Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Aktualne formaty grafik na Facebooku

Publikując treści graficzne na Facebooku musimy mieć świadomość, że rozmiar i format mają tu ogromne znaczenie. Budując profil marki reprezentujący jej działalność i wpływający bezpośrednio na jej wizerunek musimy zadbać o to, by wszystkie publikowane treści były jak najlepszej jakości. Rozciągnięte, niefortunnie przycięte, niedopasowane do wielkości pola grafiki nie będą wyglądały profesjonalnie. Do jakich rozmiarów warto je zoptymalizować planując publikację na Facebooku? Sprawdź aktualne formaty grafik w czerwcu 2020. 

Grafiki na fanpage marki

Tworząc profil marki na Facebooku, w pierwszej kolejności po stworzeniu profilu dodajemy zdjęcie profilowe (avatar) oraz zdjęcie w tle (cover photo). Różnice pomiędzy nimi są dość wyraźne i widoczne na pierwszy rzut oka – avatary są małe, kwadratowe i najczęściej dopasowane pod logo firmy, podczas gdy zdjęcia w tle to rozciągnięte w poziomie grafiki w stylu nagłówka na stronie internetowej. 

Aktualny wymiar zdjęcia profilowego na Facebooku zalecany przez twórców portalu to 170 x 170 pikseli dla komputerów i 128 x 128 pikseli dla aplikacji smartfonowych.

W praktyce, aby uniknąć sytuacji, w których grafika umieszczona na komputerze będzie wyświetlała się w kiepskiej jakości na smartfonie i odwrotnie, zalecamy wgrywanie zdjęcia profilowego w rozdzielczości 600 x 600 px lub 900 x 900 px. Aplikacja sama przeskaluje rozmiar do urządzenia, na którym grafika jest wyświetlana, a zabieg taki pozwoli uniknąć problemów z gorszą jakością. 

Zalecane przez Facebook wymiary dla zdjęcia w tle to 820×312 pikseli dla komputerów i 640 x 360 pikseli dla urządzeń mobilnych.

Jak przygotować zdjęcie, by wyświetlało się dobrze na każdym urządzeniu? Złotym standardem wielkości grafik na cover photo jest obecnie 1600 × 900 pikseli. Rozmiar taki jest proporcjonalny do wymagań dla zdjęcia w tle widzianego przez urządzenia mobilne, a jeśli najważniejsze informacje grafiki zostaną umieszczone w jej centralnej części (w wymiarach 1600×613 px), żaden ważny element nie zostanie ucięty podczas skalowania jej na potrzeby przeglądarek. 

Uwaga: Facebook umożliwia od jakiegoś czasu użycie filmu video jako zdjęcia w tle. Wymagania dla takiego formatu to 820 x 312 pikseli, choć najlepsze efekty dają rozmiary 820×462 piksele. Film nie powinien być krótszy niż 20 sekund i dłuższy niż 90 sekund. Pamiętaj, że film wyświetlany jest docelowo w wersji przeglądarkowej aplikacji – na urządzeniach mobilnych film w tle będzie widziany jako jedna klatka w postaci grafiki. 

Jaki format powinny mieć grafiki w postach na Facebooku?

Tworzenie treści na Facebooku jest nieco mniej ograniczone niż tworzenie grafik na profil, bo sama aplikacja umożliwia kilka różnych formatów graficznych akceptowanych w ramach postów. Przeglądając wymagania aktualne w czerwcu 2020 roku, wybierając grafiki dla zwykłego postu na tablicy warto trzymać się wytycznych: 

1200×900 pikseli dla zdjęć poziomych, 640×960 pikseli dla zdjęć pionowych i 1200×1200 px dla kwadratów.

Jeśli tworzymy wydarzenie, dla którego zostanie ustalona określona grafika, zalecane przez Facebook wymiary to 1200 x 628 px. Stosując się do nich masz gwarancję, że aplikacja nie przytnie grafiki ani w wersji desktopowej, ani mobilnej. 

Wideo w postach jest szczególnym przypadkiem, w którym znaczenie większe niż wymiary mają zachowane proporcje wideo. Facebook rekomenduje format 9:16 lub 16:9, przy zachowaniu maksymalnej wielkości pliku do 4GB i czasie trwania od 1 sekundy do 240 minut. 

Tworząc grupę na Facebooku, zalecenia dla zdjęcia w tle będą zbliżone do tych obowiązujących dla zdjęcia w tle na profilu marki. 1640×856 pikseli to rozmiar zalecany, choć większa rozdzielczość z zachowanymi proporcjami zagwarantuje poprawę ostrości niezależnie od urządzenia, na którym grafika zostanie wyświetlona.  

Reklamy na Facebooku – jaki format grafiki wybrać?

Wbudowane w Facebook rozwiązania dla reklam rządzą się swoimi prawami i choć aplikacja stara się trzymać maksymalnie kilku formatów graficznych prezentujących się najlepiej w przeglądarkach i na urządzeniach mobilnych, tworząc kampanię reklamową warto zwrócić uwagę jaki format zalecany jest dla konkretnej formy reklamy.

Wyszczególniając skrótowo: 

  • Standardowa reklama pozioma: zalecane wymiary 1200 x 628 px i rozszerzenie png.
  • Karuzela: zalecane wymiary 1080 x 1080 px, ograniczenie od 2 do 10 kart i rozmiar pliku video do 4GB.
  • Kanwa: zalecane wymiary 9:16 lub 1:1. Uwaga: kanwa wyświetla się wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
  • Pokaz slajdów: zalecane wymiary 9:16 lub 16:9, forma podobna do standardowego wideo na tablicy.

Planując reklamy na Facebooku należy pamiętać, że według obowiązujących zasad tekst widoczny na reklamie może zajmować maksymalnie 20% całego obrazu. Jeśli proporcja ta zostanie zaburzona, Facebook może obcinać zasięgi postu chcąc zadbać o komfort przeglądania dla swoich użytkowników. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne