Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Optymalizacja firmowego profilu na Facebooku – zrób go z naszą checklistą!

Optymalizacja profilu firmowego na Facebooku

Posiadanie fanpage’a to nie wszystko. Trzeba go dobrze poprowadzić, zaczynając od uzupełnienia wszystkich niezbędnych informacji, zadbanie o grafikę, regularność postów, po wprowadzanie zmian zgodnych z wymaganiami Facebooka. Zatem jak zoptymalizować swój fanpage’a, tak aby był, jak najbardziej atrakcyjny?

Checklista optymalizacji firmowego fanpage’a, czyli co jest ważne i na co zwrócić uwagę?

1. Nazwa fanpage’a.

To jeden z kluczowych elementów, ponieważ to od nazwy fanpage’a rozpoczyna się komunikacja z odbiorcami. Ważne jest, aby nawiązywała do charakteru prowadzonej działalności i dawała jasny sygnał, w czym firma się specjalizuje. Przedsiębiorcy najczęściej decydują się umieścić nazwę własnej firmy lub usługi, którą wykonują. W tym drugim przypadku można również pokusić się o bardziej kreatywne nazwy np. zamiast „Usługi kominiarskie”, wpisać „Kominiarz na Twoje zamówienie”. Taka nazwa będzie się wyróżniać spośród innych i z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnego klienta.

2. Oprawa graficzna – logo/cover.

Fanpage można nazwać firmową wizytówką internetową, dlatego niezwykle istotne jest odpowiednio dobrane zdjęcie profilowe i cover. Projektując grafikę, należy pamiętać, że użytkownicy korzystają zarówno z telefonów komórkowych, jak i komputerów, dlatego zdjęcie (w szczególności tło) musi być dobrze dobrane pod obydwa urządzenia. Koniecznie należy zwrócić uwagę, aby były dobrej jakości. Zagwarantuje to pełną widoczność i czytelność. Kluczową rolę odgrywa: estetyka i schludność, ponieważ te dwie cechy mają za zadanie przyciągnąć potencjalnego klienta.

Zdjęcie profilowe – to pierwsze, na co internauta zwraca uwagę, dlatego musi kojarzyć się z usługami, które są oferowane. Jeśli firma posiada swoje logo, warto je tam umieścić, można także stworzyć grafikę głównego produktu np. w przypadku cukierni może to być tort.
Zdjęcie w tle –można umieścić slogan marki, czy grafikę kilku produktów, w których specjalizuje się firma. Warto pamiętać, że cover jest nośnikiem istotnych treści, dlatego może zawierać informację o ofercie lub promocjach. Niemniej jednak zdjęcie w tle ma przyciągnąć uwagę i jasno określać charakter danej działalności.

Cover to nie tylko zdjęcia można również umieścić filmy. To świetna alternatywa, która dzięki swej atrakcyjności zwróci uwagę odbiory.

Firmowy profil na Facebooku

3. Zakładka „Informacje”

Wbrew pozorom to ważna kwestia, która dostarcza odbiorcom potrzebnych informacji na temat firmy, dlatego warto poświęcić czas i prawidłowo uzupełnić tę zakładkę. Prezentacja tej sekcji jest dobrze wyeksponowana, dlatego kluczowe jest zamieszczenie jasnych i zrozumiałych informacji dotyczących działalności firmy. Warto również umieścić dokładny adres (z odnośnikiem do mapy Google), telefon kontaktowy, odnośnik do strony internetowej, czy godzin otwarcia. W tym miejscu dobrze jest także stworzyć krótki opis dotyczący pomysłu na powstanie firmy, czy jej historie.

4. Sposób publikowania postów.

Dobry content to podstawa. Powinien być przede wszystkim kreatywny, angażujący i oryginalny. Treści, które będą prezentowane na Facebooku, muszą być publikowane w różnorodny sposób. Posty zawierające odpowiednio dobrane tematycznie emotikony urozmaicą treść i przyciągną uwagę. Dobrze jest jednak zachować umiar, ich nadmierne stosowanie spowoduje, że przekaz będzie nieczytelny i denerwujący. Nie należy ograniczać się tylko do zdjęć i treści, warto zamieszczać również filmiki video, czy relację live. Tworząc odpowiedni content, należy skupić się na różnorodności, stawiając przy tym na odpowiednią wizualizację, czy zwięzłość. Warto także zachęcić odbiorców do aktywności, angażować dyskusję i rozmawiać z nimi.

5. Wybór odpowiednich przycisków.

Facebook oferuje szereg możliwości doboru odpowiednich przycisków, które mają za zadanie zachęcić odbiorcę do konkretnego działania. W zależności od specyfiki działalności firmy można zdecydować się np. na „zarezerwuj termin”, „skontaktuj się z nami”, czy „wyświetl sklep”. Każda branża może dopasować je tak, aby dostosowane do zakresu świadczonych usług.

6. Dostosowanie odpowiednich kart.

Odpowiednie dobranie kart pozwoli nie tylko na uporządkowanie danych znajdujących się na fanpage’u, ale również będą stanowiły szybki odnośnik. Ze względu na specyfikę firmy ich ułożenie również ma znaczenie. Ich odpowiednie zamieszczenie powinno być indywidualnie dobierane zgodnie z charakterem działalności. Zakładki mogą być modyfikowane w dowolnym czasie. Można dodać nowe lub usunąć, te, które nie są przydatne, np. firma, która szuka pracowników, może skorzystać z opcji „oferty pracy”.

Profil firmowy na Facebooku

7. Połączenie fanpage’a z kontem na Instagramie.

Połączenie swojego fanpage’a z instagramem daje możliwość dotarcia zarówno do tego samego odbiorcy, jak i pozyskania nowych, ponieważ nie wszyscy internauci mają konta na obydwu portalach. Im więcej mediów jest wykorzystywanych, tym większe prawdopodobieństwo rozwoju firmy.

Posiadanie fanpage’a daje możliwość dotarcia do dużej rzeszy odbiorców, co przełoży się na większą popularność i zyski. To również dobry pomysł na komunikowanie się z internautami. Szukając konkretnej usługi czy sklepu klienci swoje pierwsze kroki kierują właśnie na stronę Facebooka, dlatego aktywne prowadzenie profilu w social mediach jest wręcz obowiązkowe.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne