Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Wynajem długoterminowy samochodu na firmę – czy to się opłaca?

Wynajem długoterminowy

Właściciele firm coraz chętniej sięgają po możliwość wynajęcia długoterminowego samochodu. Takie rozwiązanie ma wiele zalet i jest bardzo wygodne. Brak konieczności wykupu oraz późniejsze problemy ze sprzedażą auta znacznie wpływają na decyzję o najmie. Jest to praktyczne rozwiązanie, zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób prywatnych.

Jak wygląda procedura wynajmu długoterminowego?

Wynajem długoterminowy trwa zazwyczaj od 2 do 5 lat. Strony zawierają umowę, która opisuje szczegóły transakcji. Wynajmujący udostępnia najemcy samochód, w zamian za wpłatę comiesięcznych rat w określonej wysokości. Przez cały okres wypożyczenia samochodu, jego właścicielem pozostaje firma wynajmująca, za to najemca dysponuje im wedle własnych potrzeb.

Dodatkowo nie ponosi on żadnych opłat związanych z eksploatacją pojazdu. Cena najmu jest uzależniona m.in. od modelu i parametrów samochodu, który życzy sobie klient. Wynajem długoterminowy jest możliwy zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób fizycznych, które nie prowadzą firmy.

Z kim należy podjąć współpracę?

Zanim zapadnie ostateczna decyzja o podjęciu współpracy z wynajmującym należy przeanalizować wszystkie warunki, które on oferuje. Każda wypożyczalnia ustala swoje wymagania, jakie trzeba spełnić, chcąc wynająć pojazd. Warto pamiętać, że cena nie zawsze jest wyznacznikiem atrakcyjności danej oferty, dlatego wybór nie może być uzależniony jedynie od niej. Przed dokonaniem najmu należy konkretnie sprecyzować oczekiwania, które powinien spełniać samochód np. posiadanie nawigacji, kamery cofania, regulowane fotele itp. Takie szczegóły trzeba przedstawić jeszcze przed podpisaniem umowy. Większość wypożyczalni oferuje dodatkowe udogodnienia w ramach oferty wynajmu pojazdu.

Wynajem długoterminowy samochodu na leasing

Jakie warunki trzeba spełnić?

Każda wypożyczalnia samochodów ma swój własny regulamin, jednak podstawowe zasady wynajmu są bardzo podobne. Jedna z nich dotyczy wieku wynajmującego. W większości przypadków jest to minimum 21 lat, co gwarantuje, posiadanie doświadczenia w prowadzeniu pojazdów. Część firmy decydują się na ustalenie górnej granicy, która wynosi 70 lat. Obowiązkowe jest udokumentowanie posiadania prawa jazdy (minimum od roku).

Zdarza się również, że wypożyczalnia udostępni samochód kierowcy, który uprawnienia do prowadzenia pojazdów otrzymał niedawno, jednak wiąże się to z koniecznością wykupienia dodatkowego ubezpieczenia oraz wynajmem tańszego samochodu. Chcąc podpisać umowę, należy przedstawić dwa dokumenty tożsamości, przy czym prawo jazdy jest wymagane (w sytuacji, kiedy dokument został wydany poza granicami kraju, musi on spełniać wymogi UE), drugim zaś może być np. dowód osobisty.

Czym wynajem długoterminowy różni się od leasingu?

Biorąc samochód w leasing, przedsiębiorca spłaca pełną wartość samochodu, wraz z odsetkami udzielonymi na finansowanie. W przypadku najmu jest to opłata za użytkowanie, dzięki czemu ponosi się niewielki procent wartości pojazdu (utratę jego wartości w czasie), jednak finalnie nie kończy się wykupem samochodu na własność.

Wynajmując auto przedsiębiorca, opłaca jego użytkowanie na określonych w umowie zasadach. Miesięczna opłata wiąże się nie tylko z możliwością posiadania pojazdu, ale również z jego obsługą, uwzględniając: opony, serwis, ubezpieczenie, czy likwidację szkód. W sytuacji, kiedy pojazd jest wzięty w leasing, to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek kwestii związanej z obsługą. Takie rozwiązanie sprawia, że najem staje się bardziej atrakcyjny.

Wypożyczalnie dość regularnie wymieniają swoje pojazdy, dzięki czemu przedsiębiorca ma pewność, że otrzyma nowy i w pełni sprawny samochód, nie kłopocząc się ze sprzedażą starego.

Warto pamiętać także, że osoba decydująca się na wynajęcie pojazdu może w dowolnym momencie rozwiązać umowę, jednak prawdopodobnie będzie się to wiązało z karami, jeśli taki zapis został zamieszczony.

Wynajem długoterminowy samochodu

Czy takie rozwiązanie jest opłacalne?

Wynajem długoterminowy charakteryzuje się stałą miesięczną ratą, która obowiązuje przez cały okres ważności umowy. Nie ma konieczności uiszczania opłaty wstępnej (tak jak w przypadku leasingu), a wszystkie dodatkowe usługi są zawarte w racie. Przedsiębiorca nie ponosi kosztów obsługi pojazdu, płaci jedynie za paliwo, a w przypadku awarii otrzymuje auto zastępcze. Dodatkową zaletą jest brak kosztów amortyzacji oraz możliwość wliczenia miesięcznej raty w koszty uzyskania przychodu.

Najem to także ograniczenie formalności do minimum, bez konieczności dołączania szeregu dokumentów. Po zakończeniu umowy pojazd jest zwracany do wynajmującego. W leasingu samochód staje się własnością firmy, jednak mając na uwadze utratę wartości pojazdu, a także koszty poniesione wraz z eksploatacją, niekoniecznie jest to zaletą. Wypożyczalnie dysponują zazwyczaj nowoczesnymi samochodami, pozwala to na komfortową jazdę nowym autem bez zbędnych zobowiązań. Warto również wziąć pod uwagę fakt, że wynajem długoterminowy jest korzystniejszy niż kredyt samochodowy, czy niejednokrotnie leasing. Z biegiem lat to rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne.

Wynajem długoterminowy jest doskonałą alternatywą dla osób, które cenią sobie wygodę i elastyczność. To możliwość posiadania nowoczesnego samochodu bez zbędnych obciążeń uzależnionych od jego użytkowania.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Księgowość

Umowa o pracę daje możliwość wynagradzania pracownika w różny sposób. Przepisy określają możliwość ustalenia z podwładnym systemu wynagradzania jego pracy. Tutaj do wyboru jest: stałe, godzinowe, akordowe lub...

Biznes

W Polsce coraz bardziej powszechne staje się zatrudnianie emerytów. Seniorzy podejmują pracę głównie po to, aby móc zyskać dodatkowe pieniądze. Wiele firm chętnie zatrudnia osoby starsze....

Prawo

Każdy pracodawca, w szczególności ten, który łamie prawa pracownika może liczyć się z kontrolą przeprowadzoną przez Państwową Inspekcję Pracy. Obecność inspektora może być rutynowa lub wynikać ze złożonej skargi....

Marketing internetowy

Tworzenie treści jest podstawą istnienia obecnego internetu. Sieć służy dziś do szukania i weryfikacji informacji, konsumowania i dzielenia się rozrywką, inicjowania i budowania relacji czy robienia zakupów na odległość. Bez contentu...

Marketing internetowy

CMS oznacza system zarządzania treścią. To oprogramowanie umożliwia utworzenie, prowadzenie, aktualizację i rozbudowanie własnej strony internetowej. Istotne jest, że system CMS nie wymaga znajomości programowania, a stworzenie własnej witryny...

Kontrakt B2B to rodzaj współpracy pomiędzy dwoma przedsiębiorcami. Jeden z nich świadczy swoje usługi na rzecz drugiego zgodnie z zapisami w umowie. Takie rozwiązanie niesie za sobą sporo korzyści, ale ma też...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne