Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

UX writing i microcopy – czym jest i po co je wykorzystujemy?

Microcopy UX

Zarówno UX writing, jak i microcopy to rodzaj komunikacji pomiędzy platformą cyfrową a użytkownikiem. Wszelkiego rodzaju komunikaty, słowa, informacje, objaśnienia, czy wskazówki mają zachęcić odbiorcę do pozostania na stronie i wykonania określonych czynności (np. dokonanie zakupu).

Czym jest UX writing?

UX writing to umiejętność tworzenia jasnych, przejrzystych, zrozumiałych i użytecznych treści na potrzeby produktów cyfrowych (aplikację mobilne, czy strony internetowe). Innymi słowy, to projektowanie tekstu i umieszczenie go na stronie w taki sposób, aby był jak najbardziej użyteczny. UX writing ma za zadanie zniwelować ryzyko opuszczenia witryny przez użytkownika, tylko dlatego, że treści okazały się być dla niego niezrozumiałe.

Treści, które są tworzone na podstawie UX writing, prowadzą internautę przez witrynę lub aplikację i mają go zachęcić do dalszego zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie. Jednym z zadań tego rodzaju komunikacji, jest bezpieczne i komfortowe poczucie użytkownika.

Czym jest microcopy?

Microcopy to niewielki fragment UX writing, a dokładniej, to krótkie informacje umieszczane na stronach internetowych, które mają za zadanie ułatwić użytkownikom wykonanie określonych działań. Odnosi się do powstawania jasnych komunikatów, adnotacji, czy instrukcji, które muszą być dopasowane do charakteru danej firmy, zwięzłe i zrozumiałe. Microcopy jest bardzo przydatne dla dużych platform czy sklepów internetowych.

Microcopy

Gdzie stosuje się UX writing i microcopy?

Zarówno UX writing, jak i microcopy stosuje się praktycznie wszędzie i trzeba to robić, gdzie tylko się da, aby użytkownik mógł czuć się komfortowo i bezpiecznie. Aby tak się stało, należy zwrócić uwagę na landing page – to jasny i klarowny rodzaj strony internetowej, zaprojektowany tak, aby przyciągnąć odbiorcę i przekazać mu najważniejsze informacje. Jego zadaniem jest zachęcenie do podjęcia dalszych działań np. pobranie ebooka. Nie zawsze odnosi się do sprzedaży, bardziej ma za zadanie przekazać konkretny komunikat.

Blogi to również idealne miejsce, w którym stosuje się UX writing i microcopy. Internauci często interesują się tekstami tam zamieszczanymi. Zastosowanie odpowiednich komunikatów oraz widocznych i przejrzystych treści pozwoli na zapoznanie się z kolejnymi wpisami. Na platformach sprzedażowych najważniejsze są jasne komunikaty odnoszące się do sposobu zakupu, wypełnienia formularza bądź możliwości jego szybkiej poprawy.

Z kolei czytelne oraz zrozumiałe nagłówki i tytuły nakierują odbiorcę na treści znajdujące się na stronie. UX writing i microcopy są niezbędny przy zakładaniu konta, czy wypełnianiu formularza. Komunikat musi być jasny, prosty, czytelny i bardzo precyzyjny, pozwoli to użytkownikowi na sprawne przejście przez całą procedurę.

Jakie zasady stosuje się przy UX writing i microcopy i dlaczego warto się do nich stosować?

Cztery podstawowe zasady efektywnego UX writing i microcopy to: zrozumiałość, zwięzłość, użyteczność i spójność.

Warto skupić się na krótkich, prostych i zrozumiałych zdaniach, dzięki którym użytkownik będzie mógł zrozumieć przekaz. Dobrze jest spojrzeć na tekst jego oczami i rozeznać się, w którym momencie będzie mógł oczekiwać pomocy. Ważne treści powinny być przedstawiane w jasny sposób. Należy wykorzystać UX writing, aby tytuł, nagłówki, czy akapity były zauważalne przez odbiorców.

Dobrym rozwiązaniem dla UX writingu jest zastosowanie prostych słów, którymi na co dzień posługuje się odbiorca. Z kolei bardziej przyjacielskie komunikaty zastosowane w microropy przyczynią się do większego zaangażowania internauty i zaowocują przyjemniejszą chwilą spędzoną na danej stronie. Zarówno czcionka, jak i styl wypowiedzi powinien być taki sam na każdej stronie. Odnosi się to także do grafiki, czy elementów technicznych UX writing. Dobrze jest zdecydować się na jedno microcopy, które będzie miało przykuć uwagę odbiorcy. Im więcej odnośników zachęcających do działania tym gorzej. Każdy odbiorca powinien pozostać na stronie jak najdłużej, dlatego do UX writingu warto wybrać przyciski, które zainspirują do działania.

UX writing

Jakie korzyści można osiągnąć dzięki UX writing i microcopy?

Profesjonalne komunikaty, czy hasła są niezbędne w każdej firmie, która ceni sobie dbałość i renomę. Zastosowanie UX writing i microcopy sprawia, że treści stają się zrozumiałe i atrakcyjne, dzięki czemu użytkownik ochoczo odwiedza konkretne strony internetowe. Odbiera je pozytywnie, dlatego też chętniej do nich wraca. UX writing niejako skraca dystans i stwarza możliwości większego zaangażowania np. pozostawienie komentarza. Dodatkowo upraszcza ścieżkę zakupową, co sprawia, że liczba transakcji może znacznie wzrosnąć. Nie ma wątpliwości co do tego, że UX writing to narzędzie posiadające ogromny potencjał

Odpowiednio skonstruowane teksty mają duży wpływ na odczucia użytkownika. Bardziej angażują go do odwiedzania danych platform, czy korzystania z aplikacji. Dzięki zastosowaniu UX writing i microcopy konkretne treści będą chętniej czytane, a strony ponownie odwiedzane.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne