Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

10 elementów wpływających na poprawę sprzedaży w każdym e-sklepie

Jak poprawić sprzedaż online

Prowadzenie sklepu internetowego lub innej działalności w sieci, wymaga od przedsiębiorców podjęcia odpowiednich kroków, aby wyróżnić swoją markę na tle innych. Ogromna konkurencja w Internecie, a także duże możliwości sprawiają, że coraz więcej firm robi wszystko, aby poprawić swoją sprzedaż. Jakie elementy warto wykorzystać, aby poprawić funkcjonowanie swojego biznesu w sieci?

Promocja oferty w social mediach

Kluczowym elementem w promocji swojego biznesu w Internecie jest jego odpowiednia promocja w social mediach. Nie ma znaczenia czy wykorzystujemy do tego Instagrama, Facebooka czy LinkedIna – strategia oraz stosowanie się do podstawowych zasad, powinny zwiększyć ruch na naszej stronie, a co się z tym wiążę – sprzedaż. Konieczna jest jednak regularność, a także zapewnienie odpowiedniej treści i wizualnej strony.

Google Ads a poprawa sprzedaży

Content marketing jest o wiele starszym narzędziem do reklamowania własnej strony niż media społecznościowe. Ogromny potencjał płatnej kampanii reklamowej Google Ads przynosi szybkie efekty w promowaniu własnej działalności i znacznej poprawie sprzedaży. Google Ads, czyli dawne Google AdWords opiera się na bezpośredniej akcji użytkowników, nawet jeśli potencjalny klient nie sfinalizuje swoich zakupów. Google Ads po tzw. porzuconym koszyku w dalszym ciągu proponuje użytkownikowi te produkty, a także przypomina o obowiązujących na nie promocjach.

Budowa strony sklepu internetowego

Sam wygląd strony sklepu internetowego również ma znacznie jeśli pragniemy podnieść naszą sprzedać. Przy wybieraniu szablonu lub przy jego projektowaniu przez specjalistów konieczne jest zwrócenie uwagi na dobre praktyki UX. To, jak strona zostanie postawiona będzie miało ogromne znaczenie w praktyce. Dlatego warto zadbać, aby szablon był czytelny dla każdego odwiedzającego, a także posiadał sprawną wyszukiwarkę produktów, umożliwiającą filtrowanie po odpowiednich kategoriach. Duże znaczenie będą miały także przyciski Call to Action oraz funkcjonalna nawigacja menu.

Optymalizacja treści na stronie

Nie bez znaczenia ma także treść zamieszczana na stronie. Niezależnie od charakteru sklepu online istotne znaczenie ma jakość i optymalizacja treści. Warto zadbać o to, aby opisy produktów były krótkie i konkretne, a także zawierały słowa kluczowe. Nie może zabraknąć treści unikalnych, które będą traktowane przez Google jako wyjątkowe i wyżej pozycjonowały sklep w wyszukiwarce, generując większy ruch organiczny.

Spersonalizowane e-maile do klientów

Spersonalizowane e-maile, czyli newsletter to również doskonałe narzędzie marketingowe, które zwiększy sprzedaż. Wykorzystywanie chwytliwych tytułów, a także informowanie subskrybentów o ciekawych promocjach lub nowych treściach to klucz do osiągnięcia większego zainteresowania ofertą.

Regularny kontakt z klientami

Kontakt z potencjalnymi klientami jest niezwykle ważny w prowadzeniu biznesu, więc warto posiadać odpowiednią zakładkę na stronie, która go umożliwia. Regularne odpowiadanie na e-maile oraz zapytania również jest mile widziane.

Chatbot dostępny całą dobę

Chatboty to dosyć nowe rozwiązanie, które umożliwia utrzymanie kontaktu z klientami oraz zwiększa możliwość odpowiadania na pytania związane ofertą, możliwościami płatności i sposobem realizacji zamówienia. Chatbot dostępny całą dobę będzie poprawiał sprzedaż nawet w późnych godzinach nocnych.

Sposoby płatności w sklepie internetowym

Współcześnie nawet sposoby płatności dostępne w sklepie internetowym mogą zwiększyć naszą sprzedażą. Im większe możliwości, tym więcej zainteresowanych zakupem klientów. Możliwość płatności kartą, przelewem czy blikiem to tylko nieliczne sposoby na zapłatę za swoje zamówienie. Warto inwestować w nowe rozwiązania, które sprawdzają się w sprzedaży internetowej.

Recenzje produktów klientów a wpływ na sprzedaż

Opinie innych klientów o zakupie są ważne i bardzo często zwracają na nie uwagę osoby, które wahają się nad złożeniem zamówienia. Dlatego warto prosić klientów po dokonaniu zakupu, aby wyrazili swoje zdanie o jakości usługi. Z pewnością zachęci to innych do skorzystania z naszej oferty.

Jak prowadzenie bloga wpływa na poprawę sprzedaży?

Wielu przedsiębiorców zapomina, że prowadzenie bloga na stronie sklepu internetowego ma wiele zalet – treść buduje wizerunek eksperta w danej dziedzinie, opowiada o możliwościach sprzedawanego produktu czy też dzięki oryginalnej treści zwiększa ruch organiczny. Dobre artykuły na blogu mogą zainteresować większą grupę odbiorców, a co się z tym wiąże – zachęcić ich do dokonania zakupu i zwiększenia sprzedaży. Dbając o wszystkie te elementy, sklep internetowy z pewnością wyróżni się na tle konkurencji.

Poprawa sprzedaży w e-sklepie

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne