Marketing internetowy

Chatbot na Messengerze – przydatne narzędzie czy denerwujący dodatek

Nowe technologie informatyczne znajdują coraz więcej zastosowań zarówno w życiu codziennym, jak i biznesowym. Aktualnie na rynku wybierać można spośród dziesiątek nowinek technologicznych, dzięki którym łatwiej jest poprawić wydajność pracy oraz osiągnąć lepsze efekty sprzedażowe. Do nich należy między innymi chatbot na Messengerze. Czym jest chatbot i kiedy warto z niego skorzystać?

Chatboty wbrew pozorom nie są wymysłem informatycznym, których głównym zadaniem jest zastąpienie pracy człowieka. Dzięki funkcjonalnemu oprogramowaniu można wejść na zupełnie innym poziom interakcji z użytkownikami Internetu. Idea samoczynnej rozmowy jest niezwykle istotna w budowaniu dobrej relacji z potencjalnym klientem. Chatbot może sprawować kilka funkcji, w zależności od tego, czego od niego wymagamy.

Czym jest chatbot?

Chatbot to nic innego jak program czy aplikacja, która ma w sobie zaprogramowane określone reguły odpowiedzi. Dzięki temu bot może komunikować się z drugim człowiekiem za pomocą znaków językowych. Chatboty są coraz bardziej popularne na różnego rodzaju mediach społecznościowych, gdzie bez problemu mogą odpowiadać na zadane wcześniej pytania. Najczęściej spotykamy je podczas korzystania z takich aplikacji jak Messenger.

Chatbot składa się z określonych bloków, zbudowanych z wybranych wcześniej tekstów, linków oraz obrazków. Instalując chatbota na swojej stronie samodzielnie wybieramy odpowiedzi, które znajdują zastosowanie. Co ciekawe, to użytkownik decyduje, w którą stronę pójdzie rozmowa poprzez wybór odpowiednich opcji. Sam chatbot działa na podstawie słów kluczowych zastosowanych przez użytkownika w Internecie. W zależności od tego, co pragniemy osiągnąć poprzez chatbota, konieczny jest dobór odpowiednich fraz oraz słów, na które aplikacja będzie odpowiadać. Istotne jest, aby wszystkie odpowiedzi były dopasowane do stylu naszego biznesu, a sam chatbot zrozumiale komunikował się ze swoimi rozmówcami.

Do czego wykorzystuje się chatbota?

Chatbot służy przede wszystkim do przyspieszenia komunikacji z klientem. Użytkownik, który pragnie uzyskać informacje odnośnie produktu lub usługi, nie musi już pisać osobnego e-maila lub dzwonić – może zadać pytanie na Messengerze, od razu uzyskując odpowiedź na nurtujące go pytanie. Chatbot pozwala również na zbieranie cennych informacji o marce, które pomogą w późniejszej optymalizacji komunikacji oraz sposobu promowania firmy lub konkretnych usług. Odpowiedź zwrotna uzyskiwana za pomocą chatbota pomaga w poprawieniu wydajności firmy, a także w lepszym jej prowadzenia.

Chatbot dzięki spersonalizowanej komunikacji, a także stworzenia konkretnych bloków odpowiedzi, pozwala na zbudowanie bazy preferencji klientów. Dzięki temu nie tylko sama rozmowa będzie przebiegała swobodniej, ale również pozwoli na stworzenie produktów lub usług, które zadowolą każdego. Chatboty są dostępne przez całą dobę i znacznie upraszczają komunikację z klientem. Są także skuteczne w tym, co robią oraz wpływają na poprawę wyników sprzedażowych.

Na jakie pytania odpowiada chatbot?

Trudno jednoznacznie stwierdzić na jakie pytania odpowiadają chatboty. Wszystko jest uzależnione od tego, w jaki sposób zaprogramujemy swojego chatbota, tworząc konkretne bloki tekstu. Z racji tego, że chatbot sugeruje się frazami oraz słowami kluczowymi wykorzystywanymi przez swoich rozmówców, warto stworzyć takie oprogramowanie, które będzie odpowiadało przede wszystkim na pytania związane z naszym biznesem.

Przykładowy chatbot, dzięki któremu użytkownik może uzyskać podstawowe informacje o firmie

Bez problemu można przypisać chatbota do każdej branży – począwszy od oferowania usług, a na fizycznych produktach skończywszy. Odpowiednio zaprogramowany bot na Messengerze spełni swoją funkcję i nie tylko udzieli odpowiedzi na pytanie klienta, ale również zbierze wszelkie niezbędne informacje o zapotrzebowaniu.

Warto jednak wiedzieć, że chatbot powinien bez problemu odpowiedzieć na najprostsze pytania, znajdujące się w zakładce FAQ na stronie internetowej.

Przykładowy chatbot, zachęcający użytkownika do interakcji.

Kiedy warto zrezygnować z chatbota?

Chatbot jako forma sztucznej inteligencji jest fantastycznym narzędziem do obsługi klienta. Należy jednak pamiętać, że jego poprawne funkcjonowanie jest uzależnione jedynie od tego, w jaki sposób go zaprogramujemy. Jeśli zatem nie posiadamy odpowiednich umiejętności i nie potrafimy dostosować chatbota do potrzeb swojej firmy – lepiej z niego zrezygnować. Podobnie warto postąpić w przypadku, kiedy nie jesteśmy pewni co do tego, dlaczego faktycznie potrzebujemy chatbota.

Współcześnie chatboty zyskują na coraz większej popularności i są wykorzystywane do poprawy jakości usług pod względem marketingowym. Dzięki swojej funkcjonalności sprawdzą się w niemal każdym biznesie, a łatwość ich instalacji oraz modyfikacji przekonuje do siebie coraz więcej odbiorców.

Kliknij aby skomentować

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

©Copyright 2020 LTB Sp. z o.o. ul. Gwiaździsta 66, 53-413 Wrocław

Exit mobile version