Jedną z popularniejszych platform komunikacji marketingowej są serwisy społecznościowe. Reklama na jednym z tych kanałów umożliwia szereg korzyści, a także wyróżnia się wysoką skutecznością. Inną z zalet jest szeroki wachlarz możliwości, w tym również zawierają się metody służące pomiarom efektywności. Wszystko to czyni zakres narzędzi w zasobie profesjonalnego marketingowca. Ich używanie z kolei przynosi mnóstwo zalet.
Czym jest Facebook Pixel?
Tak zostało wspomniane powyżej, Facebook Pixel jest rodzajem kodu śledzącego. Dokładniej można powiedzieć, że jest to konkretny fragment kodu JavaScript. Umieszczany jest na stronie internetowej lub w Google Tag Manager. Głównym celem jest śledzenie konwersji, czyli z góry zaplanowanych wydarzeń, zakładanych czynności. Tym samym zyskuje się dodatkowy czynnik, pomagający zbadać efektywność działań reklamowych.
Narzędzie to pozwala na tworzenie list wszystkich osób, które odwiedziły daną witrynę. Możliwe jest to, dzięki „przyłączeniu się” kodu do danego konta, a nie do plików cookie w przeglądarce. Tym samym zyskuje się sprytny sposób na wyświetlanie reklam, nawet po zmianie urządzenia. Facebook Pixel opiera się na monitorowaniu działań i interakcji podejmowanych przez użytkowników.
Analiza zebranych danych pozwala tym samym na określenie nie tylko grup, ale ich preferencji oraz zachowań. Mogą dotyczyć szeregu niezbędnych danych, które prawidłowo użyte mogą posłużyć do tworzenia kolejnych kampanii remarketingowych.
Korzyści dodatku Facebook Pixel
Dane zbierane przez algorytmy, narzędzia Google Analytics oraz Facebook Pixel stanowią niezwykle cenne źródło dla marketingu. Informacje o użytkownikach zawsze były bardzo pomocnym wsparciem podczas planowania i prowadzenia kampanii, jednak nie zawsze ich zdobycie było proste. W dzisiejszych cyfrowych czasach wszystko jest możliwe. Korzystanie z dedykowanych, specjalistycznych narzędzi gwarantuje szereg korzyści dla biznesu.
Optymalizacja kampanii
Dzięki korzystaniu z rozwiązania Facebook Pixel możliwe jest zoptymalizowanie treści reklamowych. Stają się one jednocześnie bardziej skuteczne, poprzez przesyłanie do konkretnych grup odbiorców. To nie tylko ułatwienie dotarcia do nich, ale obniżenie kosztów, które może generować błędne operowanie procesem komunikacji.
Zwiększenie efektywności przy jednoczesnym zmniejszeniu nakładów to nie jedyne korzyści, płynące z optymalizacji. Poprzez zbieranie aktualnych danych możliwe jest prowadzenie dynamicznych kampanii, stale dopasowujących się do grupy odbiorczej.
Kampanie remarketingowe
Zrozumienie działania Facebook Pixel może być ciężkie, więc warto posłużyć się przykładem, który zobrazuje nam zasadę wykorzystania tego dodatku. Każdy z nas spotkał się z sytuacją, kiedy wyszukiwał prezentu dla najbliższej osoby. Załóżmy, że zbliżają się urodziny dziecka. Po wizycie w sklepie internetowym z zabawkami wyświetlają nam się setki produktów w reklamach na platformach społecznościowych.
Nie ważne czy przeglądamy Facebooka, czy Instagrama – z każdej strony zalewają nas zdjęcia zarówno, z danego sklepu, jak i od konkurencji.
Możliwe jest to, dzięki zebranym danym, dotyczącym naszej wizyty, kategorii interesujących as produktów. Cenną informacją okazują się także wykonywane akcje: dodanie do koszyka lub ulubionych. Wszystkie razem pozwalają na stworzenie kampanii remarketingowej, kierowanej do konkretnej grupy odbiorczej.
Tworzenie grup odbiorców
Pixel jest doskonałym narzędziem do tworzenia grup odbiorczych. Zbierane dane pozwalają przede wszystkim zweryfikować kto, jest potencjalnym, najbardziej chętnym do zakupu odbiorcą. Narzędzie pozwala na tworzenie precyzyjnych grup wg konkretnych kryteriów:
- wszyscy użytkownicy, odwiedzający Twoją stronę internetową w ciągu danego okresu;
- osoby, które odwiedzają określone strony internetowe;
- osoby, które odwiedzają określone strony internetowe, ale nie inne;
- użytkownicy, którzy nie odwiedzili Twojej witryny w ostatnim czasie;
- osoby, które spędziły najwięcej czasu na Twojej stronie.
Jednakże nie tylko to świadczy o skuteczności. Facebook Pixel pozwala na zbieranie danych dotyczących demografii, zainteresowań, polubieniach w serwisach społecznościowych. Wszystko to daje możliwość kierowania precyzyjnych komunikatów.
Śledzenie konwersji
Facebook Pixel pozwala na śledzenie konwersji – wszelkich interakcji użytkownika z kierowanymi treściami oraz zdarzeń standardowych:
- wyświetlanie zawartości,
- wyszukiwanie w witrynie,
- dodanie do koszyka,
- dodanie do listy życzeń,
- rozpoczęcie płatności,
- dodawanie danych płatności,
- zakup,
- zainteresowanie ofertą,
- rejestracja.
Monitorowanie odbywa się na podstawie połączonego konto danego użytkownika. Dzięki temu, bez względu na jakim urządzeniu dochodzi do zaistnienia interakcji, Facebook Pixel wychwycą i zapisuje wszystkie dane. Informacje stają się podstawą do udoskonalenia kierowanych komunikatów, planowania przyszłych kampanii oraz tworzenie grup odbiorczych. Zakres jest naprawdę szerokie, a kolejno omówione korzyści przekonują do skorzystania z rozwiązania tego profesjonalnego narzędzia.