Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

SEO Crawler – dlaczego warto regularnie z niego korzystać?

SEO Crawler

Ręczna analiza danych technicznych w zakresie audytu SEO jest nie tylko czasochłonna, ale również mało skuteczna. Biorąc pod uwagę ilość podstron, które trzeba przejrzeć i dokładnie sprawdzić pod kątem błędów i problemów technicznych, lepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie programów do crawlowania strony.

Czym są narzędzia typu SEO crawler?

Narzędzia SEO Crawler dokonują analizy dużej ilości podstron w odniesieniu do czynników ważnych dla SEO. Cały proces trwa krótko, dając zadowalające efekty. Ponadto wykonywany jest automatycznie. Istnieje wiele dostępnych narzędzi, które służą do sprawdzania serwisu pod względem SEO. Każdy z nich różni się przeznaczeniem oraz funkcjami. Jednak ich podstawowe zadania to:

  • sprawdzenie statusu http podstron,
  • notowanie łańcuchów przekierowań,
  • analiza ilości nagłówków.

Dodatkowo takie oprogramowanie powinno: sprawdzić sekcję meta szczególnie znacznik title, a także indeksację serwisu, analizować unikalność treści oraz liczyć jej znaki, jak również kontrolować wskaźniki techniczne. Finalnie program generuje raport podsumowujący, który zawiera wykryte błędy. Proces audytu powinien polegać na sprawdzeniu wyników raportu i wyciągnięciu wniosków z zasadności znalezionych błędów.

Dlaczego narzędzia SEO crawler pomagają w prowadzeniu własnej strony internetowej i do jakich zadań można je wykorzystać?

W dzisiejszych czasach niemal każda firma ma swoją stronę internetową. Jednak w większości przypadków właściciele nie mają pewności czy dociera ona do potencjalnych klientów. To ważny aspekt, ponieważ strona, która nie trafia do odbiorów, jest bezużyteczna. Internet nieustannie się zmienia, dlatego narzędzia SEO są najważniejsze w szczególności dla osób, które swój biznes opierają na stronie internetowej. Chcąc, aby odbiorca znalazł się na konkretnej witrynie, najpierw musi ona znaleźć się w istotnych wyszukiwarkach. SEO odpowiada m.in. za stosowanie słów kluczowych, czy strategię marketingową. Z kolei efektywne wykorzystanie narzędzi wymaga dużego zasobu wiedzy dotyczącej domen internetowych. Można zatrudnić specjalistę z tej dziedziny lub wykorzystać Crawlery SEO.

Działanie Crawler SEO jest niemal identyczne, jak robotów indeksujących wyszukiwarki. Różnią się jedynie pominięciem procesów indeksacji oraz oceny treści. Roboty SEO pozwalają na dokładną analizę strony pod kątem wyszukiwarki. Odpowiednio dobrane narzędzie nie tylko sprawdzi stronę, jeśli chodzi o treść, czy aspekty techniczne SEO, ale również pozwoli na tworzenie raportów, które będą w stanie wychwycić poniższe problemy:

  1. Zwielokrotnione treści – jest to błąd, który w dość prosty sposób można naprawić. Tam, gdzie treść jest zduplikowana, robot SEO doda ogólnie przyjęte tagi,
  2. Niewłaściwa indeksacja – w tym przypadku crawlery SEO są nieocenione. Odpowiednie narzędzia będą pomocne w poprawie pliku sitemapy, z którego będziemy mogli usunąć niepotrzebne adresy URL,
  3. Błędne przekierowania – dzięki robotom SEO można przetestować przekierowania i uniknąć np. niesprawnego przekierowania,
  4. Niezabezpieczone strony – w procesie oceniania strony bezpieczeństwo jest kluczowe. W szczególności, jeśli zawiera ona ważne dane np. osobowe, czy finansowe. Niebezpieczne podstrony wpływają niekorzystnie na ranking w wyszukiwarce. Dodatkowo wyświetlający się komunikat o potencjalnym niebezpieczeństwie skutecznie zniechęca odbiorców. Robot SEO usprawnia mieszane treści i naprawia ten problem.

Jakie są najlepsze crawlery?

Screaming Frog Spider Tool – jego główną cechą jest skanowanie stron internetowych i określenie ich parametrów. Takie działanie pozwala na dokładną analizę budowy strony uwzględniającą aspekty SEO oraz ich ocenę. Screaming Frog zbiera dane w odniesieniu do konkretnej strony, umieszczając je w tabeli. Warto ją dostosować do swoich potrzeb np. poprzez sortowanie. Można z niego korzystać za darmo, jednak z pewnymi limitami (do 500 adresów URL). Przy płatnej wersji nie obowiązują ograniczenia. Niewątpliwie jedną z największych zalet Screaming Frog jest przeprowadzenie audytu SEO. Takie działanie zarówno wskaże błędy, jak i sposoby na jego rozwiązanie. Dodatkowym aspektem jest łatwość w obsłudze.

Sitebulb – jest to narzędzie służące do analizy struktury serwisu oraz wskaźników obrazujących wydajność, czy bezpieczeństwo. Pozwala również na raportowanie stanu technicznego SEO serwisów internetowych. Program cechuje się dużą przejrzystością i prezentacją danych w postaci czytelnych i estetycznych raportów, których nie trzeba generować do narzędzi zewnętrznych (np. Excel).

Website Auditor – narzędzie to oferuje zarówno przydatne funkcje, jak i informacje np. głębokość kliknięć, kody statusu czy błędne przekierowania. Niewątpliwie jego atutem jest sprawna praca przy tworzeniu strony. Dodatkowo narzędzie to umożliwia: audyt każdej strony w odniesieniu do błędów w kodzie HTML, weryfikację linków wewnętrznych, czy proste tworzenie mapy strony XML. Jego zaletą są również wbudowane techniki optymalizacji treści.

Dodatkowo roboty występują także w chmurze np.: Botify, JetOctopus, Siteliner, Ryte, Seomator, Seobility, Oncrawl, Audisto, FandangoSEO, czy DeepCrawl.

Istnieją również narzędzia SEO wchodzące w skład pakietów oprogramowania, należą do nich: Moz, Searchmetrics, SEMrush, Ahrefs, czy Serpstat.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Księgowość

Umowa o pracę daje możliwość wynagradzania pracownika w różny sposób. Przepisy określają możliwość ustalenia z podwładnym systemu wynagradzania jego pracy. Tutaj do wyboru jest: stałe, godzinowe, akordowe lub...

Biznes

W Polsce coraz bardziej powszechne staje się zatrudnianie emerytów. Seniorzy podejmują pracę głównie po to, aby móc zyskać dodatkowe pieniądze. Wiele firm chętnie zatrudnia osoby starsze....

Prawo

Każdy pracodawca, w szczególności ten, który łamie prawa pracownika może liczyć się z kontrolą przeprowadzoną przez Państwową Inspekcję Pracy. Obecność inspektora może być rutynowa lub wynikać ze złożonej skargi....

Marketing internetowy

Tworzenie treści jest podstawą istnienia obecnego internetu. Sieć służy dziś do szukania i weryfikacji informacji, konsumowania i dzielenia się rozrywką, inicjowania i budowania relacji czy robienia zakupów na odległość. Bez contentu...

Marketing internetowy

CMS oznacza system zarządzania treścią. To oprogramowanie umożliwia utworzenie, prowadzenie, aktualizację i rozbudowanie własnej strony internetowej. Istotne jest, że system CMS nie wymaga znajomości programowania, a stworzenie własnej witryny...

Kontrakt B2B to rodzaj współpracy pomiędzy dwoma przedsiębiorcami. Jeden z nich świadczy swoje usługi na rzecz drugiego zgodnie z zapisami w umowie. Takie rozwiązanie niesie za sobą sporo korzyści, ale ma też...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne