Firmowa strona na Facebooku to obecnie podstawa każdej działalności. Nie tylko w ten sposób można stworzyć internetową wizytówkę firmy, ale również prowadzić skuteczną promocję. Dodatkowo Facebook to jedna z pierwszych platform mediów społecznościowych na jaką zaglądają potencjalni klienci w celu znalezienia informacji i opinii o firmie. Dlatego zakładając swoją działalność, warto jak najszybciej stworzyć profil firmowy na Facebooku, aby dotrzeć do nowych klientów i zainteresować ich swoją ofertą.
Jak wygląda zakładanie profilu firmowego na Facebooku w praktyce? Jaka wiedza jest niezbędna do tego, aby otworzyć firmowy profil na Facebooku? Czy konieczne jest posiadanie prywatnego konta, aby stworzyć wizytówkę firmy w social mediach? Sprawdź instrukcje krok po kroku.
Konto firmowe na Facebooku – od czego zacząć?
Posiadanie profilu firmowego na Facebooku i innych mediach społecznościowych przynosi wiele korzyści dla organizacji. Wynika to z tego, że SM stanowią doskonały sposób na komunikowanie się z potencjalnymi klientami, a także to tworzenia skutecznych strategii marketingowych. Dlatego też bez problemu można poszerzyć swoje zasięgi i stworzyć społeczność stałych klientów, gotowych do angażowania się w rozwój firmy.
Zalety stworzenia profilu firmowego na Facebooku to m.in.:
- dostępność firmy w komunikacji z potencjalnym klientem,
- wykorzystanie platformy do zwiększania ruchu na stronie docelowej,
- marketing, przekładający się na zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci,
- stosunkowo tania promocja.
Wiele osób zakładających profil zastanawia się czy konto firmowe na Facebooku jest płatne. Oprócz narzędzi reklamowych i typowo marketingowych, prowadzenie firmowego profilu na SM jest zupełnie darmowe. Samo zakładanie strony nie jest trudne, podobnie jak jego prowadzenie. Jeśli jednak zależy nam na profesjonalnym zarządzaniu fanpagem organizacji, warto powierzyć tę kwestię specjalistom.
Jak założyć konto firmowe na Facebooku bez konta prywatnego?
Czy konieczne jest posiadanie konta prywatnego, które umożliwiłoby mu łatwe założenie profilu firmowego? Zgodnie z zasadami jakie wprowadził Facebook, żadne konto firmowe nie może zostać utworzone samoistnie. Oznacza to, że każdy kto pragnie założyć profil organizacji, musi to zrobić z prywatnego konta.
Obecnie nie można również przekształcić profilu prywatnego w konto firmowe poprzez migrację danych. Konieczne jest zatem założenie profilu firmowego na zasadach Facebooka, poprzez dodanie organizacji z konta prywatnego. Jak to prosto i szybko zrobić? Jak zmienić profil prywatny na firmowy?
Regulamin Facebooka jasno zaznacza, że z prywatnego konta nie można prowadzić żadnych działań komercyjnych, które nie są związane z reklamowaniem wyłącznie siebie. Dlatego konieczne jest wcześniejsze przekształcenie profilu w stronę, poprzez utworzenie fanpage’a firmy.
Zakładanie profilu firmowego na Facebooku – instrukcja krok po kroku
Przed założeniem profilu firmowego na Facebooku z konta prywatnego wato pamiętać o tym, że nasze dane osobowe nie będą widoczne dla potencjalnych klientów. Pomimo tego, że konto firmowe jest zakładane z poziomu prywatnego, stanowi on odrębną jednostkę.
Tworzenie konta firmowego na Facebooku – krok pierwszy
Zakładanie strony firmowej na Facebooku można zrobić na dwa sposoby – poprzez kliknięcie w bezpośredni odnośnik bądź zakładkę Strony i profile, która ukaże się po kliknięciu we własne zdjęcie w prawym górnym rogu. To również w tym miejscu możliwe będzie przełączanie konta prywatnego na służbowe w razie potrzeby.
Po kliknięciu w opcję Utwórz nową stronę, konieczne będzie podanie wszystkich danych organizacji. Każda firma na Facebooku musi mieć wpisaną nazwę oraz krótki biogram, a także wybraną kategorię, dzięki czemu istnieje większa szansa na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów. W trakcie wprowadzania danych każdy użytkownik może po drugiej stronie ekranu podglądnąć w jaki sposób strona będzie widoczna dla obserwujących.
Po wpisaniu informacji klikamy Utwórz stronę.
Konfigurowanie profilu firmowego – krok drugi
Po utworzeniu podstawowego konta firmy, warto dokończyć konfigurację, podając tym samym więcej informacji dotyczących marki. Wpisujemy wszystkie dane kontaktowe – adres mailowy, numer telefonu, a nawet odnośnik do docelowej witryny, co pozwoli na zwiększenie ruchu na stronie. Jeśli chcemy – podajemy również takie dane jak miejscowość czy godziny otwarcia (w zależności od charakteru prowadzenia działalności).
Wizualne dostosowanie strony firmowej – krok trzeci
Jednym z najważniejszych kroków tworzenia profilu firmowego jest dodanie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. Wiele osób pomija ten krok sądząc, że nie ma on żadnego znaczenia. W praktyce od tego rozpoczyna się budowanie rozpoznawalności marki na Facebooku. Na tym etapie dodajemy też tzw. przycisk działania dedykowany dla klientów.
Koniecznie konfiguracji – krok czwarty
W ostatnich etapach tworzenia, konto na Facebooku można połączyć z aplikacją WhatsApp, zaprosić swoich znajomych do polubienia naszej strony firmowej oraz zmienić opcje prywatności. I gotowe!
Pamiętajmy jednak, że praktycznie wszystkie dane firmy – nazwę, biogram, zdjęcia czy nawet kategorie, można zmieniać dowolną liczną razy. Tworzenie profilu na Facebooku jest bardzo proste i intuicyjne.