztuczna inteligencja. Za sprawą ChatGPT stała się ona ważnym tematem w marketingu internetowym. To dziedzina informatyki oraz nauki, której celem jest tworzenie systemów i programów komputerowych, wykonujących zadania wymagające ludzkiej inteligencji.

Czym jest sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja skrót Al lub SI to zdolność do wykazywania ludzkich umiejętności przez maszyny, komputery bądź programy. Mowa tutaj o rozumowaniu, planowaniu, uczeniu się czy kreatywności. Sztuczna inteligencja wykorzystuje zaawansowane algorytmy do przekształcania procesów oraz dostarczania cennych informacji. Odgrywa ona kluczową rolę niemal w każdej branży, w której możliwa jest automatyzacja procesów biznesowych.

Jak sztuczna inteligencja rozwinęła się w ciągu ostatnich lat?

Na przestrzeni ostatnich lat sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie. Od lat algorytmy potrafiły rozpoznać wzorce w danych, jak również wyciągać wnioski czy prognozować przyszłe wyniki. Ciągły postęp technologiczny zmienia codzienne funkcjonowanie, czyniąc sztuczną inteligencję bardziej dostępną oraz powszechną. Obecnie tworzone są zupełnie nowe treści, obrazy itp. na podstawie kilku wytycznych. Ostatnie lata to prawdziwa lawina nowych narzędzi czy aplikacji.

Jak wykorzystać materiały przygotowane przez sztuczną inteligencję w firmie?

Sztuczna inteligencja firmy wykorzystywana jest w wielu branżach i dziedzinach. Najczęściej spotykana jest w finansach i bankowości, transporcie i logistyce, telekomunikacji czy handlu. Dodatkowo świetnie sprawdza się w IT, zwłaszcza w cyberbezpieczeństwie. Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach także znajduje swoje zastosowanie.

Sztuczna inteligencja w biznesie pozwala na zrewolucjonizowanie wielu aspektów, począwszy od przetwarzania ogromnej ilości danych, poprzez inteligentne podejmowanie decyzji, liczne możliwości z zakresu innowacji, efektywności czy konkurencyjności. AL w biznesie to wiele sposobów jej wykorzystania, np. do obsługi klienta czy marketingu.

Sztuczna inteligencja w biznesie przykłady:

  • automatyzacja i optymalizacja procesów;
  • zarządzanie relacjami z klientem;
  • dostarczanie rekomendacji produktowych;
  • analiza nastrojów;
  • optymalizacja łańcucha dostaw.

Jakie są najpopularniejsze programy do pracy ze sztuczną inteligencją i czym się charakteryzują?

Do najpopularniejszych programów można zaliczyć:

Botwise

Algorytmy sztucznej inteligencji przeszukują bazy wiedzy za pomocą prostych zapytań, ponadto rozumieją odmiany językowe. Botwise potrafi dopasować treść dokumentów do danego zapytania. Zawiera również słownik synonimów, dzięki czemu nie ma potrzeby używania dokładnych słów kluczowych. Narzędzie to ingeruje się z innymi bazami wiedzy oraz systemami, dzięki czemu można uzyskać optymalnie pasującą informację zwrotną.

Kristalic

Aplikacja ta eliminuje konieczność tworzenia notatek w trakcie spotkań biznesowych, gdyż nagrywa je, automatycznie tworząc transkrypcję. Dodatkowo najważniejsze kwestie są segregowane i umieszczane w odpowiednich bazach danych. Kristalic integruje się z kalendarzem, porządkując wszystkie informacje.

Grammarly

To inteligentne narzędzie do korekty pisowni. Wyłapuje wszelkie literówki, sugeruje poprawną pisownię oraz przygotowuje raporty, które wskazują najczęściej popełniane błędy.

GumGum

To świetne narzędzie m.in. dla reklamodawców. Sztuczna inteligencja analizuje obrazy oraz zawartość stron reklamowych, co znacząco ułatwia proces wybrania odpowiedniej witryny do umieszczenia swojej reklamy. GumGum analizuje także treści społecznościowe, które związane są z daną marką, jak również wynajduje nowe miejsca, gdzie można zaangażować się w rozmowę.

Import.io

Dzięki dużej ilości danych zamieszczonych w internecie, Import.io umożliwia pozyskanie większej wydajności oraz przewagi konkurencyjnej. Pozwala importować dane z witryn internetowych, nawet te, które zostały ukryte za formularzami logowania. Pozyskane informacje pozwalają na wiele działań, np. badanie cen konkurentów, opinii klientów itp.

Jak wykorzystać AI

Czy dzieła stworzone przez sztuczną inteligencję podlegają prawu autorskiemu?

Sztuczna inteligencja dostarcza wiele korzyści, jednak wiąże się również z pewnym ryzykiem. Jedną z tych kwestii są prawa autorskie. Art. 1 ustawy o prawach autorskich oraz prawach pokrewnych wskazuje, że każde dzieło stworzone przez człowieka podlega prawu autorskiemu. Stąd też wytwór, który powstał dzięki sztucznej inteligencji, traktowany jest jako dzieło wytworzone przez siły natury i nie podlega prawu autorskiemu.

Sztuczna inteligencja firmy – jej zalety i wady

Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, tak samo, jak sztuczna inteligencja. Firmy w Polsce sukcesywnie wdrażają nowe programy i systemy, aby usprawnić możliwe procesy. Takie działanie ma swoje zalety, do których można zaliczyć:

  • automatyzacje powtarzalnych procesów;
  • sukcesywne uzyskiwanie danych oraz ich monitorowanie czy interpretacja;
  • szczegółowe dane, które dostarcza sztuczna inteligencja, pozwalają na podejmowanie trafniejszych decyzji;
  • nieocenione wsparcie w realizacji oraz optymalizacji wewnętrznych procesów;
  • zminimalizowanie ryzyka wystąpienia błędów;
  • obsługę klienta poprzez wirtualnych asystentów;
  • analizę danych;
  • analitykę predykcyjną;
  • redukcję kosztów;
  • uproszczenie i usprawnienie pracy poszczególnym pracownikom.

Sztuczna inteligencja ma również swoje wady, do których można zaliczyć:

  • wysokie koszty początkowe;
  • złożoność procesu;
  • gromadzenie i analizowanie dużej ilości danych, powodują obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa;
  • zautomatyzowanie zadań będzie skutkowało zwolnieniem części pracowników;
  • systemy sztucznej inteligencji mogą być złożone, stąd też konieczność zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów;
  • przecenione możliwości Al, mogą powodować zbyt duże wymagania lub nierealistyczne oczekiwania.

Jakie korzyści przynosi dla firmy wykorzystywanie sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach staje się codziennością. To jedna z najszybciej rozwijających się technologii. Wykorzystanie Al zapewnia wyższą wydajność pracy, co przekłada się na przewagę konkurencyjną. Dodatkowo pozytywnie wpływa na organizację pracy, jak również jakość świadczonych usług. Algorytmy wyszukują, filtrują oraz sortują informacje, co znacząco ułatwia kontakt z klientem. W tym przypadku swoje zastosowanie mają również wirtualni asystencji lub czatboty, wspomagając klientów podczas korzystania z usług. Systemy Al świetnie sprawdzają się w wielu dziedzinach. Działy, w których wdrażana jest sztuczna inteligencja: marketing, księgowość, finanse, transport czy administracja. Dodatkowo wykonują zadania związane analizą danych czy logistyką.

Sztuczna inteligencja zmienia otaczającą rzeczywistość niemal pod każdym względem. Potrafi ona wykonywać skomplikowane czynności, które do tej pory wymagały ludzkiej ingerencji. Jej rozwój może przynieść zarówno wiele korzyści, jak i potencjalnych zagrożeń.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne