Wyniki organiczne to termin, który wiąże się z pozycjonowaniem organicznym strony. Wyniki organiczne w wyszukiwarkach zależą od potrzeb i słów kluczowych użytkowników internetu i są rezultatem wielu działań firmy. Wyniki organiczne w Google można uzyskać stosując różne metody pozycjonowania. Czym są i dlaczego warto walczyć o wyniki organiczne?
Wyniki organiczne – co to jest?
Wyniki organiczne to spolszczone tłumaczenie organic search, co oznacza wejścia na stronę z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Wyszukiwanie organiczne odnosi się więc do wejść na stronę po wpisaniu określonych słów w wyszukiwarce, ale równocześnie tych, które nie są spowodowane przez płatne reklamy. Za wyniki organiczne uznaje się wszystkie wejścia na stronę, które są generowane przez indywidualne algorytmy wyszukiwarek, np. Google. Wyniki organiczne są zwane także wynikami naturalnymi, ponieważ są zależnie od dopasowania poszczególnych witryn do zapytań wpisywanych przez internautów.
Co wyniki organiczne znaczą dla strony?
Wyniki organiczne w wyszukiwarkach różnią się od wyszukiwania płatnego. Zasadniczą różnicą jest to, że pozycja za dane słowa kluczowe wyszukiwania płatnego jest określona przez cenę, jaką reklamodawca chce i może zapłacić za dane wejście. Wyniki organiczne nie obejmują wyników płatnych, dzięki temu są neutralne, ale zależne od dopasowania do zapytania internaty. Im więcej wyników organicznych ma strona, tym częściej znajduje się wysoko w serpach, czyli na liście adresów automatycznie indeksowanych przez wyszukiwarkę i prowadzących do bazy stron zaindeksowanych ręcznie lub za opłatą.
Pozycjonowanie a wyniki organiczne – jak to robić dobrze?
Na rankingi stron, które są wyświetlane w wyszukiwarce ma wpływ wiele działań. Wyniki organiczne mają wpływ na pozycjonowanie, a najlepiej zoptymalizowane strony to takie, na których występują:
- linki wewnętrzne,
- linki zewnętrzne,
- czytelne i dopasowane do strony treści,
- szyfrowanie https,
- ulepszenia za pomocą interaktywnych mediów, np. obrazów i filmów.
Współczesny świat wymusza na administratorach stron także optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych, a także zadbanie o inne techniczne aspekty, które są ważne na użytkowników internetu. Wśród nich wymienia się np. długość linków URL, a także czas wczytywania.
Jak być jak najwyżej w wynikach organicznych?
Działania, które wpływają na wysokie wyniki organiczne w wyszukiwarkach, mogą przynieść korzyści w postaci rozbudowanej sieci klientów, otworzeniu się na nowe rynki czy kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Coraz więcej osób ma świadomość jak działają algorytmy Google i wie, że im strona wyświetla się wyżej, tym jest uznawana za lepszą. Badania dowodzą, że użytkownicy internetu i wyszukiwarki Google najczęściej klikają top 3 wyświetlające się na samej górze strony. Nieco wytrwalsi poświęcają czas także na sprawdzenie innych wyników, ale zwykle jest to tylko pierwsza strona, czyli pierwszych dziesięć pozycji. Co zrobić, aby być jak najwyżej w wyszukiwarce dzięki wynikom organicznym?
- Określ słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować
- Prowadź bloga firmowego
- Twórz wartościowy content
- Optymalizuj meta tytuły i meta opisy
- Prowadź social-media i bierz udział w życiu branży
- Pozyskuj wartościowe linki zewnętrzne
- Monitoruj postępy prac
Co robić aby wyniki organiczne w wyszukiwarkach prowadziły na stronę firmy?
Budowanie organicznego i bezpłatnego ruchu i zasięgu w wyszukiwarce dzięki prowadzeniu dobrego contentu, pisaniu bloga, prowadzeniu social-mediów czy zaplanowania mocnego linkowania zewnętrznego to tylko wybrane kanały, dzięki którym można wzmocnić swoją pozycję w Google. Swoje działania warto wspomóc decydując się na narzędzie jakim jest Google Search Console lub inwestycję w doświadczonych specjalistów od pozycjonowania. Dlaczego?
-
Google Search Console
Analiza doboru słów kluczowych i ruchu na stronę internetową dzięki Google Analytics pozwala na zajrzenie za kulisy administrowanej strony internetowej. Jest to narzędzie, które pozwala na obserwację tylko ruchu organicznego z googlowskiej wyszukiwarki. Dzięki temu łatwo sprawdzić słowa kluczowe, pod którymi strona jest indeksowana w wyszukiwarce czy które z nich są wysoko w serpach i przyciągają najwięcej klientów. Google Search Console pozwala także na sprawdzenie czy strona internetowa nie została ukarana przez Google. Co więcej, dzięki Google Search Console łatwo zobaczyć nieprawidłowości w meta tytułach i meta opisach, które wykrywają roboty Google.
-
agencja SEO
Wyniki organiczne z wyszukiwarki pozwalają na czerpanie korzyści z prowadzenia firmy niemal za darmo. Pozyskiwanie leadów, dodawanie dobrego contentu czy szukanie lepszych rozwiązań warto powierzyć agencji SEO, w której doświadczeni specjaliści uzyskają więcej słów kluczowych i zastosują odpowiednie techniki pozycjonowania. Agencje SEO w Polsce można znaleźć w każdym dużym mieście, a wsparcie profesjonalistów z zakresu SEO/SEM i usługi pozycjonowania i optymalizacji stron, a także prowadzenie kampanii Google AdWords to działania, które skutecznie poprawiają wizerunek w sieci i pozwolą na uzyskanie większej liczby klientów.