Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Employer branding – jak budować silną markę pracodawcy?

Employer branding

W obecnych czasach wizerunek firmy jest niezwykle ważny. Oddziałuje on na wielu płaszczyznach, które są kluczowe dla rozwoju danego biznesu. Employer branding jest zatem istotnym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa, a wdrożenie przemyślanych działań przyniesie wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcy.

Employer branding – co to dokładnie znaczy?

Employer branding po polsku oznacza budowanie marki pracodawcy. To zbiór wszystkich podejmowanych działań, mających na celu kreowanie wizerunku firmy wśród potencjalnych kandydatów poszukujących pracy. Budowanie marki jest niezwykle ważne, zwłaszcza kiedy pracodawca chce mieć w swoich szeregach najlepszych specjalistów. Wizerunek silnego i wiarygodnego właściciela firmy znacząco wpływa na odzew ofert oraz warunków pracy przez potencjalnych pracowników.

Innymi słowy, employer branding ma za zadanie budowanie wizerunku danej firmy, w taki sposób, aby pracownicy dostrzegli w niej możliwości rozwoju oraz dobre środowisko pracy. Takie działania pozwalają na zatrzymanie najlepszych pracowników oraz pozyskanie nowych specjalistów. W dłuższej perspektywie employer branding przynosi inne korzyści np. lepsze postrzeganie firmy przez inwestorów.

Jakie są rodzaje employer branding i czym się charakteryzują?

Działania obejmujące budowanie wizerunku pracodawcy można podzielić na dwa rodzaje: employer branding wewnętrzny oraz zewnętrzny. Pierwszy z nich dotyczy działań, które zwiększą satysfakcję, zadowolenie oraz zaangażowanie kadry pracowniczej. Mowa tutaj m.in. o stworzeniu optymalnych warunków pracy, które znajdą odzwierciedlenie w rozwoju oraz samorealizacji. Działania employer branding powinny być tak opracowane, aby zmniejszyć rotację pracowników, co przełoży się na efektywniejsze wyniki oraz ograniczy koszty związane z przeprowadzaniem rekrutacji czy stabilność zespołu.

Kreowanie wizerunku firmy to również oddziaływanie na sferę zewnętrzną. W tym przypadku strategia employer branding powinna obejmować długofalowe działania mające na celu pozyskiwanie najlepszych specjalistów oraz budowanie marki w zewnętrznym otoczeniu. Przekłada się to na pozytywny odbiór wśród klientów, inwestorów czy banków. Zakres prowadzonych działań powinien wpływać na otoczenie poprzez efektywną aktywność, prowadzoną w tradycyjnych oraz nowoczesnych kanałach komunikacji. Mowa tutaj m.in. o wykorzystaniu mediów społecznościowych. Firmy wyróżniające się pozytywnym wizerunkiem pracodawcy, są postrzegane jako bardziej atrakcyjne i innowacyjne, co przekłada się na pozyskanie nowych talentów oraz zaufanie partnerów biznesowych.

Jakie działania może podjąć firma w zakresie wewnętrznego employer brandingu, aby polepszyć swój wizerunek?

Budowanie wizerunku pracodawcy powinno oddziaływać zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. W pierwszym przypadku działania skierowane są do obecnych pracowników, które obejmują stworzenie przyjaznego środowiska pracy. To także poczucie przynależności i bycie ważną częścią zespołu.

Wewnętrzny employer branding przykłady:

  • benefity pracownicze, np. prywatna opieka medyczna;
  • wyjazdy integracyjne;
  • programy rozwojowe;
  • szkolenia;
  • konkursy i prezenty;
  • system wewnętrznej rekrutacji;
  • dbałość o work-life balance pracowników.

Jakie działania może podjąć firma w zakresie zewnętrznego employer brandingu, aby polepszyć swój wizerunek?

Zewnętrzny employer branding skupia się na działaniach obejmujących otoczenie firmy, jak i osobach spoza organizacji. Kluczowe jest zbudowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy tak, aby wybór danej firmy przez kandydata nie był przypadkowy.

Zewnętrzny employer branding przykłady:

  • obecność na konferencjach;
  • uczestnictwo w targach pracy;
  • aktywne prowadzenie działalności w mediach społecznościowych;
  • odpowiednio przemyślana strategia promocyjna firmy w ofertach pracy;
  • profesjonalne przygotowanie strony internetowej, ze szczególnym uwzględnieniem zakładki „O firmie”;
  • oferowanie wysokiej jakości usług lub produktów.

Zewnętrzny employer branding

Czy opłaca się inwestować w employer branding?

Employer branding jest kluczowym elementem strategii w każdej nowoczesnej firmie. To właśnie dzięki odpowiednio opracowanym działaniom można odpowiedzieć na potrzeby kadry pracowniczej, zwiększając satysfakcję i zadowolenie z pracy. Dodatkowo wdrożenie przemyślanych rozwiązań stworzy zaplecze do poszerzania swoich umiejętności poprzez samorozwój. Warto mieć na uwadze, że opinia pracowników przekłada się na sferę zewnętrzną. Stąd też poza działaniami skierowanymi do kadry pracowniczej, należy skupić uwagę na odbiorze zewnętrznym, z uwzględnieniem partnerów biznesowych, mediów czy organizacji branżowych. Zakres podejmowanych działań znacząco wpłynie na budowanie wizerunku firmy, co przełoży się na realne korzyści. Właśnie dlatego inwestycja w employer branding jest jak najbardziej opłacalna.

Szkolenia employer branding: w sytuacji, kiedy dana firma nie dysponuje specjalistami od employer branding, wówczas można skorzystać z gotowej oferty agencji lub odbyć stosowne szkolenie.

Jakie korzyści wynikają dla pracodawcy?

Employer branding niesie za sobą wiele korzyści. Do najważniejszych można zaliczyć:

  • efektywniejsze rekrutacje;
  • lojalność pracowników;
  • rekrutowanie kandydatów dostosowanych do zapotrzebowań firmy;
  • zwiększenie szans na pozyskanie doświadczonych specjalistów;
  • pozytywne referencje pracowników;
  • większe zaangażowanie pracowników;
  • sprawniejsza komunikacja;
  • pozyskiwanie nowych klientów;
  • wzrost zysków finansowych;
  • satysfakcja klientów;
  • pozyskiwanie nowych inwestorów;
  • nawiązywanie nowych relacji biznesowych;
  • większa konkurencyjność.

Obecnie rynek pracy stał się wymagający dla pracodawców. Kandydaci nie tylko szukają stałego zatrudnienia, ale przede wszystkim możliwości rozwoju i dogodnych warunków pracy. Właśnie dlatego silny wizerunek pracodawcy jest tak ważny.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne