Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

10 błędów na stronie WWW, które powinieneś poprawić w 2021 roku

Firmowa strona www jest obecnie jednym z podstawowych filarów strategii marketingowej w wielu branżach, stanowiąc dla konsumentów podstawowe źródło informacji o marce i jej produktach. Statystycznie nawet 88%[1] użytkowników czyta informację o produkcie dostępną online przed podjęciem decyzji o zakupie, a nawet 36% osób ufa marce bardziej, jeśli ta ma własną stronę internetową.

  • Jak jednak zadbać właściwie o swoją stronę www?
  • Jakich błędów unikać?

Poznaj listę 10 błędów na stronie www, które powinieneś poprawić przed 2021 rokiem.

    Zostaw dane -
    wykonamy dla Ciebie bezpłatny audyt www!

    *pola wymagane

    Dlaczego potrzebujesz sprawnej strony www?

    Każdy błąd pojawiający się na Twojej stronie internetowej stanowi zagrożenie dla jej prawidłowego działania. Strona może odrzucać wizualnie, nie przyciągać uwagi odbiorcy do odpowiednich punktów lub nie dawać mu wystarczająco informacji, skutkując wysokim współczynnikiem odrzucenia.

    Co oznacza to dla firmy i sprzedaży?

    Klienci nie skorzystają z Twoich produktów i usług, jeśli wejście na stronę internetową będzie trudniejsze, niż powrót do wyszukiwarki i przejście na stronę konkurencji.

    Źle przygotowaną stroną internetową nie dotrzesz do swojej docelowej grupy odbiorców. Żadna reklama w Google Ads czy mediach społecznościowych nie pomoże, jeśli potencjalny klient szukający produktu nie znajdzie na Twojej stronie żadnych informacji o nim lub, co gorsza, w ogóle nie trafi na stronę zakopaną na 3,5 czy 10 stronie wyników w Google.

    Obecność w sieci dla samego faktu posiadania strony www nie wystarczy, by wyróżnić się na tle konkurencji.

    10 błędów na stronie internetowej, które powinieneś poprawić przed 2021 rokiem

    Dla tych, którzy wiedzą jak ważne jest posiadanie dobrze przygotowanej strony internetowej, stworzyliśmy listę 10 najczęściej spotykanych błędów na firmowych witrynach. Upewnij się, że nie pojawiają się na Twojej stronie – to one mogą być przyczyną, dla których Twoja marka nie pozycjonuje wysoko w wynikach wyszukiwania i nie przyciąga wyświetleń przekładających się na sprzedaż.

    1. Długi czas ładowania

    Jeśli użytkownik musi czekać na załadowanie się strony dłużej, niż kilka sekund, z dużym prawdopodobieństwem straci cierpliwość jeszcze zanim zapozna się z zawartością strony głównej. Upewnij się, że nie łatwiej mu wrócić do wyszukiwarki i otworzyć stronę konkurencji, niż dotrzeć do katalogu produktów na Twojej stronie www.


    Sprawdzanie szybkości ładowania www: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

    2. Brak lub źle zainstalowany SSL

    Certyfikat SSL jest oficjalnie wymagany przez Google od 2017 roku i oznacza, że strona szyfrowana jest specjalną warstwą gwarantującą bezpieczeństwo danych przetwarzanych na stronie. Jeśli Twoja witryna nie ma certyfikatu lub posiada błędnie zainstalowany certyfikat SSL, użytkownicy zobaczą ją jako stronę potencjalnie niebezpieczną, z wyraźnym komunikatem o możliwym zagrożeniu. Przeglądarki domyślnie sugerują, by takiej strony nie odwiedzać i powrócić do wyszukiwarki.

    Przykład źle wdrożonego certyfikatu SSL.

    Brak certyfikatu SSL oznacza dla firmy utratę zaufania użytkowników – nie przekazujemy danych komuś, kto nie dba o ich zabezpieczenie. Musisz liczyć się też z większym współczynnikiem odrzuceń, bo użytkownik po odwiedzeniu takiej strony z dużym prawdopodobieństwem od razu ją opuści. Posiadanie certyfikatu SSL jest również czynnikiem rankingowym w Google – Twoja strona nie pojawi się na wysokiej pozycji, jeśli jest niebezpieczna.

    3. Brak dostosowania pod mobile i kciuk odbiorcy

    Strona internetowa musi być dostosowana do urządzeń mobilnych. Użytkownicy coraz chętniej korzystają z Internetu w smartfonach, a co za tym idzie, niechętnie odwiedzają strony nieprzystosowane do mniejszych wyświetlaczy. W 2021 roku rozwój stron responsywnych pójdzie o krok dalej, promując strony tzw. „thumb-friendly”, czyli dostosowane pod kciuk użytkownika. Co oznacza to w praktyce?

    Strony internetowe w urządzeniach mobilnych przeglądamy najchętniej z pomocą jednego palca – kciuka. W związku z powyższym wszystkie najważniejsze informacje, zakładki i klikalne elementy powinny być dostępne w jego zasięgu.

    Źródło: https://www.theedigital.com/blog/web-design-trends

    4. Brak nagłówka mówiącego o biznesie

    Nagłówek strony internetowej powinien informować o rodzaju działalności, jaką prowadzisz. Pamiętaj, że nie każdy klient zna Twoją markę. Użytkownik, wchodząc na stronę www, musi wiedzieć, z kim ma do czynienia. Problem braku informacji trafia także w roboty wyszukiwarek, które indeksują Twoją stronę i nie są w stanie odgadnąć, do jakiej kategorii ją przypisać, jeśli już na wstępie nie są w stanie precyzyjnie jej określić.


    Brak nagłówka informującego o branży i specyfiki działania firmy powoduje dezinformację u użytkownika, źrodło: finstone.pl

    5. Niewłaściwa struktura strony i chaos informatyczny

    Treści na stronie mają przyciągać uwagę użytkownika, ale jednocześnie być ułożone w sposób czytelny, zrozumiały i hierarchiczny. Klient, który po raz pierwszy odwiedza Twoją stronę ma instynktownie poruszać się po jej kolejnych podstronach i zakładkach, zgodnie z zasadami UX (User Experience). Architektura strony internetowej ma być dopasowana pod roboty wyszukiwarki, ale przede wszystkim pod użytkownika – treść ma być na tyle czytelna, by użytkownik nie potrzebował mapy do obsługi strony.

    6. Brak danych firmowych

    Po raz kolejny przypominamy – klient, który pierwszy raz odwiedza Twoją stronę nie zna marki i zakładamy, że chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Na stronie powinny pojawić się nie tylko proste dane w stopce, takie jak nazwa firmy i jej adres, ale też jej pełne dane rejestrowe, NIP, REGON oraz KRS. Wszystkie pojawią się w stopce strony www, zakładce kontaktowej i opcjonalnie w nagłówku, tak by każdy użytkownik miał szanse trafić na nie bez problemu. Dla ułatwienia kontaktu podaje się dodatkowo numery telefonu, adres e-mail, fax, a optymalnie gotowy formularz kontaktowy.

    7. Niedostosowanie pod SEO

    Strona internetowa będzie widoczna w wyszukiwarce tylko wtedy, gdy zoptymalizujemy ją pod kątem SEO. Działania skupiają się tu nie tylko na nasyceniu frazami kluczowymi, które wydają się pasujące – pozycjonowanie to rozwinięte narzędzie marketingu internetowego wymagające wyczucia, analizy zmian i konkurencji oraz ciągłej pracy nad doskonaleniem treści i zawartości strony. Dla optymalnych rezultatów najlepiej zlecić je doświadczonej agencji marketingu internetowego.

    8. Niepoprawny format grafik

    Zdjęcia i grafiki na stronach internetowych są niezbędne, by zwrócić uwagę czytelnika. To jednak one są też przyczyną wolniejszego ładowania się strony i jej niepoprawnego działania. W najlepszym przypadku strona będzie długo się ładować, w najgorszym – zdjęcia nie wyświetlą się w ogóle, pozostawiając po sobie jedynie puste miejsce. Tak przygotowana strona odrzuci każdego, nawet najwytrwalszego potencjalnego klienta.

    Dodając obrazy na stronę nie można zapomnieć też o ich jakości i wartości wizualnej. Zły format i rozmiar mogą spowodować nieestetyczne rozciąganie obrazu, widoczne piksele, brzydkie przycięcia. Jeśli nie masz dobrej jakości zdjęć, nie publikuj ich wcale.

    9. Strona powitalna

    Co widzi użytkownik, gdy otwiera Twoją stronę internetową? Jeśli jego oczom ukazuje się strona powitalna, zmuszająca do kliknięcia w przycisk „wejdź” przekierowującego na stronę główną, masz poważny problem na stronie. Opcja taka nie tylko obniża wyniki w wyszukiwarkach i podnosi współczynnik odrzuceń, ale też negatywnie wpływa na wspomnianą wcześniej nawigację po stronie. Prowadzisz dwie różne działalności? Nie podpinaj ich pod jedną stronę internetową z opcją wyboru na stronie powitalnej, tylko stwórz dwie odrębne, dobrze przygotowane witryny.

    10. Wyskakujące pop-upy

    Na koniec listy pozostawiliśmy jedną z największych bolączek współczesnych stron internetowych. Wyskakujące okienka informujące o RODO, nowych promocjach, możliwości włączenia powiadomień, akceptacji regulaminu, dołączeniu do newslettera, polubieniu profili społecznościowych… czy masz świadomość, jak bardzo irytujące mogą być dla czytelnika, który chce szybko dotrzeć do koszyka i zrealizować zakup?

    Pop-upy są jednym z najbardziej odstraszających elementów na stronie internetowej i o ile w przypadku RODO są dość ważne, w pozostałych sytuacjach znacznie lepiej zastąpić je skutecznymi przyciskami Call To Action oraz, co ważniejsze, dobrze przygotowaną treścią, dzięki której klienci zechcą zostać na stronie z własnej woli, nie z poczucia przymusu po odrzuceniu kolejnego wyskakującego okienka.

      Zostaw dane -
      wykonamy dla Ciebie bezpłatny audyt www!

      *pola wymagane

      Zweryfikuj swoją stronę www i działaj skuteczniej

      Błędy na stronie www odrzucają użytkowników wizualnie, wpływając negatywnie na ich odczucia i ogólny wizerunek Twojej firmy. Niezależnie od tego czy tworzysz nową stronę, czy korzystasz z niej od dawna, w pierwszej kolejności skupiaj się na użytkowniku, jego potrzebach i oczekiwaniach. Działaj zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i nie wykorzystuj każdego nowego trendu, zmieniając wygląd witryny średnio co kilka tygodni. Potrzebujesz pomocy? Specjaliści portalu SamodzielnyPrzedsiebiorca.pl mogą bezpłatnie zweryfikować Twoją stronę internetową. Upewnimy się, że jest przygotowana na dobry start w 2021 roku.

       

      Źródła:

      [1] https://www.lyfemarketing.com/blog/importance-of-a-website/

      Kliknij aby skomentować

      Leave a Reply

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Najnowsze

      Biznes

      Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

      Biznes

      Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

      Biznes

      Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

      Marketing internetowy

      Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

      Biznes

      Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

      Marketing internetowy

      Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

      Sprawdź również

      Księgowość

      Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

      IT

      Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

      Księgowość

      Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

      Księgowość

      Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

      Topowe tematy

      Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne