Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

UX writing i microcopy – czym jest i po co je wykorzystujemy?

Microcopy UX

Zarówno UX writing, jak i microcopy to rodzaj komunikacji pomiędzy platformą cyfrową a użytkownikiem. Wszelkiego rodzaju komunikaty, słowa, informacje, objaśnienia, czy wskazówki mają zachęcić odbiorcę do pozostania na stronie i wykonania określonych czynności (np. dokonanie zakupu).

Czym jest UX writing?

UX writing to umiejętność tworzenia jasnych, przejrzystych, zrozumiałych i użytecznych treści na potrzeby produktów cyfrowych (aplikację mobilne, czy strony internetowe). Innymi słowy, to projektowanie tekstu i umieszczenie go na stronie w taki sposób, aby był jak najbardziej użyteczny. UX writing ma za zadanie zniwelować ryzyko opuszczenia witryny przez użytkownika, tylko dlatego, że treści okazały się być dla niego niezrozumiałe.

Treści, które są tworzone na podstawie UX writing, prowadzą internautę przez witrynę lub aplikację i mają go zachęcić do dalszego zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie. Jednym z zadań tego rodzaju komunikacji, jest bezpieczne i komfortowe poczucie użytkownika.

Czym jest microcopy?

Microcopy to niewielki fragment UX writing, a dokładniej, to krótkie informacje umieszczane na stronach internetowych, które mają za zadanie ułatwić użytkownikom wykonanie określonych działań. Odnosi się do powstawania jasnych komunikatów, adnotacji, czy instrukcji, które muszą być dopasowane do charakteru danej firmy, zwięzłe i zrozumiałe. Microcopy jest bardzo przydatne dla dużych platform czy sklepów internetowych.

Microcopy

Gdzie stosuje się UX writing i microcopy?

Zarówno UX writing, jak i microcopy stosuje się praktycznie wszędzie i trzeba to robić, gdzie tylko się da, aby użytkownik mógł czuć się komfortowo i bezpiecznie. Aby tak się stało, należy zwrócić uwagę na landing page – to jasny i klarowny rodzaj strony internetowej, zaprojektowany tak, aby przyciągnąć odbiorcę i przekazać mu najważniejsze informacje. Jego zadaniem jest zachęcenie do podjęcia dalszych działań np. pobranie ebooka. Nie zawsze odnosi się do sprzedaży, bardziej ma za zadanie przekazać konkretny komunikat.

Blogi to również idealne miejsce, w którym stosuje się UX writing i microcopy. Internauci często interesują się tekstami tam zamieszczanymi. Zastosowanie odpowiednich komunikatów oraz widocznych i przejrzystych treści pozwoli na zapoznanie się z kolejnymi wpisami. Na platformach sprzedażowych najważniejsze są jasne komunikaty odnoszące się do sposobu zakupu, wypełnienia formularza bądź możliwości jego szybkiej poprawy.

Z kolei czytelne oraz zrozumiałe nagłówki i tytuły nakierują odbiorcę na treści znajdujące się na stronie. UX writing i microcopy są niezbędny przy zakładaniu konta, czy wypełnianiu formularza. Komunikat musi być jasny, prosty, czytelny i bardzo precyzyjny, pozwoli to użytkownikowi na sprawne przejście przez całą procedurę.

Jakie zasady stosuje się przy UX writing i microcopy i dlaczego warto się do nich stosować?

Cztery podstawowe zasady efektywnego UX writing i microcopy to: zrozumiałość, zwięzłość, użyteczność i spójność.

Warto skupić się na krótkich, prostych i zrozumiałych zdaniach, dzięki którym użytkownik będzie mógł zrozumieć przekaz. Dobrze jest spojrzeć na tekst jego oczami i rozeznać się, w którym momencie będzie mógł oczekiwać pomocy. Ważne treści powinny być przedstawiane w jasny sposób. Należy wykorzystać UX writing, aby tytuł, nagłówki, czy akapity były zauważalne przez odbiorców.

Dobrym rozwiązaniem dla UX writingu jest zastosowanie prostych słów, którymi na co dzień posługuje się odbiorca. Z kolei bardziej przyjacielskie komunikaty zastosowane w microropy przyczynią się do większego zaangażowania internauty i zaowocują przyjemniejszą chwilą spędzoną na danej stronie. Zarówno czcionka, jak i styl wypowiedzi powinien być taki sam na każdej stronie. Odnosi się to także do grafiki, czy elementów technicznych UX writing. Dobrze jest zdecydować się na jedno microcopy, które będzie miało przykuć uwagę odbiorcy. Im więcej odnośników zachęcających do działania tym gorzej. Każdy odbiorca powinien pozostać na stronie jak najdłużej, dlatego do UX writingu warto wybrać przyciski, które zainspirują do działania.

UX writing

Jakie korzyści można osiągnąć dzięki UX writing i microcopy?

Profesjonalne komunikaty, czy hasła są niezbędne w każdej firmie, która ceni sobie dbałość i renomę. Zastosowanie UX writing i microcopy sprawia, że treści stają się zrozumiałe i atrakcyjne, dzięki czemu użytkownik ochoczo odwiedza konkretne strony internetowe. Odbiera je pozytywnie, dlatego też chętniej do nich wraca. UX writing niejako skraca dystans i stwarza możliwości większego zaangażowania np. pozostawienie komentarza. Dodatkowo upraszcza ścieżkę zakupową, co sprawia, że liczba transakcji może znacznie wzrosnąć. Nie ma wątpliwości co do tego, że UX writing to narzędzie posiadające ogromny potencjał

Odpowiednio skonstruowane teksty mają duży wpływ na odczucia użytkownika. Bardziej angażują go do odwiedzania danych platform, czy korzystania z aplikacji. Dzięki zastosowaniu UX writing i microcopy konkretne treści będą chętniej czytane, a strony ponownie odwiedzane.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne