Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Aktualności

Czy warto zainwestować w Twitter Blue?

Czy warto zainwestować w Twitter Blue?

Czy warto zainwestować w Twitter Blue?

Twitter Blue to funkcja aktywowana w czerwcu 2021 roku, czyli zanim stery platformy przejął Elon Musk. Zadaniem tej funkcji było ułatwienie użytkownikom korzystania z platformy poprzez wprowadzenie istotnych udogodnień. Jakie zmiany wprowadza Twitter Blue? Jakie są koszty miesięcznej subskrypcji?

Czym różni się Twitter Blue od zwykłego Twittera?

Do tej pory zaledwie cztery kraje, takie jak Nowa Zelandia, Kanada, Australia i USA mogły korzystać ze zmian, jakie udostępnia Twitter Blue. Polska ma dostęp do tego rodzaju subskrypcji dopiero od marca 2023 roku. Przejdźmy do zmian, jakie zostają wprowadzone przy zakupie subskrypcji.
Ile kosztuje Twitter Blue?

Niebieski znaczek

W pierwszej kolejności omówimy słynny niebieski znaczek. Zanim wprowadzono Twitter Blue, oznaczał on, że dane konto jest zweryfikowane i jest jedynym oficjalnym kanałem danej instytucji, firmy lub znanej osoby. Obecnie po opłaceniu subskrypcji każdy może poddać swoje konto procesowi weryfikacji. Niebieski znaczek był czasowo wycofany ze względu na wykorzystywanie go do podszywania się pod innych, lecz obecnie proces weryfikacyjny jest dłuższy i bardziej surowy, przez co na potwierdzenie autentyczności konta można poczekać nawet do tygodnia. Przy okazji warto dodać, że niebieski znaczek niekoniecznie już musi być niebieski – zależnie od charakteru konta może on być również złoty lub srebrny.

Zmniejszenie ilości reklam

Płatny Twitter Blue według założeń pozwala zmniejszyć liczbę pojawiających się reklam nawet o połowę. Niestety jednak pojawiają się w sieci głosy, według których użytkownicy skarżą się, że nie zaszły tak naprawdę istotne zmiany w ilości reklam pomiędzy płatną i bezpłatną wersją Twittera.

Zwiększenie zasięgów i liczby obserwujących

Funkcja ta ma duże znaczenie dla wszystkich budujących swoją markę osobistą na mediach społecznościowych. Otóż okazuje się jednak, że i tu są pewne niedociągnięcia, aczkolwiek Twitter Blue jest stosunkowo nową funkcją, możliwe zatem, że algorytm poprawiania zasięgów zostanie wkrótce udoskonalony, odczuwalnie wpływając na podniesienie liczby zasięgów.

Opóźnianie wysyłki tweetów

Kolejną opcją jest możliwość opóźnienia wysyłki postów, lub cofnięcie wysyłania przez pierwsze kilkanaście sekund. Pozwala to uniknąć niektórych błędów i gaf, jednak minusem, na który skarżą się użytkownicy, jest fakt, że proces wysyłki ulega odczuwalnemu wydłużeniu.

Kolejną opcją jest edytowanie postów celem poprawienia błędów stylistycznych, gramatycznych lub informacyjnych. Jednak tutaj czas na poprawki jest ograniczony do 30 minut, a ponadto użytkownicy mogą zobaczyć, jakie dokładnie zmiany zostały wprowadzone. Nadmieniamy tutaj również fakt, że edytować można jedynie tweet główny – oznacza to, że post będący odpowiedzią na inny post nie będzie możliwy do edytowania.

Przesyłanie dłuższych filmów i postów

Twitter Blue zapewnia możliwość wstawienia filmików trwających nawet do 10 minut i to w lepszej rozdzielczości niż dotychczas – nawet do 1080p. Zwiększa się również limit znaków w publikowanych postach – do 4000 znaków. Jednak jako że większość odbiorców przegląda Twittera na smartfonach, zwiększenie dostępnej rozdzielczości raczej nie zmieni zbytnio jakości odbioru. Również jeśli chodzi o długość tweetów, największą popularnością cieszą się te krótsze.

Twitter Blue daje też dostęp do funkcji będących w fazie eksperymentów, które nie są jeszcze dostępne oficjalnie dla wszystkich użytkowników. Nie zawsze jednak te funkcje są przydatne, a ponadto pojawiają się skargi na odebranie użytkownikom darmowej wersji Twittera do dwuetapowej weryfikacji poprzez kod SMS i przeniesienie tej opcji wyłącznie do wersji płatnej.

Ile kosztuje Twitter Blue?

W poniższym akapicie dochodzimy do kwestii związanych z opłatami za Twitter Blue. Cena, jak się okazuje, różni się w zależności od tego, czy aktywujemy subskrypcję przez przeglądarkę, czy też w wersji mobilnej. Pierwotnie Twitter Blue kosztował jakieś 3 dolary miesięcznie (stan na rok 2021), co wówczas dawało około 11 złotych. Obecnie jednak ceny poszły w górę i koszt zakupu Twittera w Polsce wynosi od 36 do 43 zł za miesiąc. Okazuje się jednak, że są to kwoty netto. Oznacza to, że brutto za Twittera Blue zapłacimy minimum ok. 44 złote miesięcznie.
Czym różni się Twitter Blue od zwykłego Twittera?

Czy warto zainwestować w Twitter Blue?

Pojawia się niestety wiele głosów o tym, że subskrypcja ta nie jest warta wydanych pieniędzy. Użytkownicy protestują przeciwko zbyt wysokim kosztom subskrypcji, które ze względu na inflację mogą dalej wzrastać, a ponadto skarżą się na niską przydatność wprowadzonych funkcji. Pojawiają się także opinie o nastaniu ery płatnych mediów społecznościowych. Czy tak będzie w istocie? Czy będziemy chcieli płacić za możliwość komunikowania się z innymi poprzez social media?

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne