Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak skutecznie zwiększać zasięgi na LinkedInie?

LinkedIn - budowanie zasięgów

LinkedIn to portal społecznościowy, który zrzesza osoby poszukujące pracy oraz pracodawców. To również profesjonalne narzędzie, które służy do nawiązywania relacji biznesowych. Kluczowe jest, aby zrozumieć działanie algorytmu, które pozwoli zwiększyć zasięgi na serwisie. Zatem czym dokładniej jest LinkedIn i jak wykorzystać jego potencjał?

Czym jest LinkedIn?

LinkedIn to pełnoprawny portal społecznościowy, który powstał w 2002 roku, natomiast uruchomiony został w 2003 roku. Działalność skupia się na rozwoju kariery oraz budowaniu sieci kontaktów biznesowych. Zyskując popularność przez lata, LinkedIn stał się globalnym portalem społecznościowym, który zrzesza użytkowników z ponad 200 krajów. Największa liczba osób pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Chin oraz Indii. Od 2012 roku dostępna jest również polska wersja językowa. Od 2016 roku LinkedIn należy do Microsoft.

Kto korzysta z LinkedIn i w jakim celu?

LinkedIn ułatwia użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Głównym celem tego portalu jest zwiększenie szans ekonomicznych w skali globalnej. Członkiem społeczności może być każdy zarówno osoba wchodząca na rynek pracy, doświadczony pracownik, jak i właściciel firmy. To serwis, w którym profesjonaliści poszukują pracy w różnych branżach, tworząc swoje portfolio, nawiązując kontakty czy wystawiając sobie wzajemnie rekomendacje.

Z kolei pracodawcom umożliwia zamieszczanie ofert pracy oraz wyszukiwanie kandydatów. Konto na LinkedIn stanowi wizytówkę zawodową, podobną do tradycyjnego CV. Każda osoba, która planuje rozwój swojej kariery, powinna skorzystać z dobrodziejstw serwisu. To również świetna okazja dla przedsiębiorców, aby zwiększyć widoczność swojej firmy, pozyskać nowych klientów bądź partnerów biznesowych. Co ważne jest on bezpłatny, natomiast istnieją subskrypcje premium, za które trzeba zapłacić, jednak dają one więcej możliwości.

Jak budować zasięgi na LI

Czym jest algorytm LinkedIn i na jakiej zasadzie działa?

Algorytm LinkedIn promuje treści, które interesują danego użytkownika oraz zwiększają zaangażowanie na portalu. Jest on niemal identyczny zarówno dla stron firmowych, jak i profili osobistych. Jednak te pierwsze oceniane są w mniejszej ilości kategorii, co sprawia, że pracownicy i przedsiębiorcy mają lepsze zasięgi. Algorytm LinkedIn można podzielić na czterostopniowy proces:

Klasyfikacja treści

Algorytm klasyfikuje treści jako link, artykuł, plik czy wideo i nadaje im określoną wartość. Publikacje czyste lub niskiej jakości uznawane są za spam. Mimo iż nie są znane konkretne wytyczne oceniania danych postów, to prawdopodobnie linki prowadzące poza platformę są oceniane niekorzystnie. Takie treści są rzadziej wyświetlane.

Ocena użytkowników LinkedIn

Drugi etap dotyczy obserwacji wstępnych reakcji, jakie wywołuje publikacja. Tutaj algorytm przyznaje konkretne punkty poszczególnym aktywnościom. Najwięcej zyskują komentarze, w dalszej kolejności polecenia, natomiast najmniej polubienia. Czas reakcji użytkowników na publikację posta także ma wpływ na częstotliwość jego wyświetlania. Wraz z nową polityką serwisu powstał Interaction Score, czyli suma punktów ujemnych za niestosowne treści. W tym przypadku może zostać nałożony tzw. shadowban, natomiast publikacja będzie przefiltrowana jako spam.

Ponowna ocena treści

Na tym etapie algorytm ponownie dokonuje weryfikacji, czy post nie jest spamem. Następnie oceniana jest wartość publikacji dla sieci kontaktów. W sytuacji, kiedy zostanie ona uznana za podejrzaną, wówczas algorytm ograniczy częstotliwość wyświetlania. Etap ten oparty jest na sieci kontaktów. Oznacza to, że w przypadku, kiedy publikacja nadal generuje aktywność, to algorytm będzie ją wyświetlał.

Weryfikacja redaktorów

Część popularnych postów trafia do redaktorów, którzy oceniają treści z perspektywy wartości merytorycznej pod kątem danej branży, sieci kontaktów, dyskusji czy tematu. LinkedIn tnie zasięgi wówczas, gdy publikacja zostanie uznana za spam bądź niskiej jakości, natomiast treści, które przejdą weryfikację pomyślnie, nadal będą wyświetlane.

Jaki jest cel działania algorytmu?

Algorytm LinkedIn to złożony system, którego celem jest odpowiednie wyświetlanie treści w serwisie. Działa on w tle, analizując aktywność użytkowników i publikowanych treści. Mechanizm ten powoduje, że do danej osoby trafiają najbardziej pasujące informacje. Innymi słowy, algorytm wpływa na to, co wyświetlane jest danemu użytkownikowi, a co nie. Dodatkowo część treści może zostać zaliczona do spam.

Jak zwiększyć zasięgi na LinkedIn?

Warto wdrożyć kilka strategii oraz działań, aby zwiększyć zasięgi na LinkedIn. Kluczowe jest odpowiednie skonstruowanie posta tak, aby treść odpowiadała na potrzeby odbiorcy i była wartościowa. Ważne jest zatem:

  • publikowanie interesujących postów;
  • używanie słów kluczowych związanych z tematyką publikacji;
  • właściwa długość posta, czyli od 1900 do 2000 słów;
  • stosowanie filmów i obrazów, które przyciągną uwagę użytkowników;
  • aktywne uczestnictwo w dyskusjach bądź komentowanie postów;
  • regularne publikacje w różnych godzinach;
  • używanie hashtagów, które pozwalają w szybszy sposób znaleźć konkretne treści.

Stosowanie powyższych praktyk pozwoli na zwiększenie zasięgu na LinkedIn oraz monitorować efektywność swych działań, jak również dostosować odpowiednią strategię.

LinkedlIn to portal dedykowany osobom, które chcą rozwijać swoją karierę zawodową. Warto wykorzystać jego potencjał, zwiększając swoje zasięgi. Takie działanie pozwoli osiągnąć zamierzone efekty.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne