Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Google Analytics 4 – najistotniejsze zmiany!

google analytics

Google Analytics 4 to narzędzie, które zastąpi Universal Analytics od 1 lipca 2023 roku. Jakie zmiany dla użytkowników wprowadza i jakie są jego zalety?

Czym różni się Google Analytics 4 od Universal Analytics?

Główne różnice między Google Analytics 4 a Universal Analytics dotyczą sposobu procesowania danych, modelu mierzenia aktywności, limitów dotyczących liczby zebranych hitów, a także eksportu danych do BigQuery. 

Sposób procesowania danych

Google Analytics 4 wykorzystuje inny sposób zbierania, przechowywania, filtrowania oraz raportowania danych od Universal Analytics, co przekłada się na wyraźne różnice z zakresu onboardingu i obsługi panelu. Stosowany przez tę wersję schemat zbliżony jest do rozwiązań zaimplementowanych w Google Analytics for Firebase. 

Model mierzenia aktywności

W przeciwieństwie do Universal Analytics, które do mierzenia aktywności wykorzystuje sesje, Google Analytics 4 używa w tym celu zdarzeń z określonymi parametrami. Dzięki temu mierzenie danych ulega przeformułowaniu i staje się łatwiejsze, szczególnie w sytuacji, gdy konieczna jest analiza zachowania zarówno na witrynach internetowych, jak i w aplikacjach mobilnych. 

Limit liczby zebranych hitów

Google Analytics 4 pozwala na nielimitowaną liczbę zbieranych hitów, co w znaczącym stopniu ułatwia pracę analityków i stanowi dla nich dużą oszczędność, umożliwiając rezygnację z płatnych narzędzi oferujących te same funkcje. 

Eksport danych do BigQuery

Funkcją, która odróżnia Google Analytics 4 od Universal Analytis, jest również możliwość darmowego eksportu danych do BigQuery. Pozwala to na bardziej precyzyjną i multipoziomową analizę danych. 

ga4

Zmiany, jakie pojawiły się w Google Analytics 4

Google Analytics 4 odstąpiło od dotychczasowego, wykorzystywanego przez Universal Analytics modelu monitorowania konwersji, rentowności i innych wskaźników ruchu konsumenckiego. Do zmian, jakie pojawiły się w nowej wersji narzędzia, zaliczają się:

  • nowy wygląd strony głównej, 
  • integracja kanałów mobile, web i wideo z ujednoliconą metryką
  • włączenie uczenia maszynowego do procesu analizy danych, 
  • dodanie wielu płatnych narzędzi do dostępnej dla każdego dystrybucji standardowej, 
  • przyjęcie wielokanałowej perspektywy skoncentrowanej na użytkowniku, 
  • objęcie analizą stron internetowych, różnych segmentów aplikacji mobilnych oraz kroków użytkowników poza siecią reklamową Google przy mocy ulepszonych algorytmów Cross-Device Analytics,
  • wygodniejsza integracja dzięki zbieraniu danych ze źródeł innych niż witryny i aplikacje przy pomocy Measurement Protocol.

Google Analytics 4 umożliwia precyzyjną identyfikację tak zwanych touchpointów, czyli miejsc styku z klientem, mierzenie ich efektywności oraz skuteczniejsze profilowanie zarówno komunikacji marki, jak i samych reklam, na podstawie zebranych danych historycznych. 

Zalety przejścia na Google Analytics 4

Przejście na Google Analytics 4 wiąże się z wieloma korzyściami dla użytkowników. Narzędzie to oferuje szerokie możliwości na zrozumienie zachowania użytkowników w wielu kanałach i na wielu poziomach. Google Analytics 4 ułatwia optymalizację ścieżki zakupowej klienta oraz dostarczenie odpowiedniego doświadczenia użytkownika dzięki bazującemu na zdarzeniach zestawu metryk Enhanced Measurement, a także zintegrowanemu raportowaniu danych z zebranych w jednym miejscu stron internetowych i aplikacji. Przejście na Google Analytics 4 to ułatwienie pracy oraz oszczędność czasu i pieniędzy

analytics

Jak zaplanować przejście z Google Analytics 3 do Google Analytics 4?

Wdrożenie Google Analytics przebiega w kilku łatwych do wykonania krokach. 

Uruchomienie Google Analytics 4

Pierwszym krokiem na drodze do przejścia z Google Analytics 3 do Google Analytics 4 jest wejście w zakładkę „Administracja” na stronie Google Analytics, wybranie strony, która ma ulec migracji, a następnie kliknięcie w odnośnik „Asystent konfiguracji usługi Google Analytics 4”, znajdujący się pod wybraną usługą. Po wykonaniu tej akcji na ekranie wyświetli się sekcja dająca możliwość utworzenia nowej usługi, gdzie konieczne jest kliknięcie przycisku „Zacznij”, a następnie „Utwórz usługę”, na skutek czego status asystenta konfiguracji usługi Google Analytics 4 zmieni się na „Połączono” i użytkownik zyska możliwość dalszej konfiguracji narzędzia. 

Konfiguracja Google Analytics 4

Konfiguracja Google Analytics 4 jest możliwa po kliknięciu przycisku „Przejdź do usługi”, przenoszącego użytkownika do asystenta konfiguracji narzędzia. W tym miejscu możliwe jest połączenie Google Analytics 4 z Google Ads oraz BigQuery, a także zaimportowanie danych i celów z Google Analytics 3. Następnie użytkownik może dokonać konfiguracji zaawansowanych funkcjonalności. 

Wdrożenie kodu śledzącego

W celu zakończenia procesu przechodzenia z Google Analytics 3 do Google Analytics 4 konieczne jest wdrożenie kodu śledzącego. By tego dokonać, należy wejść do panelu Google Analytics, z usług aplikacji wybrać tę stworzoną podczas konfiguracji, a następnie kliknąć przycisk znajdujący się pod komunikatem „Twoja witryna nie przesłała jeszcze danych”. Na skutek tej akcji użytkownik zostanie przekierowany do sekcji, w której dokonuje wyboru sposobu tagowania, co stanowi zakończenie procesu konfiguracji Google Analytics 4. 

W celu zapoznania się z nowymi funkcjami oferowanymi przez narzędzie użytkownik może skorzystać z kursów Google Analytics dostępnych online. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Agencje SEO to podmioty specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich zadaniem jest przeprowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Współpraca z tego rodzaju...

Księgowość

Każda osoba zaciągająca zobowiązania finansowe musi pamiętać o terminowej spłacie należności. W przypadku braku odnotowania pokrycia zadłużenia, wierzyciel może wystosować pismo, które ma za zadanie przypomnieć o obowiązku terminowej...

Biznes

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy, zastanawia się nad powierzeniem części obowiązków innym osobom. Duże przedsiębiorstwa wymagają odpowiedniej logistyki i dobrej organizacji pracy. W wielu firmach powoływany jest...

Księgowość

Weksel in blanco inaczej nazywany wekslem niezupełnym jest papierem wartościowym, który obowiązkowo musi posiadać określone przez prawo cechy. Dokument ten jest jednym ze sposobów zabezpieczenia wierzytelności. Najczęściej wykorzystywany...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy. Zatem ile...

Księgowość

Przedsiębiorcy doskonale znają pojęcie amortyzacji środków trwałych. To właśnie ona pozwala im obniżyć koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Amortyzacja została ujęta w prawie podatkowym oraz w ustawie o rachunkowości. Jej podstawowe...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne