Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak rozmawiać z klientami językiem korzyści?

Język korzyści

Język korzyści to technika perswazji, którą stosują doświadczeni handlowcy, przedstawiciele firm, a także pracownicy działów marketingu. Celem jest zainteresowanie zakupem potencjalnych klientów. Zastosowanie języka korzyści jest możliwe w kontaktach face to face oraz online.

Język korzyści w sprzedaży i marketingu

Językiem korzyści określa się sposób prowadzenia rozmowy, tworzenia sloganów reklamowych, budowania tekstów content marketingowych itd., których celem jest zwiększenie sprzedaży. Co istotne, używanie języka korzyści ma na celu podkreślenie zalet oferowanych produktów i usług. Dzięki temu klient może przekonać się, że odpowiada on na oczekiwania. W języku korzyści stosowanym w sprzedaży i marketingu stawia się na słowa i wyrażenia, dzięki którym odbiorca może poczuć emocjonalny związek z oferowanym produktem i poczuć większą chęć na zakup.

Na szkoleniach marketingowych powtarza się, aby nie używać zwrotów, które opisują, jakie coś nie jest. Trzeba się skupić na tym, jakie coś jest. Język korzyści i wykorzystanie perswazji dają ku temu doskonałą okazję.

Zastosowanie języka korzyści

Podkreślanie zalet produktów to podstawa sprzedaży. Nie można jednak zapominać o tym, że zalety te muszą brzmieć dla klienta przekonująco. Zwykle dzieje się tak wtedy, gdy cechy produktu odpowiadają na potrzeby i spełniają oczekiwania. Aby zrozumieć istotę zastosowania języka korzyści zawsze warto postawić się w pozycji klienta i zastanowić się nad tym, co będzie z tego miał. Skuteczny język korzyści musi być poprzedzony dokładną analizą potrzeb. Wymaga też rozwiniętych umiejętności miękkich i kultury języka.

Co więcej, opisywane korzyści muszą być realne do spełnienia. Jeśli próbujesz zachęcić do korzystania z cateringu dietetycznego, daj możliwość wyboru kaloryczności posiłków, ich różnorodności, a przede wszystkim opisz takie zalety jak oszczędność czasu, brak konieczności gotowania i zmywania.

Przykłady wykorzystania języka korzyści

Rozmowa z klientami, podczas której wykorzystuje się zalety języka korzyści, buduje pozycję firmy i zwiększa możliwości sprzedażowe.

  • Funkcja zachęcająca najlepiej sprawdza się do tego, aby zapoznać klienta z zaletami produktu. Na przykład: „Ta sukienka została wykonana z lnu, dzięki czemu posiada wyjątkowe właściwości higroskopijne i pozwala skórze oddychać nawet podczas wysokich temperatur”.
  • Funkcja informacyjna służy opisaniu produktu lub usługi w taki sposób, aby subtelnie zainteresować zakupem. Na przykład: „Ten model samochodu ma pod maską silnik 1.3. – najmniej awaryjny ze wszystkich”.
  • Funkcja marketingowa najbardziej wpływa na emocje i wskazuje na korzyści z posiadania produktu, odwołując się do argumentów, które stanowią odpowiedź na potrzeby odbiorcy. Na przykład: „Badania potwierdzają, że dzięki regularnemu stosowaniu kremu X zyskasz świetlistą i miłą w dotyku cerę”.
  • Funkcja perswazyjna powinna wpłynąć na podjęcie decyzji. Może to być zachęcenie do szybszego zakupu, oferując promocyjną cenę tylko przez określony czas.

Język korzyści przykłady

Rozmowa z klientem językiem korzyści – jakich zwrotów używać?

Podczas rozmowy z klientem warto używać języka korzyści. Jego wykorzystanie to jednak sztuka, ponieważ klienci łatwo wyczuwają fałsz. Trudno stworzyć listę praktycznych zwrotów, które sprawdzą się zawsze. Aby ułatwić zrozumienie, czym jest język korzyści i jak go używać warto wiedzieć, że są to między innymi takie zwroty jak:

  • w trosce o…,
  • ułatwi to,
  • wystarczy tylko,
  • nowoczesne rozwiązanie.

Nie ma jednak jednej, uniwersalnej listy, która sprawdzi się zawsze. Językiem korzyści mogą być też podchwytliwe zwroty, które działają na emocje i podpowiadają, że produkt spełni oczekiwania. Najważniejsze jest to, aby nawet zwykły przedmiot przedstawić w niezwykły sposób.

Przykładowo, jeśli podczas rozmowy z klientką chcesz sprzedać jej sukienkę zamiast mówić: „Ta sukienka jest szara i ma krótki rękaw”,
powiedz: „Ta sukienka doskonale podkreśla atuty kobiecej figury, a szarość stanowi doskonałą bazę do wielu stylizacji. Co więcej, ten model idealnie pasuje zarówno do trampek, jak i szpilek. Dzięki temu będzie pasować zarówno do bardziej casualowych, jak i eleganckich stylizacji”.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne