Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Google Analytics 4 – najistotniejsze zmiany!

google analytics

Google Analytics 4 to narzędzie, które zastąpi Universal Analytics od 1 lipca 2023 roku. Jakie zmiany dla użytkowników wprowadza i jakie są jego zalety?

Czym różni się Google Analytics 4 od Universal Analytics?

Główne różnice między Google Analytics 4 a Universal Analytics dotyczą sposobu procesowania danych, modelu mierzenia aktywności, limitów dotyczących liczby zebranych hitów, a także eksportu danych do BigQuery. 

Sposób procesowania danych

Google Analytics 4 wykorzystuje inny sposób zbierania, przechowywania, filtrowania oraz raportowania danych od Universal Analytics, co przekłada się na wyraźne różnice z zakresu onboardingu i obsługi panelu. Stosowany przez tę wersję schemat zbliżony jest do rozwiązań zaimplementowanych w Google Analytics for Firebase. 

Model mierzenia aktywności

W przeciwieństwie do Universal Analytics, które do mierzenia aktywności wykorzystuje sesje, Google Analytics 4 używa w tym celu zdarzeń z określonymi parametrami. Dzięki temu mierzenie danych ulega przeformułowaniu i staje się łatwiejsze, szczególnie w sytuacji, gdy konieczna jest analiza zachowania zarówno na witrynach internetowych, jak i w aplikacjach mobilnych. 

Limit liczby zebranych hitów

Google Analytics 4 pozwala na nielimitowaną liczbę zbieranych hitów, co w znaczącym stopniu ułatwia pracę analityków i stanowi dla nich dużą oszczędność, umożliwiając rezygnację z płatnych narzędzi oferujących te same funkcje. 

Eksport danych do BigQuery

Funkcją, która odróżnia Google Analytics 4 od Universal Analytis, jest również możliwość darmowego eksportu danych do BigQuery. Pozwala to na bardziej precyzyjną i multipoziomową analizę danych. 

ga4

Zmiany, jakie pojawiły się w Google Analytics 4

Google Analytics 4 odstąpiło od dotychczasowego, wykorzystywanego przez Universal Analytics modelu monitorowania konwersji, rentowności i innych wskaźników ruchu konsumenckiego. Do zmian, jakie pojawiły się w nowej wersji narzędzia, zaliczają się:

  • nowy wygląd strony głównej, 
  • integracja kanałów mobile, web i wideo z ujednoliconą metryką
  • włączenie uczenia maszynowego do procesu analizy danych, 
  • dodanie wielu płatnych narzędzi do dostępnej dla każdego dystrybucji standardowej, 
  • przyjęcie wielokanałowej perspektywy skoncentrowanej na użytkowniku, 
  • objęcie analizą stron internetowych, różnych segmentów aplikacji mobilnych oraz kroków użytkowników poza siecią reklamową Google przy mocy ulepszonych algorytmów Cross-Device Analytics,
  • wygodniejsza integracja dzięki zbieraniu danych ze źródeł innych niż witryny i aplikacje przy pomocy Measurement Protocol.

Google Analytics 4 umożliwia precyzyjną identyfikację tak zwanych touchpointów, czyli miejsc styku z klientem, mierzenie ich efektywności oraz skuteczniejsze profilowanie zarówno komunikacji marki, jak i samych reklam, na podstawie zebranych danych historycznych. 

Zalety przejścia na Google Analytics 4

Przejście na Google Analytics 4 wiąże się z wieloma korzyściami dla użytkowników. Narzędzie to oferuje szerokie możliwości na zrozumienie zachowania użytkowników w wielu kanałach i na wielu poziomach. Google Analytics 4 ułatwia optymalizację ścieżki zakupowej klienta oraz dostarczenie odpowiedniego doświadczenia użytkownika dzięki bazującemu na zdarzeniach zestawu metryk Enhanced Measurement, a także zintegrowanemu raportowaniu danych z zebranych w jednym miejscu stron internetowych i aplikacji. Przejście na Google Analytics 4 to ułatwienie pracy oraz oszczędność czasu i pieniędzy

analytics

Jak zaplanować przejście z Google Analytics 3 do Google Analytics 4?

Wdrożenie Google Analytics przebiega w kilku łatwych do wykonania krokach. 

Uruchomienie Google Analytics 4

Pierwszym krokiem na drodze do przejścia z Google Analytics 3 do Google Analytics 4 jest wejście w zakładkę „Administracja” na stronie Google Analytics, wybranie strony, która ma ulec migracji, a następnie kliknięcie w odnośnik „Asystent konfiguracji usługi Google Analytics 4”, znajdujący się pod wybraną usługą. Po wykonaniu tej akcji na ekranie wyświetli się sekcja dająca możliwość utworzenia nowej usługi, gdzie konieczne jest kliknięcie przycisku „Zacznij”, a następnie „Utwórz usługę”, na skutek czego status asystenta konfiguracji usługi Google Analytics 4 zmieni się na „Połączono” i użytkownik zyska możliwość dalszej konfiguracji narzędzia. 

Konfiguracja Google Analytics 4

Konfiguracja Google Analytics 4 jest możliwa po kliknięciu przycisku „Przejdź do usługi”, przenoszącego użytkownika do asystenta konfiguracji narzędzia. W tym miejscu możliwe jest połączenie Google Analytics 4 z Google Ads oraz BigQuery, a także zaimportowanie danych i celów z Google Analytics 3. Następnie użytkownik może dokonać konfiguracji zaawansowanych funkcjonalności. 

Wdrożenie kodu śledzącego

W celu zakończenia procesu przechodzenia z Google Analytics 3 do Google Analytics 4 konieczne jest wdrożenie kodu śledzącego. By tego dokonać, należy wejść do panelu Google Analytics, z usług aplikacji wybrać tę stworzoną podczas konfiguracji, a następnie kliknąć przycisk znajdujący się pod komunikatem „Twoja witryna nie przesłała jeszcze danych”. Na skutek tej akcji użytkownik zostanie przekierowany do sekcji, w której dokonuje wyboru sposobu tagowania, co stanowi zakończenie procesu konfiguracji Google Analytics 4. 

W celu zapoznania się z nowymi funkcjami oferowanymi przez narzędzie użytkownik może skorzystać z kursów Google Analytics dostępnych online. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne