Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Firma w social mediach – czy warto nagrywać TikToki

tiktok dla firm

TikTok to obecnie jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych, na której zarejestrowane są ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie. Aplikacja ta jest obecna w 150 krajach i umożliwia zarówno konsumpcję, jak i samodzielne tworzenie ciekawych treści. Z uwagi na swoje cechy TikTok stanowi platformę o niezwykłym potencjale marketingowym. 

Wykorzystanie TikToka do celów marketingowych

Większość aktywnych zarejestrowanych użytkowników TikToka ma mniej niż 30 lat, jest to więc niezwykle interesująca dla wielu firm grupa docelowa. Treści publikowane na tej platformie społecznościowej powinny być zabawne i kreatywne. Równocześnie nie muszą cechować się wysoką jakością, co sprawia, że są łatwe w produkcji, a rozpoczęcie ich tworzenia nie wymaga dużych nakładów finansowych ani długotrwałego planowania.

Do promowania marki na TikToku najlepiej nadają się proste i lekkie filmy dające wrażenie autentyczności. W tym celu doskonale sprawdzają się również niezwykle popularne wyzwania z hashtagiem związanym bezpośrednio z marką lub jednym z jej produktów. Wyzwania tego typu pomagają w zdobywaniu zasięgu i zwiększają świadomość marki. Aplikacja TikTok oferuje również formaty reklamowe pozwalające dotrzeć do potencjalnych klientów przez dokładne targetowanie odbiorców. 

tiktok

Reklama in-feed

W aplikacji dostępne są reklamy in-feed, czyli reklamy skierowane do konkretnego użytkownika, które wyświetlają się na jego stronie głównej oraz stronie wyszukiwania. Treści tego typu mają długość od 5 do 15 sekund i wyświetlają się w trybie pełnoekranowym. Firma może zdecydować o zamieszczeniu przy nich przycisku wzywającego do działania, który przekierowuje użytkowników do innej strony – strony docelowej, strony pobierania lub zakładki z wyzwaniem z hashtagiem. TikTok dla firm umożliwia również udostępnianie reklam przez użytkowników na innych mediach społecznościowych, co znacząco zwiększa zasięgi. 

Brand takeover

Brand takeover to reklama w formie obrazu bądź GIF-a, która wyświetla się bezpośrednio po otwarciu aplikacji przez użytkownika i pozostaje na ekranie od 3 do 5 sekund. Pozwala na zwiększenie zasięgów i świadomości marki. 

Branded filters 

Branded filters, czyli stworzone przez markę filtry, z których mogą korzystać użytkownicy aplikacji TikTok, to doskonały sposób na budowanie rozpoznawalności marki. 

Współpraca z influencerami

Influencerzy stanowią istotną część TikToka. Tworzą interaktywne treści w określonym stylu i zachęcają innych użytkowników aplikacji do interakcji, dzięki czemu gromadzą wokół siebie duże społeczności. W celu zwiększenia widoczności marka może zdecydować się na współpracę z influencerem, ważne jest jednak, by jego grupa docelowa pokrywała się z grupą docelową marki. 

Czy TikTok może poprawić wizerunek firmy?

TikTok jest platformą, która różni się od pozostałych mediów społecznościowych. Jej specyfika skłania nawet najpoważniejsze marki do pokazywania się od innej, mniej formalnej strony. Treści zamieszczane na TokToku powinny przybierać lekką, a często także humorystyczną formę. Pozwala to ocieplić wizerunek firmy i nawiązać bliższe relacje z klientami. 

Kiedy powinno się rozważyć założenie firmowego konta na TikToku? 

Założenie firmowego konta na TikToku powinny rozważyć przede wszystkim marki, których grupa docelowa mieści się w przedziale wiekowym użytkowników tej aplikacji lub takie, które chcą poszerzyć swoje zasięgi i dotrzeć z ofertą do młodszych odbiorców. Obecność na tej platformie społecznościowej jest polecana również firmom działającym w takich branżach, jak moda i szeroko pojęta branża beauty, gdyż to właśnie tego typu marki cieszą się największą popularnością wśród użytkowników aplikacji. 

biznes tiktok

Czy warto zatrudnić specjalistę zajmującego się contentem, strategią i grupą docelową?

Prowadzenie firmowego konta na TikToku, a także profilów na innych platformach społecznościowych, to praca wiążąca się z ogromem obowiązków. Osoby pełniące tę funkcję nie tylko realizują strategię marketingową marki, lecz także rozwiązują problemy klientów, odpowiadają na ich pytania, animują społeczność i budują relacje na linii firma – konsument. Zadania te wymagają zaangażowania oraz zestawu specyficznych umiejętności podpartych konkretną wiedzą, ich realizację należy więc powierzyć odpowiednio wykwalifikowanemu personelowi. Z tego powodu zatrudnienie specjalisty zajmującego się contentem, strategią i grupą docelową to krok, na jaki powinna się zdecydować każda nowoczesna firma chcąca zabezpieczyć swoją pozycję na rynku. 

Inne sposoby promowania firmy w internecie 

Poza prowadzeniem konta na TikToku, firma może promować się w internecie również na inne sposoby. Skuteczną metodą reklamy online jest czytelna i intuicyjna strona internetowa, a także prowadzenie branżowego bloga, dzięki któremu możliwe jest stworzenie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. W promowaniu firmy w internecie nieocenione jest wdrożenie strategii SEO i pozycjonowanie strony, pozwalające osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Proces ten polega między innymi na nasycaniu publikowanych treści słowami kluczowymi, optymalizacji kodu HTML, poprawnym indeksowaniu mobile first oraz linkowaniu wewnętrznym. Sposobami na skuteczną reklamę w sieci są także uruchomienie kampanii Google Ads, promocja firmy poprzez dyskusje na forach internetowych, a także wykorzystywanie innych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Youtube, Twitter czy też Linkedin.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne