Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Samodzielna obsługa WordPressa – co trzeba wiedzieć?

Wordpress

WordPress to najpopularniejszy system CMS, który ułatwia tworzenie dobrego contentu nie tylko profesjonalistom, ale nawet osobom o małym doświadczeniu. Chociaż WordPress ma wiele zalet, warto rozważyć, czy warto tworzyć stronę internetowej opartą na tej platformie.

WordPress – czym jest?

Na oficjalnej stronie WordPress.org można przeczytać, że jest to “otwarte oprogramowanie, które można wykorzystać do łatwego tworzenia pięknej witryny, bloga lub aplikacji”. W swoich korzeniach historia WordPressa opiera się głównie na blogowaniu. Z czasem postęp technologiczny i zapotrzebowanie na prosty, intuicyjny i estetycznie wykonany program do zarządzania treścią sprawił, że obecne – jak donoszą badania – aż 30% użytkowników korzysta z WordPressa jako podstawowego systemu zarządzania treścią. Platforma jest napisana w języku PHP, a najczęściej oparta jest na hostingu LAMP. Stanowi bazę szablonów dla stron internetowych, dzięki którym w sieci jest obecnie 38% korzystających z WordPressa blogów czy serwisów informacyjnych, np. Rolling Stone czy BBC America.

Dlaczego warto wybrać WordPress?

Dobry CMS, czyli system zarządzania treścią to podstawa tworzenia wartościowego contentu. Posiadanie oprogramowania, które w łatwy sposób pozwoli na prowadzenie firmowej strony www, bloga czy sklepu internetowego pozwoli zaoszczędzić czas oraz późniejsze inwestycje. WordPress to nowoczesny i bardzo intuicyjny CMS, z którego chętnie korzystają przedsiębiorcy na całym świecie. Jest dostępny w języku angielskim, ale także po polsku. Dzięki temu z pracą na WordPressie poradzi sobie każdy, kto korzysta z Internetu. WordPress to tak popularny system zarządzania treścią, że na temat jego obsługi powstało już wiele poradników, kursów, forów czy filmików instruktażowych na YouTube. Dzięki temu pracę na WordPressie, aktualizowanie danych i wprowadzanie zmian może wykonywać nawet nietechniczny zespół redaktorów.

Dla kogo samodzielna obsługa strony na WordPressie to dobre rozwiązanie?

Decydując się na samodzielną obsługę strony na WordPressie, posiadasz pełną kontrolę nad całą stroną internetową. Możesz ją aktualizować, zmieniać i uatrakcyjniać bez żadnych kosztów. Aby stworzyć ciekawą stronę internetową przedsiębiorstwa nie musisz być jednak profesjonalnym grafikiem, projektantem stron, ani programistą. Z samodzielną obsługą WordPressa radzą sobie osoby, które wcześniej nawet nie miały styczności z CMS. Ponadto oparcie strony o skrypt Open Source (Otwarte Oprogramowanie) sprawa, że strona zbudowana na WordPressie nie tylko oferuje wysokiej jakości content i bloga, ale dzięki wielu wtyczkom pozwala na stworzenie firmowej strony internetowej czy sklepu.

Czy trzeba kodować w wordpressie

Do stworzenia estetycznej i funkcjonalnej firmowej strony internetowej nie musisz znać żadnego z języków kodowania.

WordPress – zalety

  • prosty w obsłudze

Zarządzanie treścią na WordPressie nie stanowi trudności. Niezwykle intuicyjny program jest określany mianem najbardziej przyjaznego systemu do zarządzania treścią, jaki powstał do obsługi stron internetowych na całym świecie. Chociaż o każdym programie można powiedzieć, że jest “łatwy w obsłudze”, to mimo iż WordPress jest oparty o PHP, do jego obsługi nie jest konieczna znajomość nawet języka HTML. Funkcjonalny panel administracyjny ułatwia proste przemieszczanie się po stronie i zarządzanie contentem nawet dla osób początkujących. Ponadto możliwość dostosowania wielu wtyczek i motywów wpływa na możliwość stworzenia strony idealnej dla przedsiębiorstwa.

  • wiele wtyczek do wyboru

WordPress dba o potrzeby każdego użytkownika, dlatego umożliwia  obecnie 57502 wtyczek, które umożliwiają podpięcie pod stronę firmową sklepu internetowego, liny mailingowej czy forów. Do najchętniej pobieranych można zaliczyć Classic Editor na WordPressie, Aksimet Anti-Spam Jetpack.

  • różnorodne szablony

Swoboda tworzenia na WordPressie jest możliwa dzięki pracy wielu grafików, programistów czy webdeveloperów na całym świecie, którzy codziennie przygotowują nowe szablony, wtyczki i motywy dopasowane do potrzeb osób na całym świecie. Wiele z nich jest dostępnych za darmo, dzięki temu rozwój strony odbywa się niemal za darmo. WordPress praktycznie może służyć jako CMS do tworzenia blogów tematycznych, hobbystycznych, portali informacyjnych, serwisów graficznych, ale także stron firmowych z blogiem, a nawet katalogiem produktów. Co więcej, na WordPressie można postawić nawet prosty sklep internetowy.

  • przyjazny SEO

Duża konkurencja i stale zmieniające się algorytmy Google mogą sprawić, że strona firmowa nie będzie widoczna w sieci. WordPress jest bardzo przyjazny SEO, a wręcz można powiedzieć, że WordPress i Google idą ze sobą w parze. Wysokiej jakości treści na blogu wzbudzą zaufanie u potencjalnych klientów, a podpowiedzi aplikacji przy tworzeniu artykułów lub innych treści pozwolą na stworzenie wysokiej jakości tekstu nawet laikom. Niezbędne do pozycjonowania strony wskazówki, np. brak słowa kluczowego w leadzie czy zbyt dużo zdań współrzędnie złożonych pozwoli na skutecznie prowadzenie działań SEO i poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne