Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Potencjał reklamy karuzelowej na Facebooku

Reklama karuzelowa

Facebook stanowi aktualnie stałe narzędzie wykorzystywane w marketingu internetowym. Bogaty zasób poszczególnych narzędzi pozwala na przedstawienie oferty produktowej oraz usług.  Daje to możliwość skorzystania przez każdą z branż, która może ukazać własną specyfikację. Dostępne narzędzia budują społeczność obserwatorów, do których należą stali i potencjalni klienci, czy też osoby poszukujące inspiracji. Jedną z form przedstawiania szerokiego zakresu oferty są Facebook Ads, do których należy karuzela (Carousel Ads). To doskonałe narzędzie, którego potencjał pozwala na osiągnięcie wielu zysków, w tym także tych finansowych.

Czym jest Facebook Carousel Ads?

Reklama karuzelowa na Facebooku od lat jest wykorzystywana przez firmy, które pragną osiągnąć zwiększenie ruchu na stronie internetowej oraz zapoznania Klientów z aktualnymi ofertami i okazjami (np. wyprzedażami). Nie jest to tylko zwykłe wychwalanie tego narzędzia, ale faktyczny zysk. Badania wskazują, że korzystając z tego formatu reklamy na Facebooku generuje się 10-krotnie wyższy ruch niż przy standardowych postów sponsorowanych. Równie w starciu z tradycyjnymi reklamami z jednym obrazem karuzela wygrywa, osiągając współczynnik klikalności o 70% wyższy. Jak dokładnie działa reklama karuzelowa na Facebooku?

Format karuzelowy reklamy polega na ukazaniu czegoś w rodzaju kafelków, których można dodać aż 10, przy płatności jedynie za jedną reklamę. Na poszczególnych elementach znajdują się:

  • tekst (np. informacja o wyprzedaży),
  • zdjęcie/film danej oferty,
  • tytuł/nazwa oferty,
  • indywidualny link,
  • przycisk CTA.

To podstawowe składowe, które można dowolnie moderować, tak aby ukazać unikalny charakter konkretnej oferty produktowej lub usług. Podstawową zaletą jest możliwość ukazania szerokiego zakresu materiałów reklamowych. Jednocześnie pozwala to na skorzystanie z narzędzia przez różne branże – zaczynając od turystycznej, hotelarskiej, a kończąc na nieruchomościach.

Reklama karuzelowa FB

Dobre praktyki podczas tworzenia reklam karuzelowych

Format karuzelowy pozwala na przeglądanie zawartości za pomocą zwykłego przesunięcia palcem. Jest to mało angażujące dla odbiorcy, który może poznać szeroki zakres oferty danej firmy, a również zainteresować się konkretnym produktem lub usługą. Jednakże, aby osiągnąć wymierny zysk, należy przygotować reklamę w odpowiedni sposób i zadbać o wszelkie elementy, których składowe wymieniliśmy powyżej.

Atrakcyjne zobrazowanie oferty

Wizualna prezentacja oferty wraz z jej unikalnością to podstawa każdej reklamy. Podczas tworzenia formatu karuzelowego możesz skorzystać z obrazów oraz filmów na maksymalnie 10 kartach.

  1. Przyciągnij uwagę odbiorcy chwytliwym nagłówkiem, a użyte obrazy niech będą spójne wizualnie.
  2. Warto także przygotować reklamę do konkretnego odbiorcy, dostosowując zawartość i treść do danego stylu życia.
  3. Należy pamiętać o odpowiednich linkach do danych kart. Ich zawartość niech odsyła do konkretnego miejsca na stronie internetowej.

Dzięki tym radom, Twoje reklamy będą bardziej efektywne. Ich wykorzystanie to zapoznanie się z konkretną ofertą bez wchodzenia na stronę, a bardziej przed wejściem na nią. Możliwości wykorzystania jest naprawdę wiele, a wszystko zależy od kreatywności oraz specyfiki danej branży.

Co zyskam, poprzez zastosowanie reklamy karuzelowej na Facebooku?

Format karuzelowy jest doskonałym narzędziem marketingowym, zwłaszcza ze względu na swoje szerokie zastosowanie. Może posłużyć, jako reklama produktowa, a także usługowa. Z jej poziomu możemy odesłać do konkretnych witryn w sklepie internetowym, a także pozwolić umówić się klientom na zabieg w naszym salonie kosmetycznym.

Zastosowanie tego typu reklamy pozwala na:

  • przedstawienie szerokiego zakresu oferty danej firmy wraz z odnośnikami do konkretnych stron (wzrost ruchu na stronie),
  • prezentację wybranej oferty w różnym ujęciu (kreatywne przedstawienie np. w formie rozbitych elementów, spójnie połączonych na karuzeli),
  • przedstawienie zakresu pracy usługowej (np. wymienieni cech firmy lub danych etapów usługi),
  • utworzenie całej historii, narracji dotyczącej korzyści danego produktu.

Karuzela to sposób na ciekawą, przyciągającą uwagę reklamę, której zastosowanie może przynieść wiele korzyści. Profesjonalny obraz firmy, zaangażowanie odbiorców oraz zwiększenie ruchu na stronie to tylko kilka przykładów.

Reklama karuzelowa Facebook

Kreatywna reklama dla Twojej firmy

Reklama karuzelowa na Facebooku przyciąga wzrok większości odbiorców, którzy podczas linearnego scrollowania, otrzymują nagle element interaktywny, który należy przeciągnąć, aby poznać resztę oferty, historii itp. Pobudza to wyobraźnię potencjalnych klientów, którzy bez wchodzenia na stronę mogą zapoznać się z ofertą czy też zakresem usług. Pozwala to także im na wejście w konkretny produkt bez kolejnych godzin, spędzonych na poszukiwaniach. Zdecydowanie polecamy ten format dla wszystkich branż.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Zbudowanie dobrej jakości ogłoszenia o pracę, które zostanie zauważone i przyciągnie na rozmowę wartościowych kandydatów wymaga nie tylko atrakcyjnych warunków samego zatrudnienia, ale i...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne