Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Jak zbudować lejek sprzedażowy i mierzyć z niego efekty?

Lejek sprzedażowy

Każdy kto prowadzi własną firmę pragnie, aby jego produkty bądź usługi były kupowane – zwłaszcza w Internecie, przy sporej konkurencji. Dlatego też tak wielu przedsiębiorców inwestuje w marketing internetowy, aby móc lepiej zareklamować swoje produkty. Część strategii marketingowych opiera się na tak zwanym lejku sprzedażowym. Czym jest lejek sprzedażowy i w jaki sposób go zbudować?

Dobra i skuteczna sprzedaż produktów to ogromne wyzwanie dla osób, które prowadzą własną firmę. W praktyce zbudowanie zaufania do potencjalnego klienta jest niezwykle trudne, a osiągnięcie odpowiednich efektów – nierzadko bardzo pracochłonne. W tym zadaniu powinien pomóc lejek sprzedażowy, który skutecznie podniesie wyniki naszej firmy.

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to metafora, która ułatwia wielu przedsiębiorcom zrozumienie całego procesu sprzedaży. Lejek przedstawiany na grafice ma kształt odwróconego trójkąta. Oznacza to, że wszyscy potencjalni klienci, którzy odwiedzają stronę internetową, na której proponujemy sprzedaż produktu lub usługi, trafiają do tej największej i najszerszej części. Jednak nie każdy z nich będzie na tyle zainteresowany ofertą, że dokona zakupy. Do węższej części dostają się tylko klienci kończący sprzedaż.

Za pomocą lejka sprzedażowego można w obrazowy sposób przedstawić cały proces sprzedaży. Dzięki niemu łatwiej jest sklasyfikować potencjalnych klientów do odpowiednich grup, a następnie podjąć odpowiednie działania, których celem jest zamknięcie transakcji.

Zaplanowanie odpowiednich działań marketingowych daje możliwość przeniesienia potencjalnych klientów do najniższego poziomu lejka, zwiększając w ten sposób swoją sprzedaż i dochód.

Lejek sprzedażowy – etapy

W procesie budowania lejka sprzedażowego wyróżniamy kilka istotnych etapów, które bezpośrednio wpływają na zwiększenie sprzedaży. W pierwszej kolejności należy podjąć działania reklamowe oraz promocyjne, dzięki czemu zainteresujemy ofertą internautę. Odpowiednie prowadzenie social mediów, inwestowanie w reklamę, a także budowanie własnej marki pozwala na osiągnięcie etapu świadomości, czyli momentu gdy potencjalny klient wie o istnieniu oferowanej usługi lub produktu. W dalszej kolejności występuje etap zainteresowania, gdzie pojawia się zaciekawienie ofertą, a następnie etap oceny porównujący propozycje u konkurencji. Wtedy też potencjalny klient na postawie dokonanego researchu dokonuje decyzji o zakupie.

W lejku sprzedażowym B2B przedsiębiorcy nawiązują również kontakt z internautą, gdzie sprzedaż może zostać odnowiona. Określa się to etapem postoceny, czyli klient coraz bardziej zaznajamia się z produktem lub usługą, aby wrócić na naszą stronę i ponownie skorzystać z oferty. Etap ponownego zakupu oznacza sukces dla nas jako sprzedawców, ponieważ mamy świadomość, że zyskaliśmy kolejnego stałego klienta, a działania marketingowe oparte na lejku sprzedażowym były poprawnie zbudowane.

Jak mierzyć efekty lejka sprzedażowego?

Jedną z najlepszych metod mierzenia efektów działania lejka sprzedażowego jest zbieranie informacji na temat atrakcyjności leadów. Pomoże w tym proces przypisywania wartości punktowych do konkretnych leadów, czyli tzw. lead scoring. W ten sposób dział sprzedaży może wybierać tylko te kategorie leadów, które faktycznie podnoszą zainteresowanie naszej oferty i są ciekawe dla potencjalnego klienta. Dzięki leadom można również tworzyć bardziej spersonalizowane oferty, dostosowane do potrzeb wszystkich internautów.

W mierzeniu efektów działania lejka sprzedażowego dobrze sprawdzają się opinie internautów, którzy pod produktem opowiadają o swoim doświadczeniu związanym z zakupem, jakością dostarczonego produktu/usługi czy jego funkcjonalnością. W ten sposób budowane jest również zainteresowanie marki.

Jakie efekty daje lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to narzędzie marketingowe, które sprawdzi się w każdej firmie. Jego zbudowanie, a następnie dopasowanie do realiów firmy jest niezwykle czasochłonne, ale opłacalne w dłuższej perspektywie.

Lejek wpływa nie tylko na lepszą sprzedaż oraz zwiększony ruch na naszej stronie internetowej, ale pozwala również na przekazanie odpowiednich informacji do odpowiedniego działu, aby lepiej zaprojektować podejmowanie kolejnych kroków. Dzięki temu systemowi opłacalne jest korzystanie z systemu oceny leadów, a także możliwość zweryfikowania skuteczności sprzedaży. Przedsiębiorcy dzięki analizie i ocenie wyników działania lejka sprzedażowego, mogą również dowiedzieć się na jakim etapie transakcji klienci najczęściej rezygnują z jej sfinalizowania i wybierają ofertę konkurencji.

Informacje uzyskane przy analizie działania lejka sprzedażowego zwiększają wydajność firmy i pozwalają na lepszą organizację strategii marketingowych.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne