Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Aktualności

Jak rozwinąć swoje konto osobiste na LinkedIn?

Profil na LinkedIn

Masz już konto na LinkedIn? A może planujesz jego założenie? Jest to najbardziej popularna platforma społecznościowa, założona już w 2002 roku. Założona została przede wszystkim dla firm i rekruterów, jednak może z niej skorzystać każdy, komu zależy na budowaniu swojego profesjonalnego wizerunku i zwiększeniu swoich szans na zatrudnienie.

Co LinkedIn oferuje swoim użytkownikom?

Na LinkedInie użytkownicy mogą zbudować swój pełny profil zawodowy, opisując na nim dotychczasowe doświadczenie zawodowe, kompetencje, a także wszelkie dodatkowe projekty, kursy, certyfikaty, a także zainteresowania związane z wykonywanym zawodem.

Ogromnym atutem jest również możliwość budowania sieci kontaktów m.in. poprzez dołączanie do grup dyskusyjnych, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami.

LinkedIn daje również dostęp do licznych ofert pracy, a potencjalni pracodawcy mogą sprawdzić, którzy kandydaci będą najlepiej spełniali postawione w ofercie wymagania.

Dużym plusem jest również opcja udzielania i otrzymywania rekomendacji. Dzięki temu wiesz, jaki kandydat i jaki pracodawca będzie tym najbardziej odpowiednim.

Jak korzystać z LinkedIn?

Możesz po prostu założyć konto i czekać na oferty pracy. Jednak nie jest to zbyt skuteczna droga do rozwoju kariery. Podejmij poniższe kroki, aby podnieść swoje szanse.

  • Dbaj o swoją markę osobistą. Publikuj jedynie te treści, jakie są związane z Twoim życiem zawodowym. Podkreślaj swoje umiejętności i największe osiągnięcia. Nie zapominaj też o podsumowaniu.
  • Dodaj zdjęcie. Musi ono być wykonane profesjonalnie, w eleganckim ubraniu. Nie wstawiaj amatorskich “fotek”, lub tych wykonanych w codziennym, luźnym stroju. Stawiaj na fotografie, jakie przedstawią Cię jako osobę kompetentną, wiarygodną, o przyjaznym usposobieniu.
  • Stwórz krótkie i treściwe podsumowanie. Podkreśl w nim swoje najważniejsze osiągnięcia i zaznacz, jaką wartość dodaną będzie stanowiło zatrudnienie właśnie Ciebie.
  • Pamiętaj o aktualizowaniu swojego profilu. Masz na swoim koncie kolejny kurs lub certyfikat? Udało Ci się opanować nowy język na wysokim poziomie? Koniecznie dodaj te informacje do swojego profilu.
  • Udzielaj rekomendacji. Jeśli masz za sobą współpracę z innymi użytkownikami platformy, dodaj swoją rekomendację. Działa to oczywiście również w drugą stronę – im więcej pozytywnych opinii otrzymasz, tym bardziej wartościowy stanie się Twój profil.
  • Obserwuj wydarzenia branżowe. Staraj się brać udział w planowanych webinarach i konferencjach, dziel się swoimi spostrzeżeniami, dołącz do grup dyskusyjnych. Staraj się, by Twoja aktywność na profilu była widoczna.

Jak korzystać z LinkedIn

Czy treści z prywatnych kont mogą mieć wpływ na wizerunek zawodowy?

Tutaj warto zwrócić uwagę na to, że misternie budowany wizerunek eksperta mogą pogrążyć… Twoje prywatne media społecznościowe. Dlatego też, jeśli jesteś osobą o kontrowersyjnych poglądach, staraj się z nimi zbytnio nie ujawniać, lub po prostu przejrzyj ustawienia swoich prywatnych profili i skonfiguruj je tak, aby to, co udostępniasz było widoczne tylko dla wybranego przez Ciebie grona. Dzięki temu potencjalni pracodawcy i współpracownicy nie zobaczą niczego, co mogłoby zaszkodzić Twojej zawodowej reputacji.

Czy warto założyć profil na LinkedIn?

Większe prawdopodobieństwo kontaktu z pracodawcą

Zakładanie konta na LinkedIn to wyjątkowo dobry pomysł, zwłaszcza że rosną szanse, że przy atrakcyjnym profilu pracodawcy sami będą się z Tobą kontaktować i zapraszać na rozmowy o pracę. Pozwoli to na zaoszczędzenie czasu na tworzenie kolejnych CV pod kątem dopasowywania ich do konkretnych ogłoszeń. Ponadto nierzadko zdarza się, że firmy rekrutujące zamiast CV proszą właśnie o link do profilu na LinkedIn.

Możliwość zastosowania fraz kluczowych

Kolejną przewagą platformy LinkedIn jest możliwość dopisania do swojego profilu odpowiednich fraz kluczowych, po których pracodawcy znajdą Cię o wiele szybciej. Dlatego też nagłówka, w który wpiszesz wykonywany przez Ciebie zawód, nigdy nie zostawiaj pustego. Zostanie on uzupełniony automatycznie, a to niekoniecznie zadziała na Twoją korzyść.

Personalizacja linku do profilu

Nie zapomnij również o spersonalizowaniu linku do swojego profilu. Chodzi o to, że gdy dodajesz link do swojego CV lub chcesz go komuś przekazać, powinien on brzmieć możliwie krótko i kończyć się np. in/jannowak, zamiast typowego dla linków ciągu liter i cyfr.

Założenie profilu na LinkedIn może przynieść szereg korzyści, jeśli tylko zadbasz o atrakcyjne uzupełnienie swojego profilu. Bogate doświadczenie zawodowe, profesjonalne zdjęcie, a także dbanie o rozwój swojej sieci kontaktów zawodowych może znacząco podnieść Twoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy i zbudowanie reputacji eksperta w swojej dziedzinie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne