Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak zachęcić swoich klientów do dodawania opinii w Google?

Opinie Google Moja Firma

Opinie w Google są niezwykle cenne, właśnie z tego względu dobrze jest zadbać o to, by były one wyłącznie pozytywne i w jak największej ilości. Pamiętaj, że ocenić Twoją firmę może każdy w dowolny sposób, dlatego warto dowiedzieć się, co zrobić w przypadku negatywnych opinii, które w dużej ilości mogą doprowadzić nawet do upadku firmy.

Gdzie się wyświetlają opinie dodawane w Google?

Każdy internauta może znaleźć opinie na temat danej firmy poprzez wpisanie jej w wyszukiwarkę. Następnie należy w pierwszym wyniku, który pokaże też mapę Google znaleźć sekcję opinie, zazwyczaj znajduje się ona tuż pod nazwą firmy. Kiedy na nią najedziemy myszą, przeniesie nas do opinii.

Kto może dodawać komentarze w Google?

Opinie może dodać każdy internauta. Jednak należy pamiętać, że oprócz treści opinii pozostali użytkownicy widzą również m.in. Twoje imię i nazwisko, a także zdjęcia czy filmy dodane wcześniej w zakładce opinie, jeśli masz uzupełnione informacje o sobie. Nie ma możliwości opublikowania anonimowej oceny.

Opinie Google

W czym mogą nam pomóc komentarze publikowane w Google?

Opinie, które zostaną opublikowane w Google, mogą znacząco pomóc firmie w jej rozwoju. Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto zachęcać klientów do rozpowszechniania opinii, jest budowanie zaufania do firmy, jej produktów i lub usług wśród jej otoczenia rynkowego. Oprócz tego wzrasta  świadomość marki, przedsiębiorstwo ze swoją ofertą szerzej trafia do potencjalnych klientów. Warto mieć na uwadze także fakt, że jeżeli dana firma otrzyma dużą ilość pozytywnych ocen, algorytm Google może nagrodzić stronę internetową tego przedsiębiorstwa i podwyższyć jej pozycję. To wszystko przyczynia się do zwiększenia zysków finansowych danej firmy. Jednak aby tak się stało, komentarze powinny być pozytywne. Negatywne opinie, zwłaszcza w dużej ilości mogą przynieść odwrotny skutek do zamierzonego.

Co można zrobić w przypadku otrzymania negatywnej opinii?

Opisane wyżej konsekwencje mogą prowadzić nawet do upadku firmy, właśnie dlatego należy zrobić wszystko, aby nie dopuścić do tego, by klient miał powód do negatywnej oceny. Jeśli jednak już tak się zdarzy, należy odpowiednio na to zareagować. Pierwsze, co należy zrobić, to zweryfikować daną opinię, sprawdzić, czy jest prawdziwa i podstawna. Często, kiedy w bardzo krótkim czasie otrzymujemy szereg złych ocen, może się okazać, że dokonuje tego spam, który już wcześniej dodał komentarz, a teraz sytuacja się powtarza.

Jeśli jednak sytuacja jest inna, należy przeanalizować, czy dana opinia nie narusza zasad, czyli łamie zasady komentowania, mamy do czynienia z spamerskim atakiem, nieuczciwym działaniem konkurencji bądź pracowników danej firmy względem swojego pracodawcy. Oprócz tego wszelkie komentarze nawołujące do mowy nienawiści, z motywem seksualnym, niezgodne z prawdą lub naruszające prawa własności są zakazane. Jeżeli przydarzyła się taka sytuacja, możemy się odwołać i poprosić Google o ich usunięcie. Jeśli po czterech dniach, komentarze nadal są widoczne, trzeba się odwołać ponownie.

Jeśli taka sytuacja nie miała miejsca, negatywne opinie muszą pozostać, ale to wcale nie oznacza, że należy je ignorować. Wręcz przeciwnie, na każdy komentarz należy odpisać lub skontaktować się z osobą go wystawiającą w celu polubownego dogadania się. Brak reakcji jest najgorszym rozwiązaniem.

Opinie Google

Jak  zachęcać klientów do dodawania komentarzy w Google?

Otrzymanie dużej ilości pozytywnych komentarzy na temat firmy jest kluczem do SEO, zwiększenia liczby potencjalnych klientów, wspięcia się na wyżyny jakości usług bądź produktów, rozwój firmy i pomnożenia zysków. Właśnie dlatego warto postarać się, aby klienci zostawili pozytywną ocenę. Jak do tego doprowadzić?

Poproś klientów o opinię pod koniec współpracy, ale tylko wtedy, gdy masz pewność, że druga strona jest zadowolona z obsługi. Nie bądź nachalny, ale pokaż, że zależy Ci na tej opinii. Możesz to zrobić w trakcie luźnej rozmowy, opowiadając o następnych krokach firmy. Podczas konwersacji pamiętaj, aby nie sugerować, jaka opinia Cię interesuje.

Oprócz prośby możesz dużo zdziałać sam. Uzupełnij i zweryfikuj profil firmy, jeśli klient będzie widział, że reagujesz na każdą ocenę, poczuje się ważny i chętniej napisze kilka słów. Dodaj zdjęcia firmy, jej pracowników, opisz ofertę oraz podaj inne informacje dotyczące przedsiębiorstwa.

Pozytywne opinie rozwijają firmę i przynoszą większe zyski, warto więc zrobić wszystko by otrzymać ich jak najwięcej. Jeśli jednak trafi się negatywna ocena, należy sprawdzić, czy można ją usunąć. Jeżeli nie, skontaktuj się z wystawiającym i postaraj się sprawę załatwić polubownie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne