Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

SXO – jak wpływa na biznes e-comerce?

SXO

Wysokie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach jest kluczowe w pozyskaniu klientów. Jednak w obecnych czasach to za mało. Witryna musi być tak dopracowana, aby spełniała oczekiwania użytkownika i dostarczyła mu odpowiedzi na konkretne potrzeby. Ilość dostępnych stron WWW sprawia, że coraz trudniej jest walczyć o odbiorców. Tutaj z pomocą przychodzi SXO.

Co to SXO?

SXO, czyli Search Experienco Optimization – to bardzo efektywna strategia rozwoju stron WWW w marketingu internetowym. To połącznie dwóch działań: SEO i UX. Polega na budowaniu widoczności witryny oraz zwiększeniu konwersji, co przekłada się na wzrost zysków. SEO ma za zadanie osiągnąć jak najlepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jednak to za mało, ponieważ Google mocno skupia się na użytkowniku oraz jego doświadczeniu. Wysoka pozycja w wyszukiwarce nie wystarczy, ponieważ użytkownik po wpisaniu frazy i wejściu na daną stronę ma uzyskać to, co będzie odpowiedzią na jego potrzeby.Właśnie to jest zadaniem UX, który skupia się na doświadczeniu internauty i jest najskuteczniejszym sposobem skłonienia odbiorcy do pozostania na stronie oraz zachęcenie go do interakcji. Każdy serwis internetowy ma opracowaną indywidualną strategię.

Audyt SXO

Połączenie działania SEO i UX, czyli SXO ma na celu wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarce oraz pozyskanie ruchu na stronie. Dzieje się to poprzez wykonanie określonych czynności przez klienta, zmierzających do zwiększenia zysków właściciela witryny.

Jakie działania obejmują SXO?

SXO to złożony proces, który wymaga wdrożenia kompleksowej strategii SEO, zatem jakie działania obejmuje?

  1. SEO – pozycjonowanie stron w internecie. Tutaj kluczowe jest jak najwyższe pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google. Pozwala to na pozyskaniu ruchu na stronie poprzez wyniki wyszukiwania. Proces ten nie jest jednak prosty. To regularne wdrażanie zmian, zgodnych z coraz to nowszymi wytycznymi Google.
  2. Content marketing – to opracowanie właściwych treści, które mają za zadanie nakłonić użytkownika do zakupu. Dodatkowo umożliwiają płynne przejście przez ten proces. To również odpowiedzi na konkretne zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. Tutaj znaczenie ma także odpowiedni układ treści oraz ich jakość, nagłówki czy poprawne formatowanie. Dobrze opracowana treść będzie podstawą pozycjonowania.
  3. Web development – czyli praca nad poprawnym wyglądem strony, jej użytecznością oraz sprawnym działaniem. To przede wszystkim wyłapanie i poprawienie wszelkich niedociągnięć, optymalizacje czy przyspieszenie ładowania strony.
  4. CRO – czyli optymalizacja ścieżki konwersji tak, aby ruch na stronie generował, jak największą ilość opłaconych e-koszyków oraz pozyskanie nowych klientów, gotowych do zakupu towaru lub usługi (gorący lead). Sam ruch nie jest wystarczający, dlatego ważne jest, aby zakończył się realnym zyskiem.
  5. Optymalizacja UX/UI – to przede wszystkim przyjazny interfejs oraz atrakcyjny wygląd witryny. Jej celem jest łatwe i intuicyjne poruszanie się po stronie od chwili wejścia, aż po dokonanie zakupu. Wszystko musi być przejrzyste, estetyczne, czytelne i zrozumiałe.
  6. Analityka – to systematyczna obserwacja, a także wyciąganie wniosków w odniesieniu do wdrożonych zmian, opartych na statystykach z narzędzi analitycznych oraz zachowań klientów na stronie.

SXO Marketing

Czym SXO różni się od SEO?

Pozycjonowanie stron jest jednym z kluczowych elementów rozwoju w sieci. Jeszcze kilka lat temu SEO było wykorzystywane inaczej, niż jest to obecnie. Wynika to z faktu, że konkurencja nie była tak duża, jak ma to miejsce teraz, dlatego pojawienie się na wysoko pozycjonowanej stronie nie sprawiało trudności. Jednak takie działania powodowały, że internauci bardzo często trafiali na witryny przepełnione słowami kluczowymi, przez co oferta dostępna na stronie nie miała nic wspólnego z wyszukiwaną frazą. W ostatnim czasie uległo to zmianie. Choć pozycjonowanie stron internetowych nie zmieniło się, to SXO przy ich optymalizacji oraz budowie skupia się na doświadczeniu internauty na stronie. Takie działanie ma na celu lepszą widoczność w sieci, ponadto klient pozostanie dłużej na danej witrynie, ponieważ to, co się na niej znajduje, jest odpowiedzią na jego frazy.

Innymi słowy, SEO ma za zadanie wysoko pozycjonować strony w wyszukiwarce. Z kolei SXO zmaksymalizuje efekty SEO oraz dostosowuje strony internetowe tak, aby osiągnąć cel biznesowy.

Jak długo czeka się na efekty?

Efekty są uzależnione od konkretnego przypadku i etapu, na jakim znajduje się dana strona. W sytuacji, kiedy witryna ma już swoje grono klientów, wdrożenie SXO może przynieść szybkie rezultaty. W przypadku nowych stron, na efekty trzeba poczekać. Pierwsze z nich mogą pojawić się po ok. 3 do 6 miesiącach. Z kolei znaczące zwiększenie obrotów oraz napływ tzw. gorących leadów można zaobserwować, mniej więcej po upływie roku, od rozpoczęcia i rzetelnie prowadzonych działań.

Strategię SXO dobrze jest zastosować głównie w szeroko pojętej branży e-commerce oraz sklepach internetowych. Takie działanie znacząco przyczyni się do zapełnienia e-koszyków, które zakończy się sfinalizowaniem transakcji. Pozwoli również na pozyskanie nowych zapisów do newstettera.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne