Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Strona sprzedażowa – co powinna zawierać?

Strona sprzedażowa

Strona sprzedażowa, czyli tzw. landing page lub strona docelowa zwykle projektowana jest z myślą o konkretnej kampanii marketingowej i z celem przyciągnięcia uwagi oraz zwiększenia konwersji. Strony sprzedażowe mogą być częścią głównej witryny, jak i zostać postawione na zupełnie odrębnej domenie przygotowanej docelowo pod prowadzoną kampanię. To, w jaki sposób zaprojektujemy stronę sprzedażową wpłynie bezpośrednio na sukces strony i całej kampanii. Jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa i o czym należy pamiętać projektując landing page?

Jak powinien wyglądać dobry landing page?

Elementy, które pojawią się docelowo na stronie sprzedażowej mają odzwierciedlać prowadzoną kampanię marketingową, wprowadzać do informacji i produktów z którymi klient zetknie się na firmowej stronie, a jednocześnie zamieniać ruch przypadkowych użytkowników na stronie sprzedażowej w ruch potencjalnych klientów na stronie głównej. To, co znajdzie się na landing page będzie więc zależało od formy, w jakiej zdecydujemy się go przygotować – w marketingu stosuje się zarówno proste strony sprzedażowe w formie wizytówki, jak i rozbudowane strony ofertowe z wieloma elementami wzmacniającymi cel kampanii.

Treść na stronie sprzedażowej powinna być krótka, trafiająca w punkt i podkreślająca unikalność oferty. Klient trafiający na landing page wyrabia sobie opinię o marce w kilka pierwszych sekund kontaktu ze stroną sprzedażową. Jeśli przyciągniesz jego uwagę do CTA, podkreślisz atuty oferty i przekonasz do korzystania z niej, kampania odniosła sukces. Jeśli natomiast przytłoczysz użytkownika treścią, zmuszając do przewijania strony by w końcu dotarł do formularza i wypełnił go wieloma danymi, z dużym prawdopodobieństwem nie pozyskasz ze strony sprzedażowej wielu wartościowych leadów.

Wśród najważniejszych elementów strony sprzedażowej po stronie treści będą chwytliwe nagłówki, podtytuły oraz CTA. Nagłówek powinien określać atuty oferty i zachęcać do zapoznania się z informacjami o produkcie, a podtytuł uzupełniać te informacje, będąc niejako wyjaśnieniem dla nagłówka. Najczęstszym zabiegiem jest wprowadzenie nagłówka jako hasła reklamowego i podtytułu jako krótkiego wyjaśnienia oferty. Najważniejszą rolą tego ostatniego będzie doprowadzenie potencjalnego klienta do CTA. Wezwania do działania mogą pojawiać się w różnej formie, ale zawsze powinny być klikalnym i atrakcyjnym dodatkiem na stronie sprzedażowej – nic nie powinno odwracać uwagi od głównego celu kampanii. Pamiętaj, że CTA może zostać umieszczone na stronie sprzedażowej wielokrotnie, najlepiej na górze i na dole strony.

Najważniejsze elementy strony sprzedażowej

CTA (call to action, wezwanie do działania). Aby landing page kierował użytkowników do wykonania jednej, bardzo konkretnej akcji nie może zawierać wielu linków, odnośników i przekierowań. CTA musi być głównym, a optymalnie jedynym linkiem pojawiającym się na stronie sprzedażowej. Dlaczego to takie ważne? Tradycyjnie witryna sklepu posiada rozbudowaną nawigację, stronę główną przekierowującą do różnych kategorii i podstron oraz wiele informacji niekoniecznie o celu sprzedażowym. Landing page jest uproszczoną wersją takiej strony posiadającą jedynie jeden cel – pozyskiwanie klientów. Cała uwaga użytkownika powinna skupić się na konkretnym wezwaniu do działania.

Oferta. Dobra strona sprzedażowa skupia się wyłącznie na ofercie, a nie przedstawieniu marki, jej historii, referencji czy najpopularniejszych produktów. Co więcej, dobry landing page skupia się na konkretnym działaniu w obrębie oferty i prowadzonej kampanii – stroną sprzedażową nie będzie podstrona zbierająca wszystkie kategorie produktów w sklepie, a np. strona wprowadzająca do nowej kolekcji, informująca wyłącznie o niej i kierująca użytkownika do skorzystania z oferty przez wypełnienie formularza.

Formularze. Landing page warto wyposażyć w formularz, który będzie zbierał dane potencjalnych klientów przez zapisanie ich do newslettera, zgłoszenie do konkretnej akcji mailingowej zbudowanej wokół kampanii, zarejestrowanie konta na stronie lub zapisanie listy gwarantującej dodatkowe bonusy niedostępne dla użytkowników odwiedzających bezpośrednio stronę główną marki. Formularze powinny być krótkie, zwięzłe i prowadzące do celu, a więc zakończone wykorzystanym na stronie sprzedażowej CTA.

Przekierowania do strony głównej. Jeśli celem landing page jest pozyskanie klientów i zainteresowanie ich konkretną akcją marketingową przez wypełnienie formularza, po jego uzupełnieniu warto podziękować użytkownikowi za uczestnictwo w akcji promocyjnej i przekierować do innych stron związanych z marką. Przykładowo, jeśli klient otrzymuje zniżkę za wypełnienie formularza, warto opatrzyć ją podziękowaniem i dodać zwroty takie jak „odwiedź nas także tutaj…” podając w tym miejscu adresy do mediów społecznościowych oraz strony głównej marki. Elementy takie budują poczucie więzi z marką, wpływają pozytywnie na jej wizerunek i pozwalają klientowi pozostać z marką na dłużej bez konieczności samodzielnego poszukiwania jej w sieci.

Grafiki. Treści w formie tekstowej są wartościowe i pozwalają pozycjonować stronę sprzedażową, ale to grafiki częściej przyciągają uwagę użytkownika do konkretnych działań, akcji czy cech produktu. Sprawiają, że strona wydaje się bardziej atrakcyjna, a jednocześnie spójna z budowanym wizerunkiem marki. Zadbaj o to, by wybrane grafiki uzupełniały przekaz kampanii reklamowej, ale nie przytłaczały wezwania do działania.

Po co tworzyć strony sprzedażowe?

Można uprzeć się, by kampania marketingowa przekierowywała klientów do strony głównej na Twojej witrynie, ale zwykle działania takie nie kończą się stuprocentowym sukcesem. Dedykowane landing page są projektowane z myślą o konkretnej kampanii – ich celem jest przedstawienie możliwości skorzystania z oferty w zamian za podanie danych kontaktowych, np. poprzez zapisanie się do newslettera, listę oczekujących na premierę danego produktu czy przez podanie adresu e-mail, na który zostanie wysłany kupon rabatowy.

Landing page namawia do wymiany informacji za bonus sprzedażowy, jednocześnie rozpoczynając budowanie relacji z klientem. Co ważne, każdy dobry landing page będzie prowadzić do innej strony, np. strony głównej sklepu czy strony kolekcji, którą promuje, tak by już bezpośrednio na niej wygenerować oczekiwaną sprzedaż. Czy warto więc poświęcić czas na jego budowanie? Oczywiście, że tak. Dobra kampania marketingowa ma nakręcać sprzedaż, a jeśli specjalnie stworzony na jej potrzeby landing page skutecznie przywiąże klienta do marki, zachęci do transakcji i jednocześnie pozyska jego dane do dalszego kontaktu, kampanię można uznać za sukces.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Biznes

Home office to nie nowość. Niemniej jednak stan epidemii spowodował, że takie świadczenie pracy bardzo się upowszechniło i wygląda na to, że pod tym...

Marketing internetowy

Prowadząc sklep internetowy i przygotowując podstrony kolejnych produktów, trzeba zadbać nie tylko o ich zdjęcia, poprawnie wyświetlającą się cenę czy dostępność rozmiarów. O ile...

Marketing internetowy

Kolejność wyników, jakie pokazuje wyszukiwarka Google po wpisaniu przez użytkownika określonego hasła czy zapytania, jest ustalana na podstawie algorytmów. Nikt poza Google nie zna...