E-commerce w Polsce przeżywa „boom”, którego wcześniej nie było. Pandemia wymusiła wprowadzenie zmian, które bez tego bodźca zajęłyby kilka lat. Pytanie, które jednak najbardziej nurtowało klientów, to, to czy bezpieczeństwo e-commerce jest pewne.
W jaki sposób mogą o nie zadbać dostawcy usług?
Bezpieczeństwo e-commerce nie zamyka się wyłącznie w bezpieczeństwie transakcji i uniemożliwieniu przechwytu danych przez źródła zewnętrzne. To szereg działań, które wpływają u klienta na poczucie swobody i pewności zakupu. Przecież już jedną z podstawowych obiekcji jest to, że nie może namacalnie sprawdzić towaru – nie potrzebuje kolejnych, by się wahać. Jak więc z nimi walczyć?
Otrzymanie towaru
„Boom” na e-commerce początkowo spowodował przerost popytu nad podażą. Niejeden klient musiał mierzyć się z przeciążeniem systemów, znacznie wydłużonym czasem dostawy produktu lub długim oczekiwaniem na realizację nawet najbardziej podstawowych zakupów takich, jak przykładowo spożywcze. Już wcześniej w przypadku zakupów w internecie powstawała wątpliwość odnośnie do tego, czy zamówiony produkt będzie zgodny z opisem i czy w ogóle dotrze. Warto jest więc zadbać o dobre imię marki w internecie i zbić tę obiekcję jakością oferowanych usług.
Bezpieczna forma płatności
To jedna z największych bolączek świadomego konsumenta w e-commerce. Jeden błąd w sieci kosztować może utratę wrażliwych danych na przykład dotyczących konta internetowego, a co za tym idzie w konsekwencji – pieniędzy. Nie ulega wątpliwości, że przez wyższą cenę forma dostawy za pobraniem jest obecnie najmniej popularną. Najczęściej klienci decydują się na opłacenie towaru z poziomu banku lub serwisu transakcyjnego. Warto jest więc wybrać solidnego partnera.
Najpopularniejszymi w Polsce są Przelewy24, Tpay czy Blue Media, które błyskawicznie przesyłają pieniądze na konto sprzedawcy, a kupującemu zapewniają bezpieczeństwo transakcji.
Forma dostawy
Ona również odgrywa sporą rolę w kontekście bezpieczeństwa e-commerce. Przede wszystkim liczą się w niej dwa czynniki – bezpieczeństwo oraz szybkość. W dobie paczkomatów i rozwijającej się sieci kurierskiej obiekcja długiego oczekiwania zostaje zbita. Konkurencyjne działanie? Konsument otrzymuje zamówiony towar do trzech dni.
Zwroty
Zakupy internetowe to nie tylko szybka forma pozyskania zakupów. To również ryzyko, którego się nie zmieni. Ubranie może okazać się za małe, a towar jednak nieodpowiedni. Dlatego ważna jest polityka zwrotu. Klarowne zasady, wyjście frontem do klienta i podkreślenie jego ustawowych praw z pewnością przekonają go do wydania pieniędzy.
eTradeShow
Więcej w temacie bezpieczeństwo w e-commerce będzie można się dowiedzieć podczas eTradeShow, czyli wydarzenia dedykowanego wszystkim działającym w sektorze.
Zapraszamy na nie już 15 września do Warszawy.
Więcej informacji na etradeshow.pl.