Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Szkolenia marketingowe – rodzaje

Małe firmy często samodzielnie zarządzają działaniami marketingowymi, prowadząc swoją stronę internetową, media społecznościowe i kampanie reklamowe w sieci i offline. Zrezygnowanie z pomocy doświadczonej agencji marketingowej ma oczywiście swoje plusy, ograniczając przede wszystkim wydatki związane z działaniami promocyjnymi. Jednocześnie jednak, jeśli chcesz by marketingbudowanie wizerunku marki były faktycznie opłacalne i decydujesz się prowadzić je samodzielnie, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z różnego rodzaju szkoleń marketingowych.

Na które warto zwrócić uwagę i w jakim zakresie przygotować się, by lepiej prowadzić własny marketing?

Rodzaje szkoleń marketingowych

Myśląc o uczestnictwie w szkoleniach marketingowych, czy to samodzielnie czy wysyłając na nie firmowy zespół marketingowy, należy już od początku zdawać sobie sprawę że nie ma jednego, kompleksowego szkolenia omawiającego wszystkie aspekty marketingu. Współczesne zadania, jakie są realizowane przez zespoły marketingowe wykraczają daleko poza budowanie wizerunku marki czy wykupowanie przestrzeni reklamowej w gazetach i lokalnych mediach – znaczna część działań opiera się obecnie o świat online, a z tym wiąże się konieczność znajomości szerokich możliwości marketingu internetowego.

Wśród najpopularniejszych i najczęściej oferowanych szkoleń marketingowych dedykowanych dla właścicieli firm oraz ludzi zajmujących się marketingiem znajdziemy między innymi:

  • Podstawowe szkolenia z marketingu internetowego,
  • Szkolenia z zarządzania marką w internecie,
  • Szkolenia social media,
  • Szkolenia Google Ads,

Bardziej szczegółowe szkolenia mogą skupiać się m.in. na tym jak zbudować silną markępracować nad wizerunkiem w sieci, jak zadbać o jakość content marketingu, jak skutecznie stosować SEOoptymalizować swoją stronę internetową, jak analizować dane z Google Analytics, czy też jak prowadzić kampanie reklamowe na FacebookuInstagramie.

Szkolenia z marketingu internetowego

Szkolenie przygotowujące z podstawowych zagadnień marketingu internetowego to podstawa, którą warto rozważyć zarówno rozpoczynając swoją działalność, jak i przenosząc biznes online z perspektywą budowania wizerunku swojej firmy w sieci. Podczas szkolenia dowiesz się nie tylko o tym jak skutecznie pracować nad wzmocnieniem wizerunku marki oraz widocznością w internecie, ale też o narzędziach niezbędnych w marketingu internetowym. W zależności od programu specyficznego szkolenia, prowadzący powinni przedstawić między innymi podstawowe założenia tworzenia własnej strony internetowej, prowadzenia profilów społecznościowych, znaczenia aktywności i regularności publikacji, content marketingu, pozycjonowania oraz reklamy internetowej.

Ważnym punktem szkoleń z podstaw marketingu internetowego są także zagadnienia związane z kreacją wizerunku w internecie – wiele firm nie poświęca tej kwestii wystarczająco uwagi, przez co ich obecność online wydaje się niespójna, nieprzemyślana i niedopracowana. Podczas szkolenia dowiesz się jakienarzędzia wykorzystać, jak dopasować budżet do swoich działań
marketingowych, a także w które kanały nie warto inwestować, jeśli nie poświęcisz czasu na ich prowadzenie.

Ciekawą propozycję szkolenia z marketingu internetowego dla małych i rosnących firm oferuje firma Sprawny Marketing.

Szkolenia z zakresu reklamy w internecie

Jednym z podstawowych błędów podejmowanych przez marki zajmujące się własnym marketingiem jest szybkie nastawianie się na wykorzystanie możliwości reklam internetowych bez wcześniejszego zbudowania solidnej podstawy i obecności marki w internecie. Działając zbyt pospiesznie możesz stworzyć reklamę, która przyciągnie uwagę użytkownika na słabą stronę internetową czy profil w mediach społecznościowych i choć wzbudzisz nią ruch, prawdopodobnie nie osiągniesz wiele poza pustymi wyświetleniami. Podczas szkoleń z zakresu reklamy w internecie możesz dowiedzieć się m.in. tego jak przygotować się do prowadzenia kampanii reklamowych w sieci, z jakich kanałów warto korzystać i jak przygotować się do internetowej promocji.

Szkolenia to także dobre miejsce, by poznać różne formaty reklam stosowane w Google Ads czy mediach społecznościowych, a także modele rozliczania reklam (CPM, CPC, CPA), ich wady i zalety. W dalszej kolejności szkolenia mogą skupiać się na konkretnych rodzajach reklamy internetowej – jeśli zdecydujesz, że Twoja firma będzie skupiać się na reklamach Google Ads czy działaniach w mediach społecznościowych, szkolenie nastawione na tą formę znacznie lepiej przybliży jejmożliwości reklamowe, niezbędne do zrozumienia pojęcia oraz strategie, które pomogą Ci osiągnąć najlepsze efekty reklamowe.

Szkolenia social media

Trzecim, choć oczywiście nie ostatnim wartościowym rodzajem szkoleń marketingowych, które mogą przydać się także w Twojej firmie są szkolenia z zakresu obsługi mediów społecznościowych dla potrzeb biznesowych. Trudno ukryć, że platformy takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn już od dłuższego czasu nie służą wyłącznie do wymiany śmiesznych postów i rozmów ze znajomymi – na przestrzeni kilku lat zmieniły się w jedne z najważniejszych platform reklamowych i biznesowych, a posiadanie własnego fanpage czy profilu na Instagramie to dziś niemalże konieczność, jeśli chcesz budować wizerunek marki w sieci.

Podczas szkolenia social media dowiesz się nie tylko w jakie platformy społecznościowe warto inwestować swój czas i środki, ale też jak wykorzystać je do skutecznej komunikacji z Twoimi klientami, pozyskiwania nowych odbiorców, wzmacniania wizerunku marki oraz budowania społeczności. Zgłębisz też zasady działania poszczególnych platform i prowadzenia marketingu w oparciu o firmowyfanpage. Podczas szkoleń social media możesz poszerzyć także swoją wiedzę w zakresie tworzenia grafik niezbędnych do budowania solidnego profilu online.

Ciekawe szkolenie social media dla firm oferuje m.in. Akademia Przedsiębiorczości.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne