Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/culturov/domains/samodzielnyprzedsiebiorca.pl/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 347
E-commerce - O czym należy pamiętać przy wychodzeniu na zagraniczne rynki? - Samodzielny Przedsiębiorca
Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Aktualności

Ekspansja zagraniczna w e-commerce. O czym należy pamiętać przy wychodzeniu na zagraniczne rynki?

Ekspansja zagraniczna w e-commerce. O czym należy pamiętać przy wychodzeniu na zagraniczne rynki?

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż poza granicami kraju, to nie obejdzie się bez szczegółowej analizy rynku zagranicznego i ekspertyz prawnych. Sprawdź, co jeszcze jest istotne przy ekspansji.

Obecnie wejście na obcy rynek jest o wiele łatwiejsze niż kilka lat temu. Sprzedawcom sprzyjają przepisy, jak i dostępność licznych dostawców rozwiązań dla sklepów internetowych. Należy jednak pamiętać, że każdy rynek ma swoją specyfikę – przykładowo zachowania konsumenckie Słowaków mogą się różnić od przyzwyczajeń niemieckich e-konsumentów.

Nawyki i zachowania konsumenckie

Każdy klient ma swoje nawyki dotyczące robienia zakupów online. W szczególności dotyczą one dostawy oraz form płatności. Takie różnice mogą wynikać z ogromnego rozdrobnienia na lokalnych rynkach dostawców bramek płatności i logistyki (w Polsce np. dominuje BLIK jako forma płatności, a Paczkomaty InPost jako forma dostawy). Rozpoczynając sprzedaż transgraniczną, musisz poznać nawyki zagranicznych konsumentów. Jeśli oferujesz ulubione formy sprzedaży, to obcokrajowcy chętniej zdecydują się na zakup. Wiesz co jeszcze, dzięki temu zyskasz? Zdecydowanie zbudujesz zaufanie do swojego sklepu, a w efekcie dotrzesz do większej liczby klientów zagranicznych. Klienci nie będą musieli martwić się m.in. o przewalutowywanie, synchronizację konta bankowego z kantorem, bezpieczeństwo czy proces wysyłki. Zbudujesz pozytywne doświadczenia zakupowe i zwiększysz współczynnik konwersji, dzięki ułatwieniu procesu transakcyjnego i logistycznego.

Płatność i logistyka

Przy wybieraniu bramki płatności dla sklepu skup się przede wszystkim na umożliwieniu klientom zapłacenia za zakupy ich ulubioną formą płatności. Przy szukaniu platformy e-commerce dla sklepu na rynek zagraniczny określ, jakie integracje w Twoim e-sklepie będą niezbędne i zweryfikuj czy dostawca je oferuje.

Do najpopularniejszych form płatności w Europie należą:

  • e-portfele, np. PayPal, Google Pay, Apple Pay i ich lokalne odmiany;
  • pay-by-link za pośrednictwem PayU, DotPay, Ayden, Stripe;
  • karty płatnicze i kredytowe, zwłaszcza MasterCard i Visa;
  • odroczone płatności, np. Klarna;
  • płatności za pobraniem (COD), które w zależności od kraju często są płatnością gotówką, którą realizuje się u kuriera lub w punkcie odbioru.

Na wybór firmy logistycznej wpływa kilka czynników, w szczególności należy zwrócić uwagę na szybkość doręczenia i możliwość dostawy następnego dnia. Przykładowo Czechy, Słowacja, Niemcy to kraje, do których możesz realizować przesyłki w formule next day. Drugą kwestią, na która trzeba zwrócić uwagę są gabaryty przesyłek, które powinny być dostosowane do oferowanych produktów. Bardzo istotną kwestią są przesyłki zwrotne i reklamacje. Należy zadbać, aby Twój sklep posiadał jasne i proste zasady zwrotów i reklamacji. Sprawi to, że konsumenci będą czuli się bezpiecznie, dzięki czemu chętniej zdecydują się na zakupy. Zwróć uwagę na adres magazynu dla zwrotnych przesyłek. Idealnie, gdyby był on lokalny dla kraju.

Analiza zachowań konsumentów i ich upodobań, a także kwestie logistyczne to tylko część aspektów, które należy brać pod uwagę przy sprzedaży zagranicznej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o cross-border w e-commerce to możesz sprawdzić to w e-booku od AtomStore – „5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?”. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej, dodatkowo w publikacji znajdują się eksperckie komentarze – sprawdź sam!

Pobierz e-book za darmo – tutaj!

Autor treści Tomasz Łysoń

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Budowanie marki osobistej to długotrwały proces, którego efekty pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie. Wpływa to korzystnie...

Biznes

Płatność odroczona stała się równie popularną metodą regulowania zobowiązań, co płatność kartą czy przelewem tradycyjnym. Klient, który zdecyduje się na takie rozwiązanie, ma 30...

Biznes

Każdy mieszkaniec Polski jest zobowiązany do opłacania różnego rodzaju podatków. Sprawa jednak nieco się komplikuje w przypadku osób, które sprowadziły się tutaj z zagranicy...

IT

W dzisiejszym, gęsto zasiedlonym świecie cyfrowym, analiza ruchu na stronie jest kluczem do sukcesu online. Dzięki analityce internetowej, marki mogą zrozumieć zachowania odwiedzających, dostosowując...

Biznes

Project Manager (PM) to profesjonalista odpowiedzialny za planowanie, organizację i nadzór nad realizacją projektów w ramach organizacji. Rola Project Managera jest kluczowa dla zapewnienia...

Biznes

List motywacyjny to rodzaj dokumentu, który jest przesyłany wraz z CV w celu aplikowania na określone stanowisko pracy, stypendium, praktyki lub inny rodzaj możliwości...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Domeny, hosting

Popularną metodą wykorzystywaną przez oszustów phishingowych jest tworzenie fałszywych witryn internetowych podszywających się pod popularne, istniejące strony, w celu nakłonienia użytkownika do poświadczenia logowania...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne