Marketing internetowy

Dlaczego warto korzystać z menadżera reklam na Facebooku?

Dzisiaj jeśli nie istnieje się w sieci, nie prowadzi się profilu, zwłaszcza firmowego w przypadku przedsiębiorstw (np. w Google’u, LinkedIn i na Facebooku) to tak jakby się faktycznie nie istniało. Samo założenie konta na portalu społecznościowym to jednak zdecydowanie za mało. Konieczne jest także umiejętne przygotowywanie atrakcyjnych treści i zarządzanie nimi w sposób, który będzie powodował budowanie marki. Jest to długotrwały i wymagający proces, który jest jednak warty trudu i poświęcenia. Pomocne może być w nim korzystanie z menedżera reklam na Facebooku.

Jakie możliwości daje korzystanie z menadżera reklam?

Menadżer reklam jest narzędziem które pozwala na ich tworzenie i efektywnie zarządzanie nimi. Jest to jednak dopiero początek szeregu zalet. Pozwala on bowiem na jednoczesne zarządzanie kilkoma kampaniami reklamowymi, reklamami i ich zestawami przy autonomicznym edytowaniu grup odbiorców lub budżetów. Przekłada się to na dokładną analizę wyników i elastyczne reagowanie na nie. W efekcie zyskujemy narzędzie do wyświetlania tej samej reklamy różnym grupom odbiorców i weryfikację, w której z nich przynosi ona najlepsze efekty.

Tworzenie kampanii reklamowych i konfigurowanie ich według aktualnych potrzeb to podstawowy atut menadżera reklam. Umożliwia on dokonanie wyboru zarówno celu marketingowego, grupy odbiorców, miejsca jej wyświetlania (np. Facebook, Messenger, Instagram), formatu oraz budżetu (zarówno dziennego jak i całkowitego). Pozwala on także na tworzenie tzw. „dark postów”, które nie pojawią się na stronie, tylko będą wyświetlane jako reklamy.

Menadżer reklam na Facebooku to jednocześnie doskonałe narzędzie analityczne, które pozwala na przeprowadzenie szczegółowej interpretacji wyników. Dokładne dane i statystki przeprowadzonych kampanii pozwolą na bieżącą optymalizację i tworzenie raportów, nawet zaraz po ich zakończeniu. Narzędzie to jest bardzo przyjazne, i pozwala na dowolną edycję danych, które są z jakiś względów interesujące i potrzebne. Dobór parametrów do raportu jest indywidualny. Raport można w łatwy sposób wyeksportować i udostępnić, co pozwala na przekazanie go do innego działu firmy lub kierownictwa. Jest to spora oszczędność czasu.

Ponadto menadżer reklam pozwala na:

  • dokładne targetowanie,
  • kreowanie jednej reklamy do różnych odbiorców,
  • tworzenie zestawów reklam i porównywanie wyników,

wybór wielkości korzystania z budżetu.

Dlaczego lepiej korzystać z manadżera reklam niż z „centrum reklam”?

Manadżer reklam jest lepszym narzędziem niż oferowane w ramach profilu firmowego „centrum reklam”. To drugie umożliwia co prawda współpracę nad wizualizacją reklam i nie wymaga ono szczególnych umiejętności ani doświadczenia w reklamowaniu się na Facebooku. Pozwala ono na tworzenie wizualizacji reklam, udostępnianie ich innym oraz wyświetlanie podglądu. Jest to narzędzie dobre do promowania swoich propozycji i weryfikacji ich prezentacji. Jest to jednak rozwiązanie, które nie jest tak wszechstronne jak menadżer reklam, który daje szerokie spektrum możliwości. Menadżer pozwala na zbudowanie całej kampanii reklamowej, używając przy tym zaawansowanych opcji.

Jak stworzyć przy jego wykorzystaniu dobrze funkcjonującą reklamę?

Przejście do menagera reklam możliwe jest bezpośrednio przy użyciu linka https://www.facebook.com/adsmanager/manage/campaigns?act=650243061706766

Aplikacja jest niejako „nastawiona” na pomoc użytkownikowi, dlatego w razie problemów dostępne są samouczki i instruktaże obsługi krok po kroku.

Pierwszą akcją powodującą uruchomienie menadżera jest kliknięcie zielonego przycisku „Utwórz”.  Następnie konieczny jest wybór jednego z 11 celów kampanii, które zostały podzielone według 3 kategorii:

  • Świadomość:
    • rozpoznawalność marki,
    • zasięg
  • Działania:
    • ruch,
    • aktywność,
    • instalacje aplikacji,
    • wyświetlanie filmu,
    • pozyskiwanie kontaktów,
    • wiadomości
  • Konwersja:
    • konwersje,
    • sprzedaż z katalogu,
    • ruch w firmie

W zależności od wyboru konkretnego celu wyświetlane są informacje, które go opisują, oraz ewentualne dodatkowe pola do wyboru. Następnie użytkownik przenoszony jest do nowej zakładki związanej z nową kampanią. W tym miejscu konieczne jest nadanie kampanii nazwy, wybór szczególnych kategorii reklam, uzupełnienie informacji o kampanii czy optymalizacja jej budżetu. Z zakładki „Nowa kampania z celem (tutaj zostaje wymieniony cel)” możliwe jest przejście do dwóch podstron „Nowy zestaw reklam z celem (tutaj zostaje wymieniony cel)” oraz „Nowa reklama z celem (tutaj zostaje wymieniony cel)”.

Po prawej stronie ekranu w podstronach wyświetlana jest charakterystyka grupy docelowej i szacowane wyniki dzienne. Możliwy jest także wybór umiejscowienia reklamy: ręczny lub zalecany przez twórców serwisu – automatyczny.

Tworzenie jest bardzo intuicyjne, dzięki czemu nie powinno być większych problemów nawet przy pierwszym kontakcie z managerem reklam. W sytuacji wystąpienia jakichkolwiek wątpliwości możliwe jest skorzystanie z samouczków lub pomocy. W drugim przypadku możliwe jest znalezienie przy użyciu prostej wyszukiwarki artykułów dotyczących problematycznej kwestii.

Testowanie skuteczności poszczególnych grup odbiorców możliwe jest dzięki stworzeniu kilku zestawów reklamowych. Ostatecznie można wybrać ten, który działa najlepiej.

Korzystanie z menadżera reklam pomoże w sprawnym zarządzaniu nimi i osiąganiu dobrych efektów. Przyciągnięcie bezcennej uwagi klienta jest zadaniem trudnym, jednakże tylko to może gwarantować sukces.

Kliknij aby skomentować

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

©Copyright 2020 LTB Sp. z o.o. ul. Gwiaździsta 66, 53-413 Wrocław

Exit mobile version