Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

PR na LinkedIn – jak wykorzystać tę platformę do budowy wizerunku

PR na LinkedIn

LinkedIn nie plasuje się wysoko wśród najpopularniejszych mediów społecznościowych, jednak z perspektywy prowadzenia biznesu i budowy wizerunku może okazać się jedną z najbardziej istotnych platform dla firm. Już od kilku lat to właśnie LinkedIn służy w branży reklamowej, cyfrowej i technologicznej jako miejsce nawiązywania kontaktów biznesowych, budowania sieci kontaktów oraz wzmacniania wizerunku firmy. W zależności od podjętej strategii rozwoju i marketingu, LinkedIn może być wartościowym narzędziem PR w rękach zarówno startujących firm, jak i tych o ugruntowanej już pozycji na rynku. Jak wykorzystać możliwości LinkedIn do budowy wizerunku marki?

Jakie firmy mogą wykorzystać LinkedIn do prowadzenia działań PR-owych?

Zdecydowanie największy odsetek marek pojawiających się na LinkedIn i aktywnie prowadzących tam swoje profile firmowe to reprezentanci szeroko rozumianej branży cyfrowej. Znacznie łatwiej znaleźć tu m.in. agencje marketingowe, startupy, firmy IT, HR-owców, programistów oraz przedstawicieli branży finansowej, niż marki branży spożywczej czy maszynowej. Fakt ten wynika jednak bezpośrednio z charakteru odbiorców, jacy korzystają z LinkedIn. Marki mogą docierać z pomocą platformy do nowych, potencjalnych partnerów biznesowych, inwestorów oraz specjalistów i wykwalifikowanych pracowników. Drugą, równie ważną kategorią odbiorców treści w LinkedIn są osoby żywo zainteresowane branżą i związanymi z nią zagadnieniami, a z perspektywy budowania ciekawych treści i wartościowych artykułów biznesowych, wymienione wcześniej branże sprawdzają się najlepiej.

Obok specjalistów reklamy, marketingu i IT, swoje profile na LinkedIn budują przede wszystkim duże marki i korporacje wzmacniające w ten sposób swój wizerunek wśród potencjalnych pracowników i partnerów biznesowych.

Ostatnią, choć niemniej ważną grupą twórców na LinkedIn są freelancerzy budujący własną markę osobistą od podstaw, poszukujący nowych zleceń i atrakcyjnych ofert, ale jednocześnie dzielący się swoją wiedzą i aktywnie uczestniczący w życiu społeczności na LinkedIn. Z ich perspektywy platforma będzie wyjątkowo wartościowym narzędziem PR-owym budującym wizerunek specjalisty.

Najważniejsze rodzaje i możliwości publikacji na LinkedIn

Platforma pozwala na tworzenie krótkich postów (widocznych na tablicy twórcy) wykorzystywanych np. jako przekierowanie do treści opublikowanych na stronie internetowej marki, ale także dłuższych artykułów specjalistycznych, z możliwością formatowania i edytowania treści. Bez względu na wybraną formę warto pamiętać o kilku zasadach, bez których nie można mówić o wykorzystaniu LinkedIn w celach PR. Przygotowując content z myślą o odbiorcach na LinkedIn pamiętaj:

  • Treści muszą być wartościowe dla grupy docelowej,
  • Artykuły i posty powinny wzmacniać wizerunek marki jako eksperta swojej branży,
  • Nie przesycaj treści na LinkedIn materiałami reklamowymi – kreuj organiczne zainteresowanie Twoją marką na podstawie przekazywanej wiedzy, wartościowych treści oraz angażujących artykułów,
  • Stawiaj na artykuły merytoryczne, budujące zaufanie do marki i pozycję specjalisty na rynku,
  • Możesz wykorzystać LinkedIn do tworzenia case study, pokazując wartość i jakość oferowanych przez siebie usług na realnie zrealizowanych przypadkach i w oparciu o zadowolenie swoich dotychczasowych klientów.

Nie skupiaj się wyłącznie na konwersji i celowaniu w wysoki współczynnik klikalności swoich artykułów. Pamiętaj, że aby przyciągnąć i zachować uwagę odbiorcy musisz przedstawiać wartość merytoryczną, istotną z punktu widzenia osoby zainteresowanej branżą i jej nowinkami. Posty na LinkedIn nie powinny być w znacznym stopniu przesycone reklamą własnych usług i ich opisem – osoby obserwujące Twoją markę mogą zapoznać się z jej ofertą we własnym czasie, ale w mediach społecznościowych pojawiają się przede wszystkim dla wartościowych treści. Jeśli ich nie przedstawisz, Twoja marka może stracić swój wizerunek eksperta, kryjąc się jedynie za swoją ofertą i nie wnosząc realnej wartości dla branżowej społeczności.

Częstotliwość publikacji na LinkedIn – jak wzmacniać wizerunek i widoczność marki bez przytłaczania odbiorcy?

Podstawą działania w mediach społecznościowych i zwiększania zasięgów swojej marki jest regularność publikacji – sama obecność na LinkedIn nie wzmocni wizerunku i nie stanie się wartościowym narzędziem PR-owym, jeśli pierwsza i ostatnia aktywność pojawią się w momencie zakładania nowego profilu firmowego. Kwestia tego jak często i jak wiele warto publikować nie jest już jednak tak czarno-biała.

Wiele zależy od Twojej grupy docelowej, zaangażowania Twoich odbiorców, a także rodzaju i jakości treści jakie oferujesz.

Dobrą praktyką jest przede wszystkim unikanie publikacji w godzinach, w których niewiele osób ma szans na dostrzeżenie postów. Zrezygnuj z tworzenia w godzinach nocnych, jeśli nie chcesz żeby Twoje zasięgi były ograniczone przez brak aktywności społeczności w pierwszych godzinach istnienia treści – polecenia, komentarze i udostępnienia wpływają bezpośrednio na polecanie treści innym użytkownikom przez algorytm oraz na viralowość publikacji. Dobrym wyborem będą godziny poranne (7-8), południe oraz czas powrotów z pracy (17-18). Częstotliwość publikacji warto ustawić pomiędzy 2-5 wpisami tygodniowo, przy czym wiele zależy tu od tego kiedy masz do przekazania coś wartościowego. Samo tworzenie dla potrzeby pojawienia się na stronie głównej u obserwatorów może mieć efekt odwrotny od zamierzonego.

Dlaczego warto wykorzystać LinkedIn jako narzędzie PR dla marki?

LinkedIn może posłużyć jako narzędzie do rekrutowania specjalistów (employer branding), prezentowania osiągnięć biznesowych (pozytywny obraz marki odnoszącej sukcesy jest wartościowy dla potencjalnych pracowników, partnerów biznesowych oraz klientów), ale także jako narzędzie do budowania i wzmacniania wizerunku marki jako eksperta swojej branży. Ostatnia z kwestii jest szczególnie istotna z perspektywy PR, bo gwarantuje największe zasięgi, a jednocześnie szansę na pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie zainteresowania swoją ofertą.

Employer Branding

Wzmacniając swój wizerunek online poprzez profil na LinkedIn pokazujesz swoim odbiorcom, że masz wiedzę, doświadczenie i zainteresowanie niezbędne do skutecznego działania i współpracy z klientami. Dla wielu z nich stajesz się z czasem źródłem sprawdzonych branżowych informacji, przekazując zarówno treści o charakterze edukacyjnym i dużej wartości merytorycznej, jak i treści ukazujące sukcesy marki podkreślające jej wartość dla branży.

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Biznes

Zbudowanie dobrej jakości ogłoszenia o pracę, które zostanie zauważone i przyciągnie na rozmowę wartościowych kandydatów wymaga nie tylko atrakcyjnych warunków samego zatrudnienia, ale i...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne