Dobrze pozycjonowana wizytówka pozwoli na pozyskanie nowych klientów i znacząco wpłynie na wizerunek firmy. Jest to bardzo ważne w szczególności dla lokalnych przedsiębiorców. Wizytówka dostarcza najważniejszych informacji. Jednak warto pamiętać, że musi być ona odpowiednio dopracowana tak, aby znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Czym jest wizytówka Google?
Wizytówka w Google to profil, który zawiera dane dotyczące konkretnej firmy. Jej utworzenie jest bezpłatne i nie zajmuje dużo czasu. Zawiera ona podstawowe informacje dotyczące firmy, do których należą: adres, nr telefonu, godziny otwarcia czy opinie klientów. Istnieje także możliwość umieszczania zdjęć i filmików. Wizytówkę można zarejestrować dzięki usłudze Google Moja Firma. Jest ona dostępna dla wszystkich firm posiadających fizyczną lokalizację oraz świadczących sprzedaż swoich usług lub produktów w internecie. Pozycjonowanie wizytówki Google pozwala znacząco podnieść widoczność danej firmy, ponadto nie jest skomplikowanym procesem.
Czy wizytówka w Google jest ważna? Tak i to bardzo, ponieważ to właśnie dzięki niej znacząco zwiększa się ruch na stronie firmy, co przekłada się na pozyskanie potencjalnych klientów. Dodatkowo w wynikach wyszukiwania pod uwagę brana jest lokalizacja szukającego, dzięki temu internauta otrzyma informację o firmach znajdujących się najbliżej. W sytuacji, kiedy dany podmiot nie posiada wizytówki, potencjalny klient może trafić do konkurencji. Wizytówka firmy na mapach Google pozwoli na łatwiejsze odnalezienie konkretnej firmy. To nie tylko najważniejsze informacje dotyczące konkretnej firmy wyświetlane w wyszukiwarkach, ale także załączona lokalizacja na mapie.
Pozycjonowanie wizytówki Google – cena
Samo założenie i korzystanie z wizytówki jest bezpłatne, jednak może wiązać się z dodatkowymi opłatami. Google umożliwia dwie płatne usługi. Pierwsza z nich dotyczy zamieszczenia płatnej reklamy w mapach Google, za pomocą platformy Google Ads. Druga dotyczy wynajęcia fotografa, który stworzy w pełni profesjonalny wirtualny spacer, który zostanie wykonany w technologii Street View.
Dlaczego wizytówka powinna wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania?
Wizytówki to jeden z najtańszych sposobów pozyskania nowych klientów. Podczas wyszukiwania w Google, użytkownicy chętnie z nich korzystają, ponieważ poruszanie się po nich jest niezwykle proste i intuicyjne. Dodatkowo dane informacje zawsze znajdują się w tym miejscu.
Jak wizytówka google zwiększa sprzedaż?
Dobrze prowadzona wizytówka lokalnej firmy, potrafi zwiększyć ruch na stronie nawet o 25%. Dodatkowo zweryfikowany oraz aktualny profil wzbudzi większe zaufanie wśród klientów, co przełoży się na realne zyski. Dużą zaletą posiadania konta w Google Moja Firma jest wysokie pozycjonowanie w wynikach organicznych Google. Jednak by tak się stało, należy regularnie dbać o wizytówkę i ją rozwijać. Tutaj kluczowe będzie poprawne uzupełnienie wszystkich danych oraz ich spójność z innymi miejscami, w których zostały umieszczone np. na portalach w social mediach.
Wizytówka zapewnia użytkownikowi łatwy i szybki dostęp do najpotrzebniejszych informacji, ponadto znacząco wpływa na wizerunek firmy. Odpowiednio dobrane zdjęcia czy filmiki sprawią, że klient chętniej zainteresuje się daną ofertą. Warto pamiętać, że dobrze zoptymalizowana wizytówka wpłynie na pozycjonowanie w wyszukiwarce, ponadto Google za pomocą odpowiedniej sekcji promuje trzy wizytówki nad wynikami organicznymi. Po wpisaniu konkretnego hasła najczęściej pojawia się mapa z trzema wyróżnionymi wynikami lokalnymi. To bardzo cenne miejsce, w którym może pojawić się wizytówka firmy. To właśnie z nich potencjalni klienci korzystają najczęściej.
Jakie działania można podjąć, aby wizytówka była lepiej pozycjonowana?
Pozycja, jaka jest widoczna dla użytkownika, jest uzależniona od trzech kwestii. Pierwszą z nich jest odległość, która jest określana poprzez lokalizację użytkownika. Druga to rozpoznawalność, innymi słowy widoczność firmy, po wpisaniu słów kluczowych. W tym przypadku znaczącą rolę odgrywa SEO. Trzecia kwestia to trafność odnosząca się do danych znajdujących się na wizytówce. Tutaj kluczowe jest, aby wszystkie informacje były prawdziwe i spójne z innymi stronami. Dotyczy to zarówno nazwy, jak i danych kontaktowych.
Dodatkowo należy zwrócić uwagę na kategorie główne i pomocnicze. W tym przypadku powinny one szczegółowo opisywać działalność danej firmy. Jednym z istotniejszych aspektów są opinie klientów. Tutaj kluczowe będą te pozytywne, im więcej, tym lepiej, ponadto pomocne są także oceny przyznawane za pomocą gwiazdek. Wysoka średnia zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z usług. Google umożliwia także zadawanie pytań, ważne jest, aby na nie odpowiadać, to również wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Nie należy zapominać o zdjęciach i firmach wideo, które skutecznie przyciągają klientów i są dobrze oceniane przez Google.
Posiadanie wizytówki jest wręcz obowiązkiem każdego lokalnego przedsiębiorcy. Nie ma tutaj znaczenia czy firma jest mała, średnia czy duża. Wizytówki Google stanowią pierwsze i podstawowe źródło informacji dotyczących konkretnych usługodawców, dlatego ważne jest, aby posiadały aktualne dane i jak najwięcej szczegółów konkretnego biznesu.