Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Pozycjonowanie wizytówki Google – jak robić to dobrze?

Pozycjonowanie wizytówki Google

Dobrze pozycjonowana wizytówka pozwoli na pozyskanie nowych klientów i znacząco wpłynie na wizerunek firmy. Jest to bardzo ważne w szczególności dla lokalnych przedsiębiorców. Wizytówka dostarcza najważniejszych informacji. Jednak warto pamiętać, że musi być ona odpowiednio dopracowana tak, aby znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka w Google to profil, który zawiera dane dotyczące konkretnej firmy. Jej utworzenie jest bezpłatne i nie zajmuje dużo czasu. Zawiera ona podstawowe informacje dotyczące firmy, do których należą: adres, nr telefonu, godziny otwarcia czy opinie klientów. Istnieje także możliwość umieszczania zdjęć i filmików. Wizytówkę można zarejestrować dzięki usłudze Google Moja Firma. Jest ona dostępna dla wszystkich firm posiadających fizyczną lokalizację oraz świadczących sprzedaż swoich usług lub produktów w internecie. Pozycjonowanie wizytówki Google pozwala znacząco podnieść widoczność danej firmy, ponadto nie jest skomplikowanym procesem.

Czy wizytówka w Google jest ważna? Tak i to bardzo, ponieważ to właśnie dzięki niej znacząco zwiększa się ruch na stronie firmy, co przekłada się na pozyskanie potencjalnych klientów. Dodatkowo w wynikach wyszukiwania pod uwagę brana jest lokalizacja szukającego, dzięki temu internauta otrzyma informację o firmach znajdujących się najbliżej. W sytuacji, kiedy dany podmiot nie posiada wizytówki, potencjalny klient może trafić do konkurencji. Wizytówka firmy na mapach Google pozwoli na łatwiejsze odnalezienie konkretnej firmy. To nie tylko najważniejsze informacje dotyczące konkretnej firmy wyświetlane w wyszukiwarkach, ale także załączona lokalizacja na mapie.

Pozycjonowanie wizytówki Google – cena

Samo założenie i korzystanie z wizytówki jest bezpłatne, jednak może wiązać się z dodatkowymi opłatami. Google umożliwia dwie płatne usługi. Pierwsza z nich dotyczy zamieszczenia płatnej reklamy w mapach Google, za pomocą platformy Google Ads. Druga dotyczy wynajęcia fotografa, który stworzy w pełni profesjonalny wirtualny spacer, który zostanie wykonany w technologii Street View.

Dlaczego wizytówka powinna wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania?

Wizytówki to jeden z najtańszych sposobów pozyskania nowych klientów. Podczas wyszukiwania w Google, użytkownicy chętnie z nich korzystają, ponieważ poruszanie się po nich jest niezwykle proste i intuicyjne. Dodatkowo dane informacje zawsze znajdują się w tym miejscu.

Jak wizytówka google zwiększa sprzedaż?

Dobrze prowadzona wizytówka lokalnej firmy, potrafi zwiększyć ruch na stronie nawet o 25%. Dodatkowo zweryfikowany oraz aktualny profil wzbudzi większe zaufanie wśród klientów, co przełoży się na realne zyski. Dużą zaletą posiadania konta w Google Moja Firma jest wysokie pozycjonowanie w wynikach organicznych Google. Jednak by tak się stało, należy regularnie dbać o wizytówkę i ją rozwijać. Tutaj kluczowe będzie poprawne uzupełnienie wszystkich danych oraz ich spójność z innymi miejscami, w których zostały umieszczone np. na portalach w social mediach.

Wizytówka zapewnia użytkownikowi łatwy i szybki dostęp do najpotrzebniejszych informacji, ponadto znacząco wpływa na wizerunek firmy. Odpowiednio dobrane zdjęcia czy filmiki sprawią, że klient chętniej zainteresuje się daną ofertą. Warto pamiętać, że dobrze zoptymalizowana wizytówka wpłynie na pozycjonowanie w wyszukiwarce, ponadto Google za pomocą odpowiedniej sekcji promuje trzy wizytówki nad wynikami organicznymi. Po wpisaniu konkretnego hasła najczęściej pojawia się mapa z trzema wyróżnionymi wynikami lokalnymi. To bardzo cenne miejsce, w którym może pojawić się wizytówka firmy. To właśnie z nich potencjalni klienci korzystają najczęściej.

Pozycjonowanie wizytówki Google

Jakie działania można podjąć, aby wizytówka była lepiej pozycjonowana?

Pozycja, jaka jest widoczna dla użytkownika, jest uzależniona od trzech kwestii. Pierwszą z nich jest odległość, która jest określana poprzez lokalizację użytkownika. Druga to rozpoznawalność, innymi słowy widoczność firmy, po wpisaniu słów kluczowych. W tym przypadku znaczącą rolę odgrywa SEO. Trzecia kwestia to trafność odnosząca się do danych znajdujących się na wizytówce. Tutaj kluczowe jest, aby wszystkie informacje były prawdziwe i spójne z innymi stronami. Dotyczy to zarówno nazwy, jak i danych kontaktowych.

Dodatkowo należy zwrócić uwagę na kategorie główne i pomocnicze. W tym przypadku powinny one szczegółowo opisywać działalność danej firmy. Jednym z istotniejszych aspektów są opinie klientów. Tutaj kluczowe będą te pozytywne, im więcej, tym lepiej, ponadto pomocne są także oceny przyznawane za pomocą gwiazdek. Wysoka średnia zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z usług. Google umożliwia także zadawanie pytań, ważne jest, aby na nie odpowiadać, to również wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Nie należy zapominać o zdjęciach i firmach wideo, które skutecznie przyciągają klientów i są dobrze oceniane przez Google.

Posiadanie wizytówki jest wręcz obowiązkiem każdego lokalnego przedsiębiorcy. Nie ma tutaj znaczenia czy firma jest mała, średnia czy duża. Wizytówki Google stanowią pierwsze i podstawowe źródło informacji dotyczących konkretnych usługodawców, dlatego ważne jest, aby posiadały aktualne dane i jak najwięcej szczegółów konkretnego biznesu.

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne