Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Jak wykorzystać potencjał Twittera dla firmy?

twitter dla firm

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak coraz więcej przedsiębiorców decyduje się założyć konto na Twitterze. Nic w tym dziwnego, platforma ta zrzesza ponad 330 milionów użytkowników.

Do czego używa się Twittera?

Twitter jest platformą społecznościową, dzięki której można w szybki sposób komunikować się z odbiorcami poprzez publikowanie krótkich postów nazywanych tweetami. Twitterzy, czyli użytkownicy najczęściej śledzą profile znanych osób publicznych, dziennikarzy czy firmowych marek. Co ważne, profile na Twitterze są prowadzone przez konkretne osoby, a nie administratorów, jak ma to miejsce w przypadku Facebook-a czy Instagrama. Głównym zadaniem Twittera jest przekazywanie informacji oraz wymiana opinii między użytkownikami.

Jak założyć profil dla firmy?

Chcąc wykorzystać potencjał Twittera, w pierwszej kolejności należy założyć konto. Tutaj należy wejść na stronę główną tej platformy i kliknąć „Zarejestruj się”. Wybierając tę opcję, pojawi się formularz. Po wypełnieniu wszystkich danych warto uzupełnić swój profil, wpisując najważniejsze informacje dotyczące firmy, czyli krótki opis, miejsce prowadzenia działalności czy adres strony internetowej. Kluczowe jest dobre spersonalizowanie tak, aby użytkownicy dokładnie wiedzieli, czym dana firma się zajmuje i do kogo kieruje swoją ofertę. Tutaj warto opisać swoją markę w krótkich i najważniejszych kwestiach. Istotne jest również zadbanie o szatę graficzną, czyli grafikę nagłówka oraz zdjęcie profilowe – najlepiej logo firmy. Teraz pozostaje publikowanie wartościowych treści.

Jak prowadzić konto i jak się wyróżnić?

Chcąc, aby profil był interesujący i atrakcyjny dla innych, należy skupić się na krótkich, ale wartościowych i użytecznych treściach. Ograniczona liczba znaków sprawia, że myśl musi być konkretna. Koniecznie należy używać hasztagów, to właśnie one pozwalają na szybkie odnalezienie wpisów czy dyskusji na dany temat. Warto również obserwować konkurencję. To świetna okazja, aby móc śledzić poczynania innych firm, tworząc przy tym swoje niepowtarzalne treści. Warto zadbać o grono followersów, czyli znaleźć osoby warte obserwowania np. grupę docelową czy inne osoby z danej branży. Z pewnością część z nich zrewanżuje się tym samym. Dobrze jest także brać udział w konstruktywnych dyskusjach, a także udostępniać ciekawe treści, które tematycznie są związane z Twoją branżą. Obserwowanie profilów firm, z którymi współpracujesz, również świetnie się sprawdza.

Na swojej stronie internetowej, warto umieścić ikony społecznościowe, aby osoby odwiedzające witrynę mogły także obserwować działania firmy w social mediach. Dobrze jest również umieścić informację o profilach na materiałach firmowych np. na wizytówkach czy gadżetach. Warto także systematycznie dbać o obserwujących, dlatego regularnie należy zamieszczać nowe i ciekawe posty. Co ważne, nie wszystkie wpisy muszą być ściśle powiązane z biznesem – zaangażowanie odbiorców również jest ważne. Dobrze jest zatem pytać ich o opinię czy zrobić ankietę. Warto pamiętać, że Twitter nie służy do sprzedaży swoich produktów tylko do komunikacji i angażowania odbiorców.

Jakich błędów unikać?

Prowadząc konto na Twitterze, warto wystrzegać się najczęściej powielanych błędów. Jednym z najpopularniejszych jest dublowanie treści z pozostałych kanałów na social mediach. Każda platforma służy do czegoś innego. Dodatkowo zamieszczanie tych samych informacji szybko znudzi obserwujących. Warto także unikać automatycznego łączenia konta z Facebookiem. Innym błędem jest nieregularna aktywność. Twitter to platforma służąca do komunikacji, dlatego warto być na niej systematycznie aktywnym. Zbyt duża liczba hasztagów – to także jest błąd. Ich używanie to konieczność, ale należy to robić umiejętnie.

twitter w biznesie

Co można zyskać, prowadząc firmowego twittera?

Twitter firmowy to świetny sposób, aby dotrzeć do wartościowej grupy odbiorców. Konto na tej platformie przyczyni się do wypromowania danej marki, a także przekieruje ruch na inne kanały w social mediach np. Facebook czy stronę internetową. To również świetne miejsce, aby pozyskać klientów oraz partnerów biznesowych. Budowanie pozytywnego wizerunku danej firmy czy marki oraz zaangażowanie odbiorców również jest pozytywnym aspektem platformy Twitter. Konto firmowe pozwoli na bieżącą analizę aktywności oraz poprawienie jej wyników.

Jakie są korzyści z prowadzenia twittera dla firm?

Twitter dla firm niesie za sobą wiele korzyści. Jedną z najważniejszych jest nawiązywanie bliskich relacji z klientami. Użytkownicy mogą wyrażać swoją opinię o produktach czy kierować zapytania. Krótkie tweety pozwalają w prosty i szybki sposób komunikować się z obserwującymi, dzieląc się z nimi kluczowymi informacjami. Twitter umożliwia także dołączenie do grup tematycznych, związanych z działalnością, która jest prowadzona przez daną firmę. To także świetny sposób na nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych czy źródło cennej wiedzy. Warto również organizować okolicznościowe promocje na produkty, ponieważ zachęci to odbiorców do retweetowania bądź komentowania, co z kolei przełoży się na większe zasięgi i dotarcie do liczniejszej grupy docelowej. Co ważne, konto na Twitterze to również doskonała okazja, aby móc obserwować poczynania konkurencji.

Konto na Twitterze to świetna okazja, aby wypromować własną firmę. To również doskonały sposób, aby pozyskać nowych klientów czy partnerów biznesowych. Warto zatem poświęcić trochę czasu na aktywne prowadzenie konta.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne