WordPress to najpopularniejszy system CMS, który ułatwia tworzenie dobrego contentu nie tylko profesjonalistom, ale nawet osobom o małym doświadczeniu. Chociaż WordPress ma wiele zalet, warto rozważyć, czy warto tworzyć stronę internetowej opartą na tej platformie.
WordPress – czym jest?
Na oficjalnej stronie WordPress.org można przeczytać, że jest to “otwarte oprogramowanie, które można wykorzystać do łatwego tworzenia pięknej witryny, bloga lub aplikacji”. W swoich korzeniach historia WordPressa opiera się głównie na blogowaniu. Z czasem postęp technologiczny i zapotrzebowanie na prosty, intuicyjny i estetycznie wykonany program do zarządzania treścią sprawił, że obecne – jak donoszą badania – aż 30% użytkowników korzysta z WordPressa jako podstawowego systemu zarządzania treścią. Platforma jest napisana w języku PHP, a najczęściej oparta jest na hostingu LAMP. Stanowi bazę szablonów dla stron internetowych, dzięki którym w sieci jest obecnie 38% korzystających z WordPressa blogów czy serwisów informacyjnych, np. Rolling Stone czy BBC America.
Dlaczego warto wybrać WordPress?
Dobry CMS, czyli system zarządzania treścią to podstawa tworzenia wartościowego contentu. Posiadanie oprogramowania, które w łatwy sposób pozwoli na prowadzenie firmowej strony www, bloga czy sklepu internetowego pozwoli zaoszczędzić czas oraz późniejsze inwestycje. WordPress to nowoczesny i bardzo intuicyjny CMS, z którego chętnie korzystają przedsiębiorcy na całym świecie. Jest dostępny w języku angielskim, ale także po polsku. Dzięki temu z pracą na WordPressie poradzi sobie każdy, kto korzysta z Internetu. WordPress to tak popularny system zarządzania treścią, że na temat jego obsługi powstało już wiele poradników, kursów, forów czy filmików instruktażowych na YouTube. Dzięki temu pracę na WordPressie, aktualizowanie danych i wprowadzanie zmian może wykonywać nawet nietechniczny zespół redaktorów.
Dla kogo samodzielna obsługa strony na WordPressie to dobre rozwiązanie?
Decydując się na samodzielną obsługę strony na WordPressie, posiadasz pełną kontrolę nad całą stroną internetową. Możesz ją aktualizować, zmieniać i uatrakcyjniać bez żadnych kosztów. Aby stworzyć ciekawą stronę internetową przedsiębiorstwa nie musisz być jednak profesjonalnym grafikiem, projektantem stron, ani programistą. Z samodzielną obsługą WordPressa radzą sobie osoby, które wcześniej nawet nie miały styczności z CMS. Ponadto oparcie strony o skrypt Open Source (Otwarte Oprogramowanie) sprawa, że strona zbudowana na WordPressie nie tylko oferuje wysokiej jakości content i bloga, ale dzięki wielu wtyczkom pozwala na stworzenie firmowej strony internetowej czy sklepu.
WordPress – zalety
- prosty w obsłudze
Zarządzanie treścią na WordPressie nie stanowi trudności. Niezwykle intuicyjny program jest określany mianem najbardziej przyjaznego systemu do zarządzania treścią, jaki powstał do obsługi stron internetowych na całym świecie. Chociaż o każdym programie można powiedzieć, że jest “łatwy w obsłudze”, to mimo iż WordPress jest oparty o PHP, do jego obsługi nie jest konieczna znajomość nawet języka HTML. Funkcjonalny panel administracyjny ułatwia proste przemieszczanie się po stronie i zarządzanie contentem nawet dla osób początkujących. Ponadto możliwość dostosowania wielu wtyczek i motywów wpływa na możliwość stworzenia strony idealnej dla przedsiębiorstwa.
- wiele wtyczek do wyboru
WordPress dba o potrzeby każdego użytkownika, dlatego umożliwia obecnie 57502 wtyczek, które umożliwiają podpięcie pod stronę firmową sklepu internetowego, liny mailingowej czy forów. Do najchętniej pobieranych można zaliczyć Classic Editor na WordPressie, Aksimet Anti-Spam Jetpack.
- różnorodne szablony
Swoboda tworzenia na WordPressie jest możliwa dzięki pracy wielu grafików, programistów czy webdeveloperów na całym świecie, którzy codziennie przygotowują nowe szablony, wtyczki i motywy dopasowane do potrzeb osób na całym świecie. Wiele z nich jest dostępnych za darmo, dzięki temu rozwój strony odbywa się niemal za darmo. WordPress praktycznie może służyć jako CMS do tworzenia blogów tematycznych, hobbystycznych, portali informacyjnych, serwisów graficznych, ale także stron firmowych z blogiem, a nawet katalogiem produktów. Co więcej, na WordPressie można postawić nawet prosty sklep internetowy.
- przyjazny SEO
Duża konkurencja i stale zmieniające się algorytmy Google mogą sprawić, że strona firmowa nie będzie widoczna w sieci. WordPress jest bardzo przyjazny SEO, a wręcz można powiedzieć, że WordPress i Google idą ze sobą w parze. Wysokiej jakości treści na blogu wzbudzą zaufanie u potencjalnych klientów, a podpowiedzi aplikacji przy tworzeniu artykułów lub innych treści pozwolą na stworzenie wysokiej jakości tekstu nawet laikom. Niezbędne do pozycjonowania strony wskazówki, np. brak słowa kluczowego w leadzie czy zbyt dużo zdań współrzędnie złożonych pozwoli na skutecznie prowadzenie działań SEO i poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania.