Marketing internetowy

Dlaczego warto prowadzić działania SEO w Niemczech?

Polskie firmy działające w sektorze handlu e-commerce, chcąc utorować sobie drogę do zachodnich rynków i ich zamożnych konsumentów, często celują w strategię rozszerzania swojej działalności na rynek niemiecki. Niemcy – jako jeden z najważniejszych partnerów gospodarczych Polski – okazują się być kierunkiem atrakcyjnym nie tylko pod kątem możliwości nabywczych tamtejszych klientów, ale również ze względu na pozytywne trendy widoczne w danych z ostatnich lat, które pokazują, jak aktualnie prezentuje się sytuacja rynku e-commerce za Odrą i jakie możliwości czekają na jego nowych graczy.

Budowanie biznesplanu zakładającego ekspansję internetowego rynku sprzedażowego w Niemczech powinno rozpocząć się przede wszystkim od stworzenia strategii SEO, na podstawie której możliwe będzie wdrożenie działań, dzięki którym wraz z naszą ofertą trafimy do niemieckich konsumentów.

Strategia tego typu powinna zakładać zarówno wykonanie rzetelnych audytów użyteczności sklepu internetowego, jak i jego pełną optymalizację pod nowy rynek (w tym rozważenie rozszerzenia adresu strony o niemiecką domenę „.de”), stworzenie planu content marketingowego oraz link buildingowego, estymacje, a także analizy danych czy prawidłowe określenie wskaźników KPI. Choć to wszystko jest zaledwie cząstką pracy, którą należy włożyć, by zaistnieć w niemieckich wyszukiwarkach, inwestycja czasu i kapitału w pozycjonowanie sklepu internetowego na rynku naszych sąsiadów może się bardzo opłacić. Dlaczego?

SEO w Niemczech – dlaczego warto?

Szukając odpowiedzi na to pytanie, należy przede wszystkim wziąć pod lupę aktualne dane dotyczące niemieckiego e-commercu oraz poznać obraz niemieckiego konsumenta internetowego oraz środowiska handlowego.

NIEMIECKI E-COMMERCE W LICZBACH

W biznesie olbrzymie znaczenie mają liczby, dlatego planując pozycjonowanie sklepu internetowego w Niemczech, powinniśmy opierać się właśnie na nich. W przypadku naszego zachodniego sąsiada dane są sprzyjające. Jak na kraj wysoko rozwinięty przystało, który zdążył już unormować kwestie związane z dostępem obywateli do sieci (93% mieszkańców korzysta z Internetu), a ponadto wykształcił kulturę robienia zakupów online (ponad 66 milionów obywateli kupuje w sieci), Niemcy kojarzyć nam się powinny z korzystną dla nowych graczy stabilizacją rynku e-commerce. W perspektywie światowej zajmuje on mocną 5. lokatę, reprezentując wartość ponad 100 miliardów euro. Biorąc pod uwagę fakt, że tendencje pozostają tu wzrostowe, chętnych do podziału tego kuszącego tortu nie brakuje. A wygrywają ci, którzy potrafią dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów przy jednoczesnym utrzymaniu klientów stałych.

W zdobywaniu nowych odbiorców skuteczne będą przede wszystkim działania pozycjonujące w wyszukiwarkach. Nasi zaodrzańscy sąsiedzi najchętniej korzystają z wyszukiwarki Google (94% użytkowników), więc to właśnie na niej powinniśmy się skupić. Rzetelna optymalizacja witryny sklepu, działania link buildingu czy content marketingu i inne zalecone i stopniowo wdrażane przez ekspertów czynności mogą przynieść sporo korzyści.

NIEMIECKI KLIENT W INTERNECIE – CO WARTO O NIM WIEDZIEĆ?

Dzięki temu, że Niemcy są krajem wysoko rozwiniętym, w którym z Internetu korzysta niemalże całe społeczeństwo, ustabilizowany online shopping przeżywa swój dobry czas. Stateczny już system zakupów online zdołał wykształcić pewien typ konsumenta, który Niemcy w ogólnym spojrzeniu reprezentują.

Klient niemiecki w sieci jest:

  • świadomy swoich zakupów – wybiera produkty dobre jakościowo, nie sugerując się w pierwszej kolejności parametrem ceny, i po takie produkty wraca,

  • mało konfliktowy – obsługa klienta niemieckiego online przebiega sprawnie i rzadko zdarzają się sytuacje kryzysowe,

  • powracający – gdy polubi dany produkt lub markę, powróci po nie, co ułatwia budowanie bazy stałych klientów,

  • zainteresowany zagranicznymi ofertami – szacuje się, że 15% niemieckich kupujących poszukuje ofert produktów zagranicznych, co dla sprzedawców polskich jest zjawiskiem korzystnym,

  • zamożny – dzięki czemu nie zwraca uwagi tylko na cenę produktów, ale również na ich jakość, identyfikację marki czy przesłanie, jakie ta z sobą niesie. Wg danych statystyczny klient niemieckiego e-commercu w ciągu roku wydaje na zakupy online ponad 1400 euro. Kwota ta z pewnością rodzi apetyt właścicieli sklepów internetowych.

Powyższe fakty sprawiają, że nasz zachodni sąsiad okazuje się być bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla polskich sprzedawców internetowych mających w planach zagraniczną ekspansję biznesową. Jeśli dodamy do tego bliskość geograficzną Niemiec, a co za tym idzie – nieskomplikowany transport i logistykę wysyłek – możemy mówić o kierunku niemalże idealnym.

Trzeba jednak przy tym zaznaczyć, że ogromna wartość niemieckiego rynku e-commerce nie bierze się znikąd. Budują ją tysiące sklepów internetowych działających zarówno na zasadach własnych, jak i sprzedających za pomocą platform zakupowych – takich jak chociażby popularny w Niemczech Amazon. Chcąc odnieść sukces na tym bogatym rynku, trzeba liczyć się z dużą konkurencją i być gotowym walczyć z nią o klientów – przede wszystkim za pomocą działań SEO i pozycjonowania.

Innowacyjną ofertą SEO dla krajów europejskich może pochwalić się polska agencja SEOgroup, która opracowała zaawansowaną i jedyną na rynku autorską koncepcję SEO360®, dzięki której możliwe jest zdobycie szerokiej widoczności i nowych klientów za granicą – również w Niemczech.

Kliknij aby skomentować

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

©Copyright 2020 LTB Sp. z o.o. ul. Gwiaździsta 66, 53-413 Wrocław

Exit mobile version