Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Google Moja Firma – poradnik

Google Moja Firma

Wizytówka Google jest jak billboard, który pojawia się w zasięgu wzroku użytkownika dokładnie wtedy, gdy ten szuka produktów lub usług powiązanych z Twoim biznesem. W świecie marketingu internetowego, z szczególnym uwzględnieniem firm działających lokalnie, utworzenie profilu w Google Moja Firma i stworzenie unikalnej wizytówki przyciągającej uwagę potencjalnych klientów jest niezwykle istotnym elementem budowania wizerunku w sieci. W jaki sposób działa rozwiązanie zaproponowane przez Google, czym jest usługa Google Moja Firma, dlaczego warto ją założyć i jak budować z jej pomocą widoczność w sieci. Zapraszamy na krótki poradnik i przewodnik po najważniejszych kwestiach związanych z wizytówkami Google.

Jak działa Google Moja Firma?

Podstawowym pytaniem, z jakim często spotykają się specjaliści marketingu internetowego proponujący swojemu klientowi utworzenie wizytówki w Google jest pytanie o to jak działa Google Moja Firma i komu jest to w ogóle potrzebne. Odpowiadając krótko, usługa jest bezpłatnym narzędziem budowania widoczności w sieci pozwalającym na atrakcyjne przedstawienie wizytówki Twojej firmy w wyszukiwarce oraz na Mapach Google, powiązując ją z określonymi frazami kluczowymi wpisywanymi przez użytkowników do wyszukiwarki.

Każdy, kto choć raz korzystał z Google w celu znalezienia dobrej restauracji, najbliższego serwisu samochodowego, firmy marketingowej czy np. prawnika, z pewnością natrafił na wizytówkę firmy w wynikach wyszukiwania Google lub na mapie. Ich wyświetlenie się to właśnie zasługa utworzenia profilu w Google Moja Firma – firmy, które nie posiadają takiego profilu nie stracą możliwości wyświetlania się linku do ich strony, ale nie będą widoczne na mapie dla użytkowników zainteresowanych znalezieniem firmy w swojej okolicy lub poszukiwaniem informacji i opinii o konkretnej firmie.

Działanie Google Moja Firma należy rozumieć na dwa sposoby. Pierwszym z nich są wizytówki, wyświetlane po prawej stronie wyników wyszukiwania w momencie, gdy użytkownik zapyta o konkretną firmę, np. agencję LTB. Wizytówka nie wyświetli się jednak, gdy użytkownik poda wyszukiwarce bardziej ogólne hasło, np. agencja marketingowa Wrocław. W zamian otrzyma, oprócz wyników organicznych, dostęp do mapy Google pokazującej wszystkie działające we Wrocławiu agencje marketingowe posiadające swoją wizytówkę w usłudze Google.

Wizytówka Google Moja Firma

Przykład wizytówki Google Moja Firma

Dlaczego warto utworzyć profil w Google Moja Firma?

Jeden z powodów, dla jakich wizytówki Google są wartościowym narzędziem w działaniach wizerunkowych marki wynika bezpośrednio z usług, jakie oferuje proponowane przez Google narzędzie. Firma, która założy darmowy profil w Google Moja Firma zwiększa swoją widoczność na rynku lokalnym, wyświetlając się na mapach dla użytkowników poszukujących danej działalności w swojej okolicy. Wykorzystując opcje dostępne w narzędziu, w tym m.in. możliwość dodawania:

  • informacji o firmie,
  • wpisów o oferowanych produktach, nowościach, wydarzeniach i ofercie,
  • ustawienia CTA (wezwania do działania)
  • rozszerzania pola informacji o obsługiwane obszary i zakres działalności firmy, godziny pracy, atrybuty, godziny otwarcia, zdjęcia, wideo czy zdjęcia zespołu

dajesz swojemu klientowi możliwość zapoznania się z firmą bez konieczności przechodzenia na Twoją stronę www.

Dlaczego jest to ważne? Google Moja Firma daje użytkownikowi pełną możliwość odwiedzenia Twojej strony www, podpowiadając ją tuż pod wynikiem wyszukiwania, ale jednocześnie informuje o Twojej działalności i ofercie tych, którzy nie są zainteresowani zwiedzaniem strony internetowej i poszukują podpowiedzi „na szybko”. W praktyce więc Google Moja Firma zwiększa widoczność Twojej działalności nie pogarszając przy tym jej wyświetleń na stronie głównej i, co ważniejsze, nie podnosząc współczynnika odrzuceń na stronie wynikającego z odwiedzenia przez użytkownika strony internetowej i uznania, że firma oferuje coś zupełnie innego, niż ten oczekiwał. Wszystkie podstawowe informacje o działalności może znaleźć bezpośrednio w Google. Jeśli zdecyduje się przejść do strony, z dużym prawdopodobieństwem zostanie na niej dłużej by dowiedzieć się więcej lub zamknąć transakcję.

Jak obecność w Google Moja Firma wspiera budowanie wizerunku marki w sieci?

Jak już zostało opisane, wizytówka Google może przełożyć się na wzrost ruchu organicznego na stronie firmy oraz przyciągnąć uwagę do działalności od osób, które nie zdecydują się odwiedzić strony internetowej. Posiadanie profilu w Google Moja Firma ma jednak znacznie więcej korzyści – dostęp do statystyk pozwala na lepsze analizowanie działań użytkowników i wyszukujących trafiających na Twoją wizytówkę, co ułatwia optymalizację samej wizytówki oraz pozostałe działania w ramach marketingu internetowego.

Statystyki Google Moja Firma pozwalają w szczególności sprawdzić liczbę osób, które wyświetliły wizytówkę firmy, trendy wyszukiwania, działania klientów podejmowane względem wizytówki, liczbę wyświetleń i kliknięć w zdjęcia dodane do wizytówki oraz średnią ocen klientów, ich opinie i komentarze. Jak pomaga to w budowaniu wizerunku?

Poza możliwością rozwoju marketingu internetowego na podstawie otrzymanych statystyk, bezpośrednim czynnikiem wpływającym na wizerunek marki z pomocą Google Moja Firma są opinie użytkowników. Wiele firm zachęca do ich wypełniania tworząc nawet dedykowane formularze, a wszystko to z uwagi na ważną rolę odgrywaną w marketingu internetowym przez tzw. social proof. Użytkownicy poszukujący firm świadczących dane usługi lub oferujących konkretne produkty często chcą zweryfikować, czy dana marka jest sprawdzona, czy oferuje dobrą jakość, czy ma zaufanie wśród jej byłych klientów. O opinie w Google Moja Firma należy dbać, także poprzez interakcję z klientami czy tworzenie na jej podstawie zakładki FAQ odpowiadającej na najczęściej zadawane pytania.

Im lepsze opinie o firmie pojawią się w Twojej wizytówce, tym lepszy wpływ na jej ogólny wizerunek w sieci.

Od czego zależy kiedy i jak wysoko pojawi się w Google wizytówka firmy?

Na tym etapie wkraczamy na pole pozycjonowania oraz trafności haseł podawanych przez użytkowników zainteresowanych danym tematem. Wizytówka firmy wyświetlana jest bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, jeśli użytkownik zapyta konkretnie o naszą markę, natomiast na mapie pojawia się przy bardziej ogólnych hasłach dotyczących działalności firmy. Tutaj należy zauważyć, że mapy zostały w ostatnich latach dodane jako jedna z pozycji w wynikach wyszukiwania, a pod miniaturowym widokiem mapy zawsze pojawiają się trzy propozycje działalności spełniających zapytanie użytkownika. Twoja wizytówka może pojawić się więc formalnie w trzech miejscach: jako okno po prawej stronie wyników wyszukiwania dla zapytań konkretnie o Twoją firmę, jako punkt na mapie oraz jako skrót wizytówki wyróżniony pod mapą na jednym z trzech najbardziej trafnych miejsc dla zadanej frazy.

Jak pojawić się wśród wyróżnionej pierwszej trójki? Kolejność, w jakiej Google przedstawi lokalne wyniki wyszukiwania zależy od:

  • trafności hasła (jak dobrze wizytówka łączy się z wpisaną przez użytkownika frazą),
  • odległości siedziby Twojej firmy od lokalizacji użytkownika,
  • rozpoznawalności marki w Internecie, w tym m.in. jej widoczności w wyszukiwarce, ilości linków prowadzących do strony, ilości opinii i jakości ocen.

Na wiele z nich nie mamy bezpośredniego wpływu, ale nad trafnością haseł i rozpoznawalnością w sieci zdecydowanie warto pracować dla lepszych efektów działania Google Moja Firma.

Jak stworzyć profil firmowy w Google Moja Firma – prosty poradnik krok po kroku

Założenie wizytówki Google nie wymaga wiele czasu ani wysiłku, choć oczywiście przygotowanie jej tak, by realnie wpływała na wizerunek firmy w sieci będzie oznaczało pracę nad poszczególnymi sekcjami wizytówki. Samo założenie profilu wymaga wejścia na stronę https://www.google.com/business/ -> „Zarządzaj teraz” -> „Dodaj informacje o swojej firmie w Google”. Strona przeniesie użytkownika do pól uzupełniania, w których wpiszemy nazwę firmy i określimy kategorię główną jej działalności (np. sklep internetowy). W następnych krokach dodajemy lokalizację, dzięki której firma pojawi się na mapach Google. W tym punkcie, w przypadku sklepów internetowych czy działalności prowadzonej także poza siedzibą firmy, Google pozwoli na zaznaczenie opcji obsługiwania klientów poza lokalizacją. To bardzo ważne w kontekście wzmacniania ruchu na stronie internetowej – jeśli klient trafi na Twoją markę, ale uzna że znajdujesz się za daleko od jego lokalizacji, widząc że obsługujesz także poza siedzibą znacznie chętniej odwiedzi Twoją stronę w celu poznania dalszych szczegółów obsługi.

GMF

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne