Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Budowa newslettera – kluczowe elementy mailingu

Newsletter

Newslettery mimo zapowiedzi nie straciły na swojej popularności. Social media nie odebrały newsletterom sposobu na bezpośrednią komunikację z klientem, co dodatkowo wzmocniło pozycję mailingu w kategorii najlepszych narzędzi marketingowych. Jak zatem maksymalnie wykorzystać potencjał newslettera? Co powinien zawierać mailing i jak go poprawnie tworzyć?

Co to jest newsletter?

Newsletter to nic innego jak spersonalizowany e-mail do konkretnej grupy odbiorców. W przypadku bloga może to być stałe grono czytelników, którzy subskrybują nasz mailing. W ten sposób newsletter pełni funkcję informatora o najciekawszych lub najnowszych treściach zamieszczanych na stronie, z osobnym komentarzem od nas jako twórców. Jeśli natomiast prowadzimy sprzedaż przez internet to newsletter najczęściej trafia do naszych stałych klientów jako forma reklamy naszego biznesu. E-mail marketingowy pozwala na budowanie bazy klientów, którzy mogą wrócić na naszą domenę i ponownie zapoznać się z ofertą i jej nowościami. Zwiększamy w ten sposób ruch na naszej stronie i nierzadko również sprzedaż.

Jak powinien wyglądać newsletter

Aby newsletter spełniał swoje zadanie, powinien być zbudowany z odpowiednich bloków, a sama treść zoptymalizowana pod kątem oczekiwań jego subskrybentów.

Co powinien zawierać newsletter?

Z racji tego, że newsletter jest otwierany przez niecałe 14 procent osób, które chciały go otrzymywać, należy do tak przygotować, aby zainteresował znaczną większość naszych odbiorców. W jaki sposób zbudować newsletter?

  1. Jednym z najważniejszych czynników, które sprawiają, że newsletter jest otwierany to tytuł e-maila. Powinien on być nie tylko intrygujący i uniwersalny, ale również krótki z zastosowaniem słów, które mogą zainteresować naszego odbiorcę. Warto zatem stosować krótkie tytuły, które średnio mają do 10 słów.
  2. Spersonalizowany newsletter to klucz do sukcesu. Wpisanie w polu nadawcy e-mail naszego odbiorcy wzbudzi zaufanie każdego adresata.
  3. Istotną częścią e-maila marketingowego jest spójna treść budowa newslettera. Tuż po otwarciu wiadomości odbiorca powinien zobaczyć tzw. preheader e-maila, czyli szersze rozwinięcie tytułu newslettera, znajdujące się tuż pod nim. Wielu przedsiębiorców zapomina o tym, a niekiedy preheader pełni funkcję leada i jest widoczny jeszcze przed otwarciem wiadomości. Jeśli ominiemy ten punkt, to możemy liczyć się z tym, że adresat uzna wiadomość za mało atrakcyjną.
  4. Nagłówki oraz wyróżnienia to elementy, które koniecznie powinny znaleźć się w newsletterze. Nagłówki nie tylko dzielą e-mail na sekcje, ale również pozwalają czytelnikowi lepiej zorientować się w samej treści. Wyróżniki natomiast zwracają uwagę na istotne elementy – na przykład akcje promocyjne, zmiany na naszej stronie, ciekawe treści.
  5. Grafiki w newsletterze wzbudzają zainteresowanie, a także doskonale uzupełniają treść. Dlatego jeśli do tej pory nie używaliśmy ich w mailingu to warto dodać kilka, aby wizualnie podkreślić jakość tekstu.
  6. Przyciski CTA, czyli tzw. Call to Action to jeden z kluczowych elementów każdego newslettera. Nie tylko zwiększają ruch na naszej stronie internetowej, ale również dają większą szansę, że odbiorca będzie zainteresowany naszymi treściami, produktem lub oferowaną usługą. Warto więc zadbać o to, aby były one wyraźne, a także łatwe w znalezieniu.

Jak często tworzyć mailing?

Trudno jednoznacznie stwierdzić jaka częstotliwość wysyłania newslettera jest najlepsza. W zależności od tego czym się zajmujemy – czy sprzedajemy produkt czy próbujemy nawiązać dłuższą relację z czytelnikami naszej treści, częstotliwość tworzenia tego typu maili będzie się różniła.

Zbyt częsta wysyłka newslettera może sprawić, że odbiorcy nie będą go otwierać ze względu na mało wolnego czasu i w efekcie wypiszą się z listy subskrybentów. Zbyt rzadkie tworzenie mailingu do swoich odbiorców może skutkować zapomnieniem, że kiedykolwiek zapisali się do newslettera i potraktują każdą wiadomość jako spam.

Po co tworzyć newsletter?

Newsletter o czytelnym układzie, a także wykorzystujący niestandardowe formy budowania treści i wizualnej strony wiadomości to doskonałe narzędzie marketingowe, które wzbudza zaufanie naszych odbiorców. Profile w social mediach, nawet o dużych zasięgach, nie mają takiej mocy sprawczej nad budową relacją długofalową, jak właśnie newsletter. Dlatego prowadzą własną stronę internetową lub oferując w internecie swoje produkty czy usługi, warto prowadzić mailing.

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne