Szkolenie ITIL® 4. Jak lepiej i szybciej tworzyć wartościowe produkty
ITIL® to globalnie uznany zestaw najlepszych praktyk w zarządzaniu usługami IT. Dzięki nim organizacje mogą integrować wewnętrzne praktyki z potrzebami biznesowymi, dostarczając użytkownikom rozwiązania, które wpisują się w ich aktualne potrzeby oraz oczekiwania. ITIL®4 pozwala działać sprawniej i szybciej, bez straty na jakości oferowanych produktów lub usług.
Zrozumienie ITIL® 4
ITIL®4 to czwarta wersja omawianej biblioteki. Jej dwoma kluczowymi komponentami są:
- Model SVS (System Wartości Usługi) podkreślający znaczenie współpracy, transparentności i elastyczności w tworzeniu wartości dla biznesu oraz jego klientów,
- Model czterowymiarowy, ściśle powiązany z SVS i zapewniający kompleksowe podejście do zarządzania usługami IT w odniesieniu do: (1) Organizacji i Ludzi, (2) Informacji i Technologii, (3) Partnerów i Dostawców oraz (4) Strumienia Wartości i Procesów.
ITIL kojarzony jest głównie z branżą IT, jednak ze względu na swoją uniwersalność i elastyczność sprawdza się w praktycznie każdym biznesie. Najlepszą drogą, by opanować podstawy, a potem bardziej zaawansowane zagadnienia tej biblioteki, jest szkolenie ITIL prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów.
Korzyści z wdrożenia ITIL® 4
Profity wynikające ze znajomości i zastosowania ITIL®4 możemy rozpatrywać na dwóch poziomach:
- indywidualnym (dla pracownika),
- organizacyjnym (dla firmy).
Kurs dla pojedynczych osób umożliwia uczestnikom zdobycie jednego z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych certyfikatów w branży IT. Tacy specjaliści są nie tylko bardzo pożądani, ale i dobrze opłacani. Certyfikacja ITIL®4 zwiększa ich wartość i konkurencyjność na rynku pracy, otwierając drzwi do rozwoju kariery na arenie międzynarodowej.
Szkolenia ITIL®4 należy również rozpatrywać w perspektywie korzyści dla całej organizacji. Skuteczniejsze zarządzanie usługami IT to m.in. lepsze zarządzanie ryzykiem, optymalizacja kosztów i maksymalizacja zysków, podejmowanie właściwych decyzji biznesowych, poprawa komunikacji w zespołach czy wsparcie w budowaniu i oferowaniu jakościowych usług tworzonych na bazie wiedzy i doświadczenia oraz w odniesieniu do rzeczywistych potrzeb odbiorcy. Tego rodzaju działania pozwalają budować konkurencyjność, wizerunek czy odpowiednio skalować biznes, adaptując się nie tylko do obecnych standardów, ale i ewentualnych zmian.
Dlaczego warto zainwestować w szkolenie już teraz?
Inwestycja w szkolenie ITIL®4 to inwestycja w przyszłość – Twoją i/lub Twojej firmy. Kurs zapewnia solidne podstawy teoretyczne, oferując praktyczne wskazówki, jak wdrażać i stosować zbiór najlepszych praktyk w zarządzaniu usługami IT w codziennej pracy. Warto sięgać po profesjonalne szkolenia prowadzone przez doświadczonych instruktorów, umożliwiające wybór indywidualnej ścieżki rozwoju oraz kompleksowe przygotowanie do zdobycia certyfikacji. Takie kursy organizuje m.in. Inprogress. Oferta jest o tyle ciekawa, że obejmuje możliwość przeszkolenia i certyfikacji na wielu poziomach zaawansowania (od podstaw do tytułu MASTER), a zajęcia realizowane są zarówno w formie stacjonarnej, jak i online (na żywo, w real-time). Oznacza to, że można wziąć w nich udział niezależnie od lokalizacji.
Udział w kursie nie tylko przygotowuje do uzyskania uznanego certyfikatu, ale i zapewnia nieocenione wsparcie w podejściach wspierających zarządzanie projektami, np. PRINCE2®, AgilePM® czy Scrum.
ITIL® jest zarejestrowanym znakiem towarowym należącym do AXELOS Limited i używanym za zgodą AXELOS. Wszelkie prawa zastrzeżone. Swirl logo™ jest znakiem towarowym należącym do AXELOS Limited.