Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Współpraca z influencerami – na co zwrócić uwagę?

Influencer marketing

Współpraca z influencerami może przynieść ogromne korzyści. To właśnie oni wpływają na opinie swoich obserwatorów, a polecane przez nich produkty szybko wyprzedają się na sklepowych półkach. Nie jest tajemnicą, że influencer cieszy się zaufaniem swoich odbiorców, dlatego dzięki szerokiej promocji na wielu kanałach komunikacji, mamy pewność, że takie działania zapewnią rozpoznawalność i wygenerują zyski.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing – to działania marketingowe, polegające na promowaniu marki lub produktów danej firmy, przy współpracy z influencerami. To jedna z popularniejszych strategii reklamowych.

Influencer to osoba, która aktywnie prowadzi swoje konta w mediach społecznościowych lub na innych kanałach, cechujące się wysoką oglądalnością. Swoją rozpoznawalność i popularność zawdzięcza głównie social mediom. Influencer jest ekspertem w danej dziedzinie inaczej nazywany liderem opinii. Dzieli się swoją wiedzą dotyczącą konkretnych produktów. Dzięki sporej grupie obserwujących skupia uwagę swoich fanów i buduje z nimi trwałe relacje, a także potrafi umiejętnie oddziaływać na ich opinię. Influencer jest pośrednikiem pomiędzy marką a konsumentem.

Podejmując współpracę, influencer otrzymuje od danej firmy produkty, które później prezentuje swoim obserwatorom. Dodatkowo może otrzymywać za to wynagrodzenie pieniężne. Popularna jest także możliwość pozostania ambasadorką/ambasadorem danej marki, w zamian za bycie jej twarzą oraz otrzymanie dodatkowej prowizji ze sprzedaży, która była dokonana z polecenia influencera.

Strategie reklamowe w influencer marketingu bazują na portalach społecznościowych, blogach, kanałach czy platformach i opierają się na popularności oraz wiarygodności influencera. Takie działania przynoszą ogromne korzyści.

Influencer praca

Na co warto zwrócić uwagę, podejmując współpracę z influencerami?

Jeszcze przed podjęciem współpracy z influencerem, warto dokładnie sprawdzić pewne aspekty. Pozwoli to na skuteczne wypromowanie danej marki lub produktów, bez obaw o zmarnowane pieniądze. Tutaj kluczowe będą:

  1. Liczba followersów

Jeszcze do niedawna był to jeden z głównych wyznaczników, który decydował o podjęciu współpracy. Im większa liczba obserwujących, tym większe może to przynieść zyski. Jednak nie do końca jest to prawdą. Ważniejszy będzie poziom zaangażowania fanów. Przed podjęciem współpracy, warto również sprawdzić, czy influencer nie zakupił dodatkowych followersów oraz czy nie korzysta z botów. Do tego pomocne może okazać się narzędzie Social Blade. Czasami lepiej podjąć współpracę z osobą, która ma mniej obserwujących, ale za to prawdziwych, z którymi pozostaje w stałej interakcji.

  1. Ilość promowanych produktów

W tym przypadku, warto sprawdzić liczbę postów organicznych oraz sponsorowanych. Pomoże to ocenić wiarygodność danej osoby. Często zdarza się także, że influencer przedkłada ilość na jakość. Nie warto podejmować współpracy z osobą, której profile prezentują się, jak tablica ogłoszeń. Wygląda to tak, że influencer bierze wszystko to, co jest do wzięcia. Wiarygodność takiej osoby jest niska.

  1. Autentyczność influencera

Ten punkt odnosi się do poprzednich aspektów. Chcąc podjąć owocną współpracę, należy dokładnie przeanalizować aktywność influencera jego integrację z odbiorcami oraz posty, które publikuje. Coraz więcej marek podejmuje współpracę z osobami o mniejszym zasięgu, jednak bardziej charyzmatycznymi i autentycznymi. Mimo iż skupiają oni wokół siebie mniejsze grono odbiorców, to są to osoby bardziej zaangażowane. Spójność i wiarygodność też jest ważna. Influencer, który reklamuje dwa przeciwstawne produkty, nie będzie autentyczny.

Ile kosztuje influencer

  1. Content współgrający z daną marką

Spójność wizerunku influencera wraz z daną marką, to jeden z kluczowych aspektów. Chcąc wypromować serie kosmetyków przeciwtrądzikowych, nie należy podejmować współpracy z osobą, która ma nieskazitelną cerę. Takie produkty nie są przeznaczone dla niej, dlatego ich reklamowanie nie będzie wiarygodne. To samo może dotyczyć promocji zdrowego stylu życia i produktów związanych z branżą fitness. To zadanie dla aktywnych fizycznie influencerów, nie domatorów kanapy i ciągłego oglądania seriali. Taka współpraca nie tylko nie przyniesie zysków, ale również wpłynie negatywnie na wizerunek marki. Warto zatem podjąć współpracę z osobą, która regularnie będzie stosować dane produkty, szczerze je rekomendując. Dobrze jest poświęcić trochę czasu i poobserwować influencera. Tutaj należy zwrócić uwagę na jakość udostępnianych treści oraz reakcje obserwujących.

  1. Grupa docelowa

Konkretna marka lub produkty zawsze są ukierunkowane na daną grupę docelową. Przed podjęciem współpracy z influencerem, należy upewnić się, że jego obserwujący odpowiadają grupie docelowej. Jeśli nie, to influencer marketing nie będzie miał sensu, ponieważ reklamowane produkty czy marka dotrą do klientów, którzy nie wygenerują zysków. Tutaj również warto przyglądnąć się poprzednim publikacjom. Spójność sponsorowanych postów będzie pożądana.

Influencer marketing to jedna z najskuteczniejszych strategii reklamowych. Wyróżnia się autentycznością, a także trafia do określonej grupy odbiorców. Influencerzy cieszą się zaufaniem swoich obserwujących, dlatego polecane przez nich produkty od razu zyskują na popularności. To z kolei przekłada się na sprzedaż i realne zyski.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne