Marketing internetowy

W jakich branżach sprawdzi się firmowy Instagram

Popularność social-mediów powoli czyni z Instagrama integralną część komunikacji firmy z potencjalnymi, nowymi lub stałymi klientami. Publikowanie zdjęć na Instagramie i dbanie o content profilu w niektórych branżach może okazać się doskonałym ruchem marketingowym. Potencjał Instagrama jest ogromny, dlatego warto wiedzieć, jak wykorzystać social media do promocji marki, usług czy sklepu.

Firmowy Instagram – jak prowadzić?

Dobrze prowadzony firmowy Instagram może się stać doskonałym narzędziem marketingowym przynoszącym konkretne zyski. Od wielu lat social-media stanowią kanał komunikacji z odbiorcami, pozwalają na kreowanie określonego wizerunku w mediach, ale też na przedstawianie produktów i usług w ciekawej i atrakcyjnej formie. Instagram daje wiele możliwości rozwoju marki, o ile jest traktowany poważnie. Oto 5 zasad prowadzenia firmowego Instagrama, o które warto dbać:

  1. atrakcyjne wizualnie zdjęcia
  2. stosowanie dopasowanych hashtagów
  3. regularność wpisów
  4. stosowanie wezwań do działania
  5. bycie częścią społeczności

Dlaczego warto założyć firmowy Instagram?

Trzeba mieć na uwadze, że Instagram to fotograficzny serwis, w którym najważniejsze jest zdjęcie przyciągające uwagę. Grafika to jednak nie wszystko, ponieważ na Instagramie stosuje się hashtagi, dzięki którym zdjęcie może zobaczyć nawet cały świat. Konto biznesowe na Instagramie daje możliwość tworzenia i utrzymywania relacji, a działania marketingowe faktycznie mogą przełożyć się na wzrost przychodów ze sprzedaży.

Profil firmowy a Instagram – jakie branże powinny mieć Instagram?

Obsługa aplikacji Instagrama jest bardzo prosta, ale aby zyskać wielu fanów konieczne jest wiedzieć, co i jak robić. Określenie profilu firmy pomoże stworzyć prosperujący kanał komunikacji z dużą ilością obserwujących, którzy chętnie reagują na zdjęcia i relacje. Marketing i wypozycjonowanie marki staje się coraz trudniejszym zajęciem ze względu na stale rosnącą konkurencję. Jakim branżom polecamy założenie Instagrama firmowego?

  • branża beauty

Instagram dla branży kosmetycznej to doskonałe narzędzie do promowania produktów, ale też fantastyczna okazja do przedstawiania efektów przed i po. Obrobione graficznie zdjęcia przyciągają uwagę, a jednocześnie zachęcają do zakupu produktów. Piękne opakowania, dobrze dobrane światło i ładne modelki pozwolą pokazać atuty produktów z jak najlepszej strony. Uwagę i zainteresowanie followersów zyskasz dzięki prezentowaniu efektów przed zastosowaniem kosmetyku czy zabiegu pielęgnacyjnego a po nim. Porównania działają zaskakująco i budzą ciekawość. Branża beauty powinna to wykorzystać!

 

  • branża podróżnicza

Kapryśna pogoda, stres w pracy i wiele obowiązków w domu budzą tęsknotę za wakacjami, zwiedzaniem historycznych miejsc, podziwianiem wspaniałych widoków. Instagram założony przez biuro podróży to idealne narzędzie do pokazywania zdjęć pięknych miejsc, a jednoczesnej reklamy np. popularnych w danym okresie kierunków podróży. Wiele osób interesuje się podróżami i chętnie przegląda piękne zdjęcia różnych krajobrazów naturalnych czy ekspansywnych miast, szukając zakątków świata, do których można się wybrać chociażby na chwilę – przeglądając Instagrama.

 

  • branża odzieżowa

Zainteresowanie branżą odzieżową w sieci nie powinno dziwić. Wydaje się nawet, że branża odzieżowa radzi sobie na Instagramie najlepiej. Bez względu na to, czy prowadzisz mały lokalny butik, sieć odzieżową czy markę osobistą, Instagram to narzędzie, który warto wykorzystać do promocji nowych kolekcji, konkretnych ubrań czy setów. Instagram odgrywa dużą rolę w branży modowej, dlatego budowanie marki warto oprzeć na zaplanowanych działaniach właśnie na Instagramie.

  • branża architektoniczna

Piękne wnętrza urządzone w stylu nowoczesnym, skandynawskim czy loftowym budzą obecnie największe zainteresowanie. Dużą popularnością cieszą się same biura projektowe, które oferują swoje usługi projektowania wnętrz. Pokazywanie wykonanych realizacji umacnia wizerunek architektów jako ekspertów. Prowadzenie firmowego Instagrama to okazja do pokazania swoich wizualizacji, ale też doskonała reklama umiejętności i wyczucia stylu, a jednocześnie sposób na pozyskiwanie nowych klientów.

Kliknij aby skomentować

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

©Copyright 2020 LTB Sp. z o.o. ul. Gwiaździsta 66, 53-413 Wrocław

Exit mobile version