Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

PPC vs SEO – co wybrać dla Twojej firmy?

SEO vs PPC

Skuteczny marketing internetowy stał się jednym z głównych wyznaczników sukcesu firmy. Mimo dużej konkurencji – internet pozwala na osiągnięcie wymiernych efektów reklamy. O ile oczywiście wiemy, w jaki sposób wykorzystać możliwości, jakie nam daje. Istnieje wiele narzędzi, które wspierają marketing w sieci globalnej. Które z nich sprawdzą się najlepiej, w zależności od naszego profilu działalności?

Podstawowe narzędzia marketingu internetowego – czyli pozycjonowanie i Google Ads

Obecnie ponad 90% (24 mln) polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Sprawia to, że jest ona przestrzenią marketingową o ogromnym potencjale. Jako przedsiębiorcy mamy możliwość szybkiego i skutecznego dotarcia do dużej liczby odbiorców na terenie całego kraju.

Narzędzia marketingowe, które najczęściej są wykorzystywane do tego celu to:

  • Google Ads – usługa opierająca się na reklamach PPC
  • SEO – inaczej optymalizacja stron internetowych lub pozycjonowanie

Mimo pozornego podobieństwa, narzędzia te diametralnie różnią się między sobą. Cechuje je inna dynamika, koszty, czas do uzyskania efektów i wiele innych czynników. Przedsiębiorcy, którzy dopiero wdrażają się w marketing internetowy, są zmuszeni wybrać jedno z tych narzędzi. Wynika to z prostego faktu: podjęcie kompleksowych działań od początku mogłoby znacznie nadwyrężyć budżet.

Reklamy PPC – jak działają?

Usługa Google Ads opiera się na reklamach PPC (ang. Pay Per Click – opłata za kliknięcie). W ich zakres wchodzą narzędzia takie jak:

  • Linki sponsorowane (sieć wyszukiwania)
  • Google Merchant (kampania produktowa)
  • Display (sieć reklamowa)
  • Remarketing (kampania śledząca)
  • Discovery (m. in. Gmail)
  • Wideo (serwis YouTube)

Każde z tych narzędzi pozwala dotrzeć do innego grona odbiorców. Żeby dopasować reklamy PPC do specyfiki firmy, musimy przede wszystkim przeanalizować rynek, zbadać potrzeby odbiorców, określić cel marketingowy i wybrać odpowiednie narzędzia.

Google Ads charakteryzuje się uzyskaniem natychmiastowego efektu, dużymi możliwościami personalizacji oraz opcją wyznaczania dziennego budżetu reklamowego, który pozwala na regulację wydatków.

skuteczność Google Ads

SEO – jakie ma znaczenie dla firmy?

Tak jak Google Ads dotyczyło wszystkich płatnych reklam w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej i innych obszarach – tak SEO obejmuje jedynie organiczne wyniki wyszukiwania. Gdy strona internetowa spełnia wytyczne algorytmu i jest atrakcyjna dla użytkowników – jej pozycja na liście wyników wyszukiwania wzrasta.

Najbardziej pożądaną przestrzenią, do której się pozycjonujemy jest TOP 10 wyszukiwarki (pierwsza strona), ponieważ większość użytkowników przegląda tylko ją lub ewentualnie drugą stronę. Znamienna dla działań SEO jest długofalowość procesu – efekty przychodzą nawet po kilku miesiącach, samo pozycjonowanie zaś jest darmowe. Optymalizacja SEO obejmuje bowiem w większości działania, które dotyczą bezpośrednio naszej strony internetowej i jej zawartości.

Idea SEO

Co należy wziąć pod uwagę, wybierając narzędzie marketingowe?

Podczas wyboru konkretnego narzędzia marketingowego najważniejsze będą specyfika naszej firmy i priorytety, którymi się kierujemy. Kiedy lepiej wybrać reklamy PPC, a kiedy SEO?

Jak zwiększyć skuteczność reklam PPC? Personalizacja i logo.

Reklamy PPC w Google Ads charakteryzują się błyskawicznym działaniem i łatwą optymalizacją. Dzięki działaniom takim jak personalizacja i ścisłe dopasowanie grona odbiorców możemy zwiększać skuteczność reklamy ponosząc takie same koszty. Dodatkowo, projektant loga pomoże dostosować twoje logo do różnych typów reklam Google Ads (np. display i remarketing), co jeszcze bardziej zwiększy skuteczność reklamy. Logo jest znakiem firmowym, zatem idealnym pomysłem jest dodanie loga do każdej reklamy. Ponadto zwiększa się wtedy rozpoznawalność marki po znaku brandowym.

Zwiększenie widoczności, a działania SEO – kiedy się na nie zdecydować?

Pozycjonowanie strony internetowej również jest bardzo ważne, jednak nie daje natychmiastowego efektu. Powinieneś więc zdecydować się na nie w sytuacji, w której nie liczysz na szybki zarobek z reklamy, a długofalowe efekty. W przeciwnym wypadku lepszym rozwiązaniem będzie aktywna inwestycja w Google Ads i poboczne działania pozycjonujące. Ograniczysz w ten sposób koszty i zmaksymalizujesz efekty.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne