Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Sprawdź, czy Twoja strona WWW jest responsywna

Responsywna strona WWW

Responsywna strona internetowa jeszcze jakieś 3 lata temu nie miała tak wielkiej wagi jak obecnie. Czasy się zmieniają i dopasowanie strony do urządzeń mobilnych dzisiaj staje się standardem, któremu po prostu musisz sprostać, jeśli chcesz, by Twoja strona nadal miała wysokie wyniki w wyszukiwarkach. W poniższym artykule odpowiadamy na kilka ważnych pytań związanych z responsywną stroną WWW.

Czym jest strona responsywna?

Jest to nowy standard tworzenia stron internetowych, oznaczający, że będzie ona wygodna do przeglądania na każdym rodzaju urządzenia – bez względu na to, czy użytkownik będzie z niej korzystał na klasycznym komputerze, tablecie, laptopie, czy smartfonie.

Responsive Web Design pozwala na dostosowanie zawartości strony do rozdzielczości wykorzystywanego urządzenia, co zarazem mobilizuje do “odsączenia” jej ze wszystkich zbędnych elementów.

Wszędzie powtarzaną dziś zasadą jest zatem to, że jeśli chcesz zbudować responsywną stronę internetową, zacznij najpierw od jej budowania pod kątem najmniejszego urządzenia mobilnego. Dzięki temu, przy tworzeniu wersji na większe urządzenia, wystarczy jedynie powiększyć niektóre elementy lub nieznacznie zmienić font. Strona gotowa!

Jak sprawdzić responsywność strony – proste sposoby

Masz już swoją stronę, lecz nie masz pewności, czy jest ona responsywna? Na szczęście możesz to szybko sprawdzić.

  • Zmniejsz okno przeglądarki mniej więcej do wielkości wyświetlacza smartfona. Jeśli nadal widzisz całą treść, bez konieczności przesuwania jej na boki, strona najprawdopodobniej jest responsywna.
  • Czy to wszystko? Absolutnie nie, sprawdź swoją stronę również na innych urządzeniach niż PC.
  • Największy rynkowy gigant proponuje dziś posiadaczom stron prosty Test Mobile Friendly. Jest to bardzo proste zadanie. Wpisz nazwę swojej witryny, a w zamian otrzymasz analizę responsywności swojej strony, wraz ze zidentyfikowanymi problemami i podglądem, co wspomoże przeprowadzenie analizy.

Responsywna strona WWW

Co zrobić, aby strona stała się responsywna?

Zacznij od najmniejszego ekranu

Wybierz najważniejsze elementy swojej strony i ułóż je tak, by ich przeglądanie było wygodne na smartfonie. Jest to szalenie ważne, jako że ludzie korzystają z nich dużo częściej, niż ze stacjonarnych komputerów.

Pomoże Ci to ustalić najważniejsze priorytety i zatrzymać klienta dłużej na stronie – wygodny, przejrzysty układ sprawi, że elementy strony będą tworzyły jedną, spójną całość, a użytkownik będzie wręcz intuicyjnie wiedział, gdzie ma wejść, by wykonać pożądaną przez siebie akcję.

Zatroszcz się o wielkość obiektów

Wybierz wielkości relatywne, czyli takie, które dopasują się do rozmiaru urządzenia (np. 40% szerokości ekranu). Wówczas grafika będzie zajmowała 40% tej rozdzielczości, jaka jest akurat dostępna.

Zadbaj o skalowanie

Statyczny układ treści może sprawiać, że rozwinięcie jednego elementu powoduje przesłonięcie drugiego. Aby temu zapobiec, zastosuj układ pływający, dostosowujący się do rozmiarów urządzenia.

Dostosuj rodzaj grafiki

Zastanów się, czy w przypadku zastosowanych przez Ciebie na stronach obiektów lepsza będzie grafika wektorowa, czy też rastrowa. Grafika rastrowa sprawdzi się w przypadku licznych detali, lecz w innym przypadku może ulec nieestetycznemu rozpikselowaniu podczas powiększania.

Ustal minimalne i maksymalne szerokości elementu

Aby uniknąć sytuacji, w której grafika jest doskonale dopasowana rozmiarem do smartfona, a na większym ekranie ulega nadmiernemu rozciągnięciu, ustal wymiary, jakich obiekt przekroczyć zwyczajnie nie może.

Weź pod uwagę tzw. gęstość wyświetlaczy

Gęstość wyświetlacza informuje, ile pikseli mieści się w jednym calu ekranu. Pozwala to na wyświetlanie obrazu w lepszej jakości. Oznacza to, że jeśli Twój obraz będzie dostosowany jedynie do standardowych ekranów, to na ekranach o zwiększonej gęstości ulegnie on powiększeniu i rozpikselowaniu, tracąc tym samym na jakości.

Zadbaj o liczbę widoków

Ogólnie przyjęło się projektować strony pod komputer, tablet i smartfon, lecz coraz częściej mamy do czynienia z urządzeniami o nieco innych rozmiarach, co sprawia, że strona responsywna, przystosowana do smartfona klasycznej wielkości lub tabletu, będzie niewygodna w przeglądaniu w przypadku użytkowników będących w posiadaniu urządzeń o rozmiarze “pomiędzy”. Aby uniknąć takiej sytuacji, wprowadź rozwiązanie, dzięki któremu przeglądanie będzie komfortowe bez względu na wymiary ekranu urządzenia.

Responsywna strona WWW

Responsywna strona WWW – ile kosztuje?

Na ostateczną cenę strony internetowej, niezależnie od jej responsywności, wpływa znaczna ilość czynników. Najprostsza strona internetowa w formie wizytówki może kosztować np. ok. 500 złotych, zaś już bardziej rozbudowane formy, np. strona dedykowana lub sklep internetowy, mogą być już wydatkiem sięgającym rzędu 4000 zł. Od czego jeszcze zależy cena strony internetowej?

  • Rodzaj strony – wizytówka, one page, landing page, sklep internetowy, strona premium, itd.
  • Wykonawca – agencja czy freelancer? – W przypadku agencji masz do czynienia z szerszym wachlarzem usług.
  • Czas wykonania – w przypadku wizytówki może on wynieść 5 dni, a w przypadku bardziej rozbudowanych stron nawet do miesiąca.
  • W przypadku współpracy z agencją dochodzi również możliwość wykupienia usługi pozycjonowania, co ma szczególne znaczenie, jako że trendy w zakresie SEO ulegają ciągłej zmianie.

Jak ważna jest responsywność strony internetowej?

  • Szacuje się, że już od 2012 roku sukcesywnie spada sprzedaż komputerów stacjonarnych, a badania z 2019 roku wykazały że już prawie 70% internautów korzysta przede wszystkim z urządzeń mobilnych.
  • Dochodzą do tego kryteria wprowadzone przez Google w marcu 2015 roku – chodzi o to, że jeśli strona nie spełnia kryteriów responsywności np. dla smartfonów, nie będzie ona wówczas w ogóle wyświetlana w wynikach wyszukiwania na danym urządzeniu.
  • Responsywność strony internetowej ma ogromne znaczenie również z innych powodów. Przede wszystkim odznacza się ona szybszym wczytywaniem ze względu na lepiej dopasowaną wielkość prezentowanych na niej elementów, co podnosi szanse na zatrzymanie odbiorców na stronie.
  • Dopasowując stronę do urządzeń użytkownika, przedstawiasz swój biznes jako bardziej nowoczesny, idący z duchem czasu, a nic bardziej nie zachęca odbiorców niż gotowość na zmiany i szybkie reagowanie na potrzeby klienta.

Responsywność urządzenia ma znaczenie również z punktu widzenia SEO – algorytmy Google znacznie wyżej “cenią” strony responsywne, poprawiając ich wynik w wyszukiwarkach.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne