Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Księgowość

Kiedy warto współpracować z firmą księgową?

Współpraca z księgowa

Biuro rachunkowe posiada uprawnienia do świadczenia usług z zakresu księgowości. Pracownicy specjalizują się w rachunkowości, doradztwie, czy sprawach związanych z kadrami i płacami. Ich oferta obejmuje księgowość dla małych firm, dużych podmiotów gospodarczych, instytucji, a także dla osób fizycznych.

Dlaczego warto współpracować z biurem rachunkowym?

Dla przedsiębiorcy współpraca z księgową to przede wszystkim duża wygoda. Samodzielne prowadzenie ksiąg rachunkowych nie należy do najprostszych zadań. Konieczność przestrzegania wszystkich terminów, znajomość ciągle zmieniającego się prawa podatkowego, czy generowanie comiesięcznych zestawień pochłania sporą ilość czasu, którą z powodzeniem przedsiębiorca może wykorzystać na rozwój firmy.

Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiedzialność. W przypadku współpracy z biurem rachunkowym to właśnie ich pracownicy zobowiązani są do znajomości i przestrzegania aktualnych przepisów podatkowych. Przedsiębiorca nie musi obawiać się konsekwencji, które będą następstwem popełnionego błędu. W takiej sytuacji cała odpowiedzialność spada na pracowników biura rachunkowego. Wynika to z polisy ubezpieczeniowej, którą muszą wykupić wszystkie podmioty świadczące usługi rachunkowe. Kolejną ważną zaletą są oszczędności. Wiele osób zastanawia się, ile kosztuje księgowość w jednoosobowej firmie, a jakie koszty ponoszone są w przypadku większych przedsiębiorstw. Cena usług zależy od wielu czynników. Najczęściej jest uzależniona od zakresu świadczonych usług. Niewątpliwie powierzenie swojej księgowości w ręce biura rachunkowego będzie mniejszym wydatkiem w porównaniu do zatrudnienia kilku dodatkowych osób.

Księgowość dla firmy

To także spokój i komfort każdego przedsiębiorcy. Warto również pamiętać, że biuro rachunkowe zobowiązuje się także do załatwienia wszystkich spraw urzędowych. Pracownicy dopilnują, aby wszystkie formalności zostały dochowane.

Przedsiębiorca, który powierza prowadzenie księgowości pracownikom biura rachunkowego, może także liczyć na fachowe doradztwo z różnych dziedzin, które znacząco przyczyni się do sprawniejszego zarządzania firmą.

Kiedy należy zdecydować się na usługi księgowe?

Wiele małych przedsiębiorców, którzy planują wejść na rynek, zastanawia się, jak prowadzić księgowość. Nie jest to proste zadanie, dlatego z usług biura rachunkowego można skorzystać jeszcze przed zarejestrowaniem działalności gospodarczej. Wykwalifikowani pracownicy przygotują i pomogą uporać się z całą dokumentacją dotyczącą rejestracji firmy. Jednak to nie jedyne rozwiązanie. Z doświadczenia biur rachunkowych warto również skorzystać w sytuacji, kiedy działalność gospodarcza jest już prowadzona, a przedsiębiorca potrzebuje pomocy z zakresu księgowości lub w kwestiach związanych z kadrami i płacami. To także świetne rozwiązanie dla firm, które nie chcą ponosić dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem kolejnej osoby, dostosowaniem miejsca pracy, czy wykupieniem licencji oprogramowania księgowego. W tym przypadku współpraca z biurem rachunkowym okazuje się tańszym rozwiązaniem.

Jak znaleźć odpowiednie biuro rachunkowe?

Szukając odpowiedniego biura rachunkowego dla swojej firmy, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów:

  1. Certyfikat – mimo iż nie jest on wymagany, warto sprawdzić, czy osoba prowadząca biuro rachunkowe, z którym zamierzamy podjąć współpracę, posiada tzw. świadectwo kwalifikacyjne.
  2. Licencje – warto sprawdzić, czy osoby pracujące w danym biurze rachunkowym dysponują odpowiednimi licencjami doradców podatkowych. Ich posiadanie będzie świadczyło o szerokim zakresie wiedzy.
  3. Szkolenia kadry pracowniczej – dobrze jest upewnić się, że pracownicy konkretnego biura rachunkowego systematycznie są szkoleni z zakresu prawa podatkowego.
  4. Ubezpieczenie OC – jest równie ważne co kwalifikacje. Mimo iż jego wykupienie jest obowiązkowe, to warto sprawdzić, gdzie została wykupiona polisa i jaka jest jej wysokość. Będzie to miało kluczowe znaczenie w przypadku pokrycia ewentualnych strat.
  5. Bezpieczeństwo – każde biuro rachunkowe zobowiązane jest chronić dane wszystkich swoich klientów. Tutaj można dopytać o system zabezpieczeń, wewnętrzną politykę bezpieczeństwa oraz w jaki sposób pracownicy chronią dane przed ich wyciekiem lub utratą.
  6. Zakres świadczonych usług – w tym przypadku, warto upewnić się, że dane biuro rachunkowe posiada pełen zakres świadczonych usług, które będą obejmowały dane przedsiębiorstwo. Dobrze jest również poszerzyć pakiet o inne usługi np. doradztwo podatkowe czy załatwianie spraw w urzędach.
  7. Doświadczenie – biura rachunkowe prosperujące na rynku od dłuższego czasu, najczęściej cieszą się sporym zainteresowaniem przedsiębiorców. Dodatkowo można również poczytać opinie na ich temat w internecie. Warto jednak pamiętać, że staż nie zawsze jest wyznacznikiem kompetentnego zespołu pracowników. Dobrze jest wziąć pod uwagę również opinie innych osób.
  8. Cena – decydując się na księgowość dla firmy, nie należy kierować się niską ceną. Z reguły przekłada się ona na gorszą jakość świadczonych usług. Rozsądnie będzie wybrać odpowiednie biuro rachunkowe, kierując się zasadą wysokość ceny proporcjonalna do jakości świadczonych usług.

Samodzielne prowadzenie księgowości wiąże się nie tylko z ryzykiem, ale przede wszystkim pochłania sporą ilość czasu. To nie tylko księgi rachunkowe, ale także systematyczne doszkalanie się z zakresu prawa podatkowego, które bardzo często ulega zmianie. Chcący zapewnić sobie komfort i spokój warto skorzystać z usług profesjonalnego biura rachunkowego.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne