Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Aktualności

Ekspansja zagraniczna w e-commerce. O czym należy pamiętać przy wychodzeniu na zagraniczne rynki?

Ekspansja zagraniczna w e-commerce. O czym należy pamiętać przy wychodzeniu na zagraniczne rynki?

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż poza granicami kraju, to nie obejdzie się bez szczegółowej analizy rynku zagranicznego i ekspertyz prawnych. Sprawdź, co jeszcze jest istotne przy ekspansji.

Obecnie wejście na obcy rynek jest o wiele łatwiejsze niż kilka lat temu. Sprzedawcom sprzyjają przepisy, jak i dostępność licznych dostawców rozwiązań dla sklepów internetowych. Należy jednak pamiętać, że każdy rynek ma swoją specyfikę – przykładowo zachowania konsumenckie Słowaków mogą się różnić od przyzwyczajeń niemieckich e-konsumentów.

Nawyki i zachowania konsumenckie

Każdy klient ma swoje nawyki dotyczące robienia zakupów online. W szczególności dotyczą one dostawy oraz form płatności. Takie różnice mogą wynikać z ogromnego rozdrobnienia na lokalnych rynkach dostawców bramek płatności i logistyki (w Polsce np. dominuje BLIK jako forma płatności, a Paczkomaty InPost jako forma dostawy). Rozpoczynając sprzedaż transgraniczną, musisz poznać nawyki zagranicznych konsumentów. Jeśli oferujesz ulubione formy sprzedaży, to obcokrajowcy chętniej zdecydują się na zakup. Wiesz co jeszcze, dzięki temu zyskasz? Zdecydowanie zbudujesz zaufanie do swojego sklepu, a w efekcie dotrzesz do większej liczby klientów zagranicznych. Klienci nie będą musieli martwić się m.in. o przewalutowywanie, synchronizację konta bankowego z kantorem, bezpieczeństwo czy proces wysyłki. Zbudujesz pozytywne doświadczenia zakupowe i zwiększysz współczynnik konwersji, dzięki ułatwieniu procesu transakcyjnego i logistycznego.

Płatność i logistyka

Przy wybieraniu bramki płatności dla sklepu skup się przede wszystkim na umożliwieniu klientom zapłacenia za zakupy ich ulubioną formą płatności. Przy szukaniu platformy e-commerce dla sklepu na rynek zagraniczny określ, jakie integracje w Twoim e-sklepie będą niezbędne i zweryfikuj czy dostawca je oferuje.

Do najpopularniejszych form płatności w Europie należą:

  • e-portfele, np. PayPal, Google Pay, Apple Pay i ich lokalne odmiany;
  • pay-by-link za pośrednictwem PayU, DotPay, Ayden, Stripe;
  • karty płatnicze i kredytowe, zwłaszcza MasterCard i Visa;
  • odroczone płatności, np. Klarna;
  • płatności za pobraniem (COD), które w zależności od kraju często są płatnością gotówką, którą realizuje się u kuriera lub w punkcie odbioru.

Na wybór firmy logistycznej wpływa kilka czynników, w szczególności należy zwrócić uwagę na szybkość doręczenia i możliwość dostawy następnego dnia. Przykładowo Czechy, Słowacja, Niemcy to kraje, do których możesz realizować przesyłki w formule next day. Drugą kwestią, na która trzeba zwrócić uwagę są gabaryty przesyłek, które powinny być dostosowane do oferowanych produktów. Bardzo istotną kwestią są przesyłki zwrotne i reklamacje. Należy zadbać, aby Twój sklep posiadał jasne i proste zasady zwrotów i reklamacji. Sprawi to, że konsumenci będą czuli się bezpiecznie, dzięki czemu chętniej zdecydują się na zakupy. Zwróć uwagę na adres magazynu dla zwrotnych przesyłek. Idealnie, gdyby był on lokalny dla kraju.

Analiza zachowań konsumentów i ich upodobań, a także kwestie logistyczne to tylko część aspektów, które należy brać pod uwagę przy sprzedaży zagranicznej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o cross-border w e-commerce to możesz sprawdzić to w e-booku od AtomStore – „5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?”. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej, dodatkowo w publikacji znajdują się eksperckie komentarze – sprawdź sam!

Pobierz e-book za darmo – tutaj!

Autor treści Tomasz Łysoń

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Biznes

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne