Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak rozpocząć prowadzenie fanpage – krok po kroku

Posiadanie firmowej strony internetowej to dziś niemalże konieczność i nawet małe marki, które stawiają dopiero pierwsze kroki w biznesie, wiedzą doskonale jak własne jest wykupienie własnej domeny. Jak się jednak okazuje, równie ważną rolę w budowaniu wizerunku marki w sieci zaczyna odgrywać fanpage – firmowy profil internetowy na Facebooku, z pomocą którego marka jest w stanie nawiązać bliższy kontakt ze swoimi odbiorcami, promować się, a także tworzyć treści wartościowe dla jej fanów i obserwatorów.

Czym jest Facebook’owy fanpage?

Fanpage to twór Facebooka pozwalający firmom na stworzenie własnego profilu w mediach społecznościowych i prowadzenie go w formie ciekawej, otwartej na komunikację wizytówki. Zależnie od tego w jaki sposób przygotujesz swoją strategię social media i w jaki sposób zechcesz prowadzić profil, fanpage może przedstawiać podstawowe informacje o Twojej firmie i ofercie, ale i służyć za podstawowe narzędzie nawiązywania kontaktów z odbiorcami i pozyskiwania potencjalnych klientów.

Facebook jest narzędziem na tyle popularnym wśród użytkowników sieci, że w wielu przypadkach to właśnie z pomocą social mediów, a nie wyszukiwarki, użytkownicy po raz pierwszy stykają się z marką i jej ofertą.

Fanpage, szczególnie w przypadku małych firm i działalności lokalnych może zastąpić dziś z powodzeniem stronę internetową. Tendencję taką widujemy przede wszystkim w branży gastronomicznej, gdzie małe restauracje, puby oraz food trucki prowadzą aktywnie własny fanpage, inwestują w reklamę na Facebooku i publikują wszystkie informacje związane ze swoją działalnością. Z ich perspektywy własna strona internetowa nie jest niezbędna – po utworzeniu profilu w Google Moja Firma będą widoczni na mapach Google i w wyszukiwarce, bez konieczności płacenia za domenę czy stworzenie i utrzymanie strony www. Facebook ułatwia przy tym sprawę, udostępniając firmom wiele ciekawych opcji rozbudowy własnego fanpage’a.

Dlaczego warto zdecydować się na prowadzenie fanpage’a?

Facebook już kilka lat temu przeszedł z pozycji zyskującego na popularności medium społecznościowego do roli rozbudowanego narzędzia biznesowego, które choć wciąż zachowuje swój status jednego z najważniejszych platform social media, jednocześnie dostarcza ciekawe narzędzia promocji dla firm.

Tworząc firmowy fanpage zyskujesz możliwość:

  • utworzenia oficjalnego profilu swojej marki 
  • gromadzenia obserwatorów oraz polubień,
  • dodawania podstawowych danych kontaktowych swojej firmy,
  • publikacji zdjęć,
  • stworzenia menu lub przedstawienia oferty produktów,
  • zbierania recenzji,
  • organizacji wydarzeń
  • budowania społeczności wokół swojej marki.

Prowadzony aktywnie fanpage to szansa na zwiększenie widoczności marki w sieci. Wbudowana na portalu wyszukiwarka może przeszukiwać go pod kątem słów kluczowych, wyświetlając posty, marki i zdjęcia związane z dowolnym tematem, przez co może nakierować użytkownika na Twoje produkty nawet jeśli ten nie był wcześniej świadomy istnienia Twojej marki.

Facebook daje przy tym użytkownikom szansę wejścia w bezpośrednią interakcję z firmą – wysłania wiadomości, zostawienia komentarza czy polubienia posta.

Dzięki algorytmowi użytkownik taki będzie widział Twoją markę na swojej tablicy częściej, co tworzy unikalną szansę na wzmacnianie swojego wizerunku i budowanie lojalnej społeczności.

Ważną zaletą fanpage na Facebooku jest również możliwość tworzenia różnego rodzaju reklam, z opcją targetowania na podstawie:

  • wieku,
  • płci,
  • lokalizacji,
  • zainteresowań,
  • danych demograficznych,
  • zachowania w sieci.

Szerokie możliwości wyboru grupy docelowej to gwarancja, że Twój post nie będzie zbierał pustych wyświetleń i dotrze do osób, które mogą być realnie zainteresowane prezentowaną treścią i Twoją ofertą.

Tworzenie fanpage krok po kroku

Przygotowanie firmowego Fanpage nie jest skomplikowane – w panelu logowania Facebooka mamy możliwość utworzenia konta prywatnego lub strony firmowej, a stąd prosta droga do przygotowania fanpage’a. Pamiętaj, by uzupełnić wszystkie najważniejsze informacje o firmie, rozpoczynając od wyboru kategorii profilu. Postaraj się najlepiej dopasować go do swojej działalności, tak by użytkownicy mieli lepsze pojęcie o tym, co reprezentujesz swoją firmą.

Dla przykładu, kategoria „rozrywka” może być zbyt obszerna, jeśli w rzeczywistości zajmujesz się organizacją eventów lub prowadzisz zespół obsługujący wesela.

Facebook umożliwi wybór spośród opcji:

  • lokalna firma lub miejsce;
  • marka bądź produkt;
  • firma, organizacja lub inwestycja;
  • rozrywka;
  • artysta, zespół lub osoba publiczna;
  • strona organizacji dobroczynnej non-profit bądź społeczności.

Przygotowanie profilu w mediach społecznościowych jest proste po stronie technicznej, ale jego rozwinięcie i przyciągnięcie uwagi użytkowników to już zupełnie odrębne zadanie. Wiele firm korzysta z pomocy agencji marketingowych, które specjalizują się w tworzeniu i prowadzeniu mediów społecznościowych, ale coraz więcej marek ma też większą świadomość samych siebie i swoich odbiorców – wiemy, w jaki sposób najłatwiej dotrzeć do naszej społeczności, jakie treści są do nich dopasowane i najchętniej pochłaniane i jakie materiały wzbudzają najwięcej reakcji. Generowanie zasięgów może wymagać czasu, ale tworzenie wartościowych treści zachęcających do regularnego powracania na profil buduje zaufaną społeczność, która dla firm działających w mediach społecznościowych jest wyjściową bazą dla solidnego wizerunku marki w sieci.

O czym warto pamiętać, tworząc fanpage na Facebooku?

O jakich zasadach warto pamiętać, przygotowując się do samodzielnego prowadzenia fanpage na Facebooku?

W pierwszej kolejności, częstym problemem marek okazuje się tematyka publikowanych treści. Posty powinny dotyczyć Twojej marki i branży, w tym specyficznych obszarów, w których działasz. Prowadząc firmę z akcesoriami outdoorowymi działasz co prawda w branży modowej, ale publikowanie treści o najnowszych trendach na wybiegach w Paryżu nie będzie do końca współgrało z Twoją marką i nie przyciągnie uwagi wartościowych dla Ciebie użytkowników.

Drugą, równie ważną zasadą wpływającą pozytywnie na sukces fanpage na Facebooku jest regularność – kluczowy element, jeśli chcesz by użytkownicy powracali i interesowali się tym, co masz do zaoferowania. Posty powinny pojawiać się przynajmniej raz dziennie i choć nie warto przesadzać z ich ilością, zalewając użytkownika nowymi informacjami co godzinę, regularność przynosi znacznie lepsze efekty niż sporadyczne publikowanie pojedynczych postów przekierowujących do sklepu czy na stronę internetową.

W internecie nie brak poradników o tym w jaki sposób stworzyć i prowadzić odnoszący sukcesy fanpage marki na Facebooku. Uważamy, że choć wiele z nich przedstawia naprawdę wartościowe punkty i kryteria rozwoju fanpage, do budowy własnego wizerunku w sieci należy podejść indywidualnie. Poznając swoją społeczność, dopasowując do niej rodzaj i formę publikowanych treści, ale też pozostając wiernym wartościom i wizerunkowi marki masz znacznie większą szansę na sukces niż w sytuacji, kiedy zdecydujesz się naśladować działania swojej konkurencji.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne