Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Aktualności

Ekspansja zagraniczna w e-commerce. O czym należy pamiętać przy wychodzeniu na zagraniczne rynki?

Ekspansja zagraniczna w e-commerce. O czym należy pamiętać przy wychodzeniu na zagraniczne rynki?

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż poza granicami kraju, to nie obejdzie się bez szczegółowej analizy rynku zagranicznego i ekspertyz prawnych. Sprawdź, co jeszcze jest istotne przy ekspansji.

Obecnie wejście na obcy rynek jest o wiele łatwiejsze niż kilka lat temu. Sprzedawcom sprzyjają przepisy, jak i dostępność licznych dostawców rozwiązań dla sklepów internetowych. Należy jednak pamiętać, że każdy rynek ma swoją specyfikę – przykładowo zachowania konsumenckie Słowaków mogą się różnić od przyzwyczajeń niemieckich e-konsumentów.

Nawyki i zachowania konsumenckie

Każdy klient ma swoje nawyki dotyczące robienia zakupów online. W szczególności dotyczą one dostawy oraz form płatności. Takie różnice mogą wynikać z ogromnego rozdrobnienia na lokalnych rynkach dostawców bramek płatności i logistyki (w Polsce np. dominuje BLIK jako forma płatności, a Paczkomaty InPost jako forma dostawy). Rozpoczynając sprzedaż transgraniczną, musisz poznać nawyki zagranicznych konsumentów. Jeśli oferujesz ulubione formy sprzedaży, to obcokrajowcy chętniej zdecydują się na zakup. Wiesz co jeszcze, dzięki temu zyskasz? Zdecydowanie zbudujesz zaufanie do swojego sklepu, a w efekcie dotrzesz do większej liczby klientów zagranicznych. Klienci nie będą musieli martwić się m.in. o przewalutowywanie, synchronizację konta bankowego z kantorem, bezpieczeństwo czy proces wysyłki. Zbudujesz pozytywne doświadczenia zakupowe i zwiększysz współczynnik konwersji, dzięki ułatwieniu procesu transakcyjnego i logistycznego.

Płatność i logistyka

Przy wybieraniu bramki płatności dla sklepu skup się przede wszystkim na umożliwieniu klientom zapłacenia za zakupy ich ulubioną formą płatności. Przy szukaniu platformy e-commerce dla sklepu na rynek zagraniczny określ, jakie integracje w Twoim e-sklepie będą niezbędne i zweryfikuj czy dostawca je oferuje.

Do najpopularniejszych form płatności w Europie należą:

  • e-portfele, np. PayPal, Google Pay, Apple Pay i ich lokalne odmiany;
  • pay-by-link za pośrednictwem PayU, DotPay, Ayden, Stripe;
  • karty płatnicze i kredytowe, zwłaszcza MasterCard i Visa;
  • odroczone płatności, np. Klarna;
  • płatności za pobraniem (COD), które w zależności od kraju często są płatnością gotówką, którą realizuje się u kuriera lub w punkcie odbioru.

Na wybór firmy logistycznej wpływa kilka czynników, w szczególności należy zwrócić uwagę na szybkość doręczenia i możliwość dostawy następnego dnia. Przykładowo Czechy, Słowacja, Niemcy to kraje, do których możesz realizować przesyłki w formule next day. Drugą kwestią, na która trzeba zwrócić uwagę są gabaryty przesyłek, które powinny być dostosowane do oferowanych produktów. Bardzo istotną kwestią są przesyłki zwrotne i reklamacje. Należy zadbać, aby Twój sklep posiadał jasne i proste zasady zwrotów i reklamacji. Sprawi to, że konsumenci będą czuli się bezpiecznie, dzięki czemu chętniej zdecydują się na zakupy. Zwróć uwagę na adres magazynu dla zwrotnych przesyłek. Idealnie, gdyby był on lokalny dla kraju.

Analiza zachowań konsumentów i ich upodobań, a także kwestie logistyczne to tylko część aspektów, które należy brać pod uwagę przy sprzedaży zagranicznej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o cross-border w e-commerce to możesz sprawdzić to w e-booku od AtomStore – „5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?”. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej, dodatkowo w publikacji znajdują się eksperckie komentarze – sprawdź sam!

Pobierz e-book za darmo – tutaj!

Autor treści Tomasz Łysoń

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne